Nowości od Nokian Tyres

Nokian Tyres zaprezentował nową, flagową serię opon zimowych bez kolców do samochodów osobowych, SUV-ów i crossoverów oraz pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Rodzina produktów Hakkapeliitta R5 wyróżnia się perfekcją w dziedzinie bezpieczeństwa i stanowi innowacyjne połączenie znakomitej przyczepności, cichej jazdy oraz komfortu w warunkach zimowych.

Nowe opony oferują bezprecedensową przyczepność na lodzie, komfort oraz przyjazność środowisku. Znakomite właściwości związane z bezpieczeństwem jazdy w warunkach zimowych to bezpośredni efekt zastosowania nowego wzoru bieżnika, nowych cząstek zwiększających przyczepność, a także  intensywnych badań i rygorystycznych testów jakim poddano nowe produkty skandynawskiego producenta.

Hakkapeliitta R5 to wszechstronny wybór ponad 160 produktów. Dostępne w rozmiarach od 14 do 22 cali opony są oferowane w kategorii prędkości Q (160 km/h), R (170 km/h) i T (190 km/h). Większość produktów ma oznaczenie XL wskazujące najwyższe możliwe obciążenie w tym rozmiarze. Asortyment trafi do sprzedaży jesienią bieżącego roku. Ogumienie przeznaczone jest głównie na rynki skandynawskie, rosyjski i północno-amerykański. 

Główne innowacje:

Double Block Grip: Znakomita przyczepność i prowadzenie. Nowa, podwójna struktura bloków zapewnia maksymalną przyczepność na śliskich nawierzchniach zimą.

Kryształki Arctic Grip: Wzorowa przyczepność na lodzie. Mikroskopijne, zwiększające przyczepność kryształki trzeciej generacji są dodawane do mieszanki gumowej. Działają one jak wbudowane wewnątrz gumy kolce o ostrych, twardych krawędziach. W miarę ścierania się gumy kryształki pojawiają się na powierzchni, uaktywniając niezbędną rezerwę przyczepności.  

Lamele 3D Lock: Precyzyjne i przewidywalne prowadzenie. Samoblokujące się lamele 3D powodują ściskanie się bloków bieżnika przy kontakcie z drogą, co poprawia prowadzenie podczas skręcania i wymijania.

Mieszanka Green Trace: Bezpieczniejsza i bardziej ekologiczna jazda. Świetna przyczepność zimą w każdej temperaturze, znakomity przebieg i niski opór toczenia. Duża ilość naturalnej gumy zapewnia elastyczność mieszanki we wszystkich warunkach. Ponad jedna trzecia materiałów pochodzi ze źródeł odnawialnych i z recyklingu.

Technologia SilentDrive: Maksymalny komfort. Wyjątkowo niski poziom hałasu osiągnięto dzięki dodaniu pianki akustycznej do warstwy butylowej opony. Pianka wchłania rezonans z przestrzeni powietrznej opony, co zmniejsza poziom hałasu i zwiększa komfort jazdy. Technologia ta jest stosowana w produktach z serii Hakkapeliitta R5 EV.

Wzór bieżnika Silent Touch: Komfortowe, przyjemne toczenie. Komfort jazdy na oponach Hakkapeliitta R5 udało się zwiększyć dzięki eliminacji najbardziej uciążliwych, szczytowych poziomów hałasu.

Aramidowe ściany boczne: Wytrzymałość i ochrona w nieoczekiwanych sytuacjach. Mieszanka gumy zastosowana w ścianach bocznych jest wyjątkowo wytrzymała i odporna na przebicia, a to za sprawą ekstremalnie wytrzymałych włókien aramidowych. Materiału tego używa się w branży lotniczej i obronnej. Włókna aramidowe wzmacniają ściany boczne, aby wytrzymywały oddziaływanie z zewnątrz i nacisk na felgę. Technologia ta jest stosowana w produktach z serii Hakkapeliitta R5 SUV.

Rygorystyczne testy w warunkach ekstremalnych

Skonstruowanie najlepszych opon zimowych wymaga ponad czteroletnich prac badawczo-rozwojowych oraz niezliczonych kilometrów jazd testowych w rzeczywistych warunkach. Opracowanie wzorów bieżnika, struktur i mieszanek gumowych nowych opon Hakkapeliitta R5 wymagało tysięcy godzin modelowania komputerowego, porównań laboratoryjnych i autentycznych testów w zróżnicowanych warunkach - szczególnie w arktycznej części Laponii, we własnym ośrodku testowym „Białe Piekło” Nokian Tyres.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Opatentowany zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (Winter Safety Indicator – WSI) pokazuje w milimetrach pozostałą grubość bieżnika za pomocą symbolu płatka śniegu. Płatek jest widoczny, dopóki pozostają co najmniej cztery milimetry bieżnika. Kiedy się zetrze, zaleca się zakup nowych opon zimowych. Wszystkie produkty z rodziny Hakkapeliitta R5 mają etykietę opon UE z oznaczeniami przyczepności na śniegu i na lodzie, które wskazują przydatność w warunkach zimowych na Północy.

Energooszczędność w ujęciu liczbowym

Używanie opon zimowych o niskim oporze toczenia sprzyja mniejszemu zużyciu energii. Samochody z oponami Hakkapeliitta R5 zużywają o 2,8 proc. mniej paliwa w porównaniu z innymi oponami zimowymi wysokiej klasy. Na przykład w Finlandii kierowca może zaoszczędzić średnio do 48 litrów paliwa, co zmniejsza emisje CO2 o około 140 kg w ciągu 4 lat, czyli przez cały szacowany cykl życia opony zimowej. Z obliczeń wynika, że samochody elektryczne na oponach Hakkapeliitta R5 mogą zaoszczędzić 170 kWh energii w ciągu szacowanego, czteroletniego cyklu życia opony. 

Źródło i fot.: Nokian Tyres

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2023 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń