2021-12-20

Nowość od Goodyeara

Goodyear zaprezentował najnowszą wersję wielokrotnie nagradzanej serii opon Eagle F1 o ultrawysokich osiągach (UHP) -  Eagle F1 Asymmetric 6. Zastosowano w niej nową technologię poprawiającą osiągi na suchej nawierzchni oraz hamowanie i komfort jazdy na mokrej. Nowa seria jest także dostosowana do pojazdów elektrycznych.

Eagle F1 Asymmetric 6 pasuje do szerokiej gamy samochodów. W oponie zastosowano szereg innowacji, które bazują na wielokrotnie nagradzanym Eagle F1 Asymmetric 5. W rezultacie nowa seria zaprojektowana jest w taki sposób, aby zarówno zapewniać kierowcom spokojne hamowanie i prowadzenie na mokrej nawierzchni, jak i zachwycać sportowymi walorami i wyjątkowymi osiągami na suchej.

Poprawa wydajności na suchej i mokrej nawierzchni (1)

Na suchej nawierzchni Eagle F1 Asymmetric 6 dostosowuje się do zmian obciążenia dzięki adaptacyjnej powierzchni styku - pozwala to oponie dostosować się do stylu jazdy - podczas wykonywania ekstremalnych manewrów powierzchnia styku opony zwiększa się, aby zapewnić wyższy poziom przyczepności.

Wydajność na mokrej nawierzchni została poprawiona dzięki zastosowaniu mieszanki gumowej zawierającej nowy system żywic. Zwiększa ona poziom  mikrokontaktu opony z podłożem.  W Eagle F1 Asymmetric 6, aby zwiększyć elastyczność i odporność na nierówności drogi Goodyear zastosował technologię z UUHP (ultra ultra high performance). Technologia ta poprawia także poziom przyczepności.

Z myślą o samochodach elektrycznych (2)

Cała gama opon Goodyear jest przystosowana do pojazdów elektrycznych, jednak Asymmetric 6 została specjalnie zaprojektowana z myślą o wymaganiach producentów pojazdów elektrycznych. W najnowszym modelu  Eagle F1 poziom hałasu obniżono o 1 dB. Co więcej, aby zwiększyć zasięg EV, nowa technologia mieszanki zmniejsza opór toczenia opony.

 - Eagle F1 Asymmetric 6 to najnowsza z naszej nagradzanej gamy opon Eagle F1. Dzięki kluczowym innowacjom poprawiającym osiągi na suchej nawierzchni oraz hamowanie i prowadzenie na mokrej nawierzchni jest gotowa na najbardziej wymagające wyczyny, jednocześnie zapewniając kierowcom poczucie bezpieczeństwa. W Goodyear z dumą współpracujemy z wiodącymi producentami OEM, aby rozwijać mobilność nowej generacji; dlatego Eagle F1 Asymmetric 6 spełnia wymagania pojazdów elektrycznych i jest gotowy na dalszy rozwój mobilności elektrycznej - powiedział Laurent Colantonio, dyrektor Goodyeara ds. technologii w regionie EMEA.

Eagle F1 Asymmetric 6 początkowo będą dostępne w 28 rozmiarach w pierwszym kwartale 2022 r. Do końca 2022 roku do oferty będą dodawane dodatkowe rozmiary. Do 2023 r. Asymmetric 6 ma być  dostępny w 65 rozmiarach, pasujących do średnic od 17 do 22 cali.


1. W porównaniu do Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne: rozmiar 25/45R17, samochód testowy - Volkswagen Golf 8, lokalizacja testowa: Mireval Test Track. 

2. Zmniejszenie oporów toczenia i hałasu w porównaniu do poprzednika-  Eagle F1 Asymmetric 5.

Źródło i fot.: Goodyear

Oprac. (zl)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń