2022-01-24

Udany rok Textar

Wiele nowych produktów wprowadzonych na rynek, dziesiątki szkoleń stacjonarnych, popularny cykl webinarów technicznych, atrakcyjne promocje dla związanych z marką warsztatów, a do tego event szkoleniowy Brake Clinic. Tak w skrócie można podsumować rok 2021 jeśli chodzi o należącą do TMD Friction markę Textar.

Podobnie jak dla wielu innych firm, jednym z największych wyzwań dla TMD Friction było zapewnienie ciągłości dostaw i dostępności produktów. Mimo niesprzyjających okoliczności, miniony rok był pod tym względem dla marki Textar udany.

- Wymagało to od nas bardzo intensywnej pracy nad zarządzeniem łańcuchami dostaw, ale zrealizowaliśmy to priorytetowe zadanie w postaci zachowania ciągłości obsługi naszych partnerów handlowych. Wiemy, że w obecnej sytuacji niezbędne jest podejmowanie szybkich decyzji biznesowych i elastyczne reagowanie na zmieniające się koszty, ograniczenia w dostępności materiałów i usług, czy rosnące zapotrzebowanie na produkty. Właśnie w takim stylu działamy - komentuje Joanna Krężelok, dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Nowości w ofercie

W 2021 roku oferta Textar powiększała się o nowe klocki i tarcze, które przeznaczone są do samochodów z różnych segmentów i roczników, w tym również najnowszych modeli.

Oprócz tego marka wdrożyła także innowacje w postaci m.in. nowych etykiet na opakowaniach klocków hamulcowych dla pojazdów użytkowych oraz chroniącej przed podróbkami plomby zabezpieczającej PROriginal na opakowaniach produktów dla pojazdów dostawczych, ciężarowych oraz autobusów.

Szkolenia i webinary

Jednym z priorytetów Textar na 2021 rok było przekazywanie mechanikom samochodowym fachowej wiedzy dotyczącej naprawy i właściwego serwisu układów hamulcowych. Trenerzy techniczni TMD Friction prowadzili szkolenia stacjonarne w ramach konceptu Textar Brake Clinic. To kompleksowe, spersonalizowane wsparcie dla warsztatów zajmujących się obsługą układów hamulcowych. Mimo okresów obostrzeń, w ubiegłym roku udało się przeprowadzić prawie 50 szkoleń w całej Polsce, w których udział wzięło ponad 300 mechaników. Ukoronowaniem działań dotyczących poszerzania wiedzy i atrakcyjnej promocji sprzedażowej był zorganizowany na torze Driveland event szkoleniowy Textar Brake Clinic, w którym uczestniczyło 30 wyróżnionych mechaników.

Uzupełnieniem spotkań stacjonarnych były cykliczne webinary techniczne. Odbywające się co miesiąc szkolenia poruszały kwestie kierunkowych klocków hamulcowych, chemii hamulcowej i bicia bocznego tarczy hamulcowej.

Textar wspiera mechaników i... pszczoły

Działania edukacyjne nie dotyczą tylko zagadnień motoryzacyjnych. Textar dba również o naszą wspólną przyszłość, głównie poprzez optymalizacje procesów produkcyjnych. TMD Friction, do którego należy marka, poddaje recyklingowi ponad 8 tysięcy ton materiałów rocznie, wtórnie wykorzystuje energię oraz ciepło powstające podczas produkcji oraz ogranicza stosowanie plastiku i innych szkodliwych materiałów. Już ponad 95 proc. wolumenu sprzedaży klocków hamulcowych do samochodów osobowych obejmuje produkty bez miedzi w składzie mieszanek ciernych, a plastikowe zabezpieczenie powlekanych tarcz hamulcowych Textar zostało zastąpione tekturą falistą - ogranicza to zużycie plastiku nawet o 40 ton rocznie.

Dopełnieniem działań tego typu są inicjatywy lokalne. W Polsce, od połowy ubiegłego roku, marka związana jest z pasieką Roi Się i została mecenasem kilku rodzin pszczelich mieszkających w żółto-czarnych ulach zlokalizowanych w pobliżu Puszczy Iłżeckiej.

- Dzięki tym wszystkim aktywnościom miniony rok możemy uznać za bardzo udany. Z optymizmem wchodzimy również w kolejny. Szykujemy się na intensywny czas. Priorytetem będzie dalsze rozszerzanie asortymentu, a wszelkie nasze działania będą prowadzone z uwzględnieniem coraz ważniejszych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju i ograniczania negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Będziemy w dalszym ciągu prowadzić działania odpowiedzialne społecznie, zacieśniać współpracę z warsztatami. Bardzo ważnym aspektem będzie także zapewnienie dostępności produktów marki Textar, niezależnie od trudności, które napotyka globalna gospodarka. Efekty tych ambitnych założeń będziemy ujawniać już wkrótce - zapowiada Joanna Krężelok.

 

Źródło i fot.: TMD Friction

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń