2022-01-14

AAA Auto w 2021 roku

Pomimo licznych wyzwań sieć salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont obsługiwana przez Aures Holdings, osiągnęła w 2021 roku najlepszy wynik sprzedaży samochodów w swojej 30-letniej historii.

Spośród 86571 sprzedanych samochodów największym rynkiem Grupy pozostały Czechy, a następnie Polska i Słowacja. Grupa sprzedała rekordową liczbę 20417 samochodów w Polsce, 49271 w Republice Czeskiej i 16846 na Słowacji. Ubiegły rok umożliwił Grupie przekroczenie 2,6 mln klientów, których obsłużyła od momentu powstania w 1992 roku.

- Pomimo wszystkich komplikacji związanych z pandemią koronawirusa cieszymy się, że w ubiegłym roku osiągnęliśmy najlepszy wynik sprzedaży w 30-letniej historii Aures Holdings - podkreśliła Karolína Topolová, dyrektor generalna Aures Holdings. - Niedobór nowych samochodów, opóźnienia w produkcji i rosnące ceny samochodów na rynku europejskim, przyczyniły się do wzrostu popytu wśród konsumentów w zakresie wymiany aut na używany model, zamiast potencjalnie bardzo długiego oczekiwania na nowy pojazd. Inwestycja Grupy w możliwości internetowe również odegrała swoją rolę, wspierając udaną sprzedaż samochodów nawet podczas obowiązujących blokad. Czesi, Polacy i Słowacy nauczyli się poruszać w świecie online kupując używane samochody, odkrywając, że nawet droższą rzecz, taką jak samochód, można bezpiecznie kupić online i za pośrednictwem naszego Contact Center. Wielkie podziękowania kierujemy również do naszych pracowników, którzy przystosowali się do funkcjonowania w tych niespokojnych czasach i pomogli całej Grupie przezwyciężyć ostatnie dwa trudne lata.

W Czechach najpopularniejszym wyborem w 2021 roku pozostały samochody kombi. 29 proc. klientów zdecydowało się na zakup tych modeli, 27 proc. kupiło hatchbacka, a 22 proc. SUV-a.

- Obecny trend nadal znajduje się pod silnym wpływem pandemii. Podróżowanie własnym samochodem jest bezpieczniejsze niż korzystanie z transportu publicznego, gdzie ryzyko infekcji jest wyższe. Co więcej, samochód jest ważnym środkiem do podróży zagranicznych, dlatego też popyt na większe samochody dla bezpieczeństwa i komfortu stale rośnie - dodała Karolina Topolová.

Analizując rodzaj paliwa w samochodach sprzedawanych w 2021 roku, w Polsce 67 proc. aut sprzedawanych było z silnikami benzynowymi, w Czechach stanowiły one 51 proc. Na Słowacji liderem pozostały samochody z silnikiem Diesla (52 proc. sprzedaży). Ponad jedna czwarta Czechów i Słowaków wybierała samochód z automatyczną skrzynią biegów, a z kolei w Polsce tylko 17 proc. klientów preferowało automat.

- Odczuliśmy również rosnące zainteresowanie pojazdami napędzanymi paliwami alternatywnymi, zwłaszcza pojazdami elektrycznymi. Podczas gdy Europa Środkowo-Wschodnia jest na bardzo wczesnym etapie wprowadzania elektromobilności, Grupa pozostaje zaangażowana w inwestycje w alternatywne rodzaje paliw i zainstalowała już punkty ładowania w wielu swoich oddziałach - podsumowała K. Topolová.

Źródło i graf.: Aures Holdings

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń