2022-01-17

Dakar 2022 zakończony

Pierwsze sześć miejsc w klasyfikacji końcowej rajdu Dakar zajęły zespoły wyposażone w opony Goodyear, a wszystkie zespoły wspierane przez firmę znalazły się w pierwszej dziesiątce. Po dwóch tygodniach zmagań, przejechaniu około 8000 km i imponującej walce na najbardziej wymagającym terenie na Pustyni Arabskiej, rywalizacja zakończyła się szczęśliwie dla Kamaz-master - zespół zdobył całe podium, a także pozycję czwartą. Petronas Team De Rooy Iveco i Mammoet Team De Rooy zajęły miejsca piąte, szóste, ósme i dziesiąte.

- Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z pełnego podium i ośmiu miejsc w pierwszej dziesiątce zajmowanych przez zespoły wyposażone w opony Goodyear. To świadczy o znakomitych osiągach i niezawodności naszych standardowych modeli. Opona Goodyear Offroad została zaprojektowana z myślą o wytwarzaniu niewielkiej ilości ciepła przy dużych prędkościach i jest używana do wymagających zadań, takich jak praca w kamieniołomach, kopalniach, lasach i w sytuacjach awaryjnych. Dzięki temu doskonale sprawdza się podczas takich imprez, jak Rajd Dakar. Technologia Goodyear Cool Running i innowacyjna konstrukcja osnowy są również stosowane w naszych produktach drogowych, tworząc modele, które są niezwykle odporne na zużycie i efektywnie wykorzystują energię. Te cechy są tak samo ważne dla naszych codziennych klientów, jak i dla zwycięskich zespołów - powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon użytkowych w Europie.

Zwycięski zespół zajął cztery pierwsze pozycje w intensywnej walce pomiędzy pięciokrotnym zwycięzcą Eduardem Nikołajewem a panującym mistrzem Dakaru Dmitrijem Sotnikowem. W ostatnim dniu rajdowa załoga #500 Sotnikowa po raz drugi wygrała wyścig z Nikołajewem i jego zespołem.

Dwóch liderów prowadziło nowe ciężarówki Kamaz-master K5 435091s, a trzeci Anton Szybałow jechał sprawdzonym modelem Kamaz-43509. Obie wersje pojazdów były wyposażone w standardowe opony Goodyear, bazujące na zaawansowanych technologicznie osnowach, które są dostępne dla operatorów flot w całej Europie.

Dominację ciężarówek na ogumieniu Goodyeara podkreślił fakt, że wszystkie 13 etapów wygrała załoga w barwach Kamaz-master. Sotinikow odniósł pięć zwycięstw etapowych, a Nikołajew cztery. Andriej Karginow początkowo dorównywał im z trzema najszybszymi czasami, ale stracił godzinę w wyniku problemów technicznych na czwartym etapie. Jego powrót na trasę był możliwy dzięki pomocy rywali, którzy zatrzymali się, aby udzielić wsparcia, pokazując przy tym ducha współpracy, który sprawia, że Dakar jest tak wyjątkowym wydarzeniem w świecie sportu. Załoga Karginowa szybko wróciła do formy, ustanawiając najszybsze czasy na kolejnych dwóch etapach i rozpoczynając inspirującą walkę o powrót do czołówki.  

Władimir Czagin, szef zespołu sportowego Kamaz-master powiedział: - Na Dakar przyjechaliśmy z dwoma modelami ciężarówek, sprawdzonym 43509 i nowym, innowacyjnym K5 435091. W tak wymagającej imprezie montaż opon Goodyear miał bez wątpienia ogromne znaczenie. Nasz zespół spisał się znakomicie dzięki skrupulatnemu przygotowaniu i doskonałej realizacji strategii w ciągu dwóch bardzo wyczerpujących tygodni. Tego typu wyścigi na wysokim poziomie oznaczają, że potrzebujemy opon zapewniających przyczepność i trwałość. Opony Goodyear Offroad zapewniły nam maksymalną prędkość przy minimalnych przestojach, co przyczyniło się do naszego sukcesu.

Imponujące występy można było zaobserwować również w wykonaniu zespołów Petronas Team De Rooy Iveco i Mammoet Rallysport Team De Rooy Iveco. „Green Team”, dowodzony przez van Kasterena, zajął 5. miejsce, a pomarańczowy skład - kierowany przez Martina van den Brinka, 6. pozycję. Podczas wyścigu zespoły regularnie gościły w czołówce trzech etapów. Niestety w połowie rywalizacji opóźniły ich problemy techniczne. Połączenie zwycięskiego ducha legendarnego holenderskiego zespołu z mieszanką młodych i doświadczonych talentów oraz doskonałym przygotowaniem zespołu technicznego sprawiło, że na ostatnich etapach zespół powstał niczym feniks z popiołów.  Cały skład De Rooy znalazł się w pierwszej dziesiątce. Załoga 515 Versteijnena została sklasyfikowana na 8. pozycji. Był to imponujący występ. Pierwszą dziesiątkę zamyka kierowca Mitchel van den Brink, wspierany przez MouwaDonkelaara w szybkiej ciężarówce pomocy technicznej.

Dakar 2022 miał nową trasę na trzecim odcinku przebiegającym przez Arabię Saudyjską. Ponad 50 zespołów walczyło w różnych kategoriach samochodów, motocykli i pojazdów terenowych. Klasa ciężarówek jest uważana za jedną z najbardziej konkurencyjnych. Zmienione etapy z większym udziałem piaszczystych pustyni i trudnych, kamienistych tras, stanowiły dodatkowe wyzwanie.

 

Źródło i fot.: Goodyear

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń