2022-01-13

Moto-Profil w 2021 roku

Moto-Profil podsumowało rok 2021 i przedstawia prognozy na kolejny, zarówno dla firmy, jak i dla rynku wtórnego przemysłu motoryzacyjnego w Polsce.

- Stosunkowo szybko przystosowaliśmy nasz biznes do warunków pandemicznych w 2020 roku. Dzięki temu w 2021 mogliśmy kontynuować kierunek wprowadzania rozwojowych dla Moto-Profilu i sieci ProfiAuto projektów. Coraz śmielej inwestujemy w nowe technologie, jak oprogramowanie ProfiBiznes do efektywnego zarządzania sklepem lub hurtownią motoryzacyjną, ProfiAuto Wirtualny Warsztat czy aplikacja ProfiAuto dla kierowców. Te rozwiązania to przyszłość nie tylko naszej firmy, ale i branży. Jednocześnie profesjonalizujemy sieć warsztatów, wspierając ją szkoleniowo, marketingowo oraz za pomocą coraz obszerniejszego i zróżnicowanego pod kątem dostawców katalogu części zawierającego ponad 350 tysięcy referencji. Ta dywersyfikacja oraz skala naszego biznesu okazały się kluczowe w sytuacji, gdy cały świat miał problemy z produkcją i wysyłkami komponentów z uwagi na pandemię. Będą też równie ważne dla każdego sklepu, hurtowni czy warsztatu w nowym roku - prognozuje Michał Tochowicz, który w listopadzie 2021 roku objął stanowisko prezesa zarządu Moto-Profil.

Sieć ProfiAuto nadal rośnie

Przedstawiciele Moto-Profilu wskazują, że sytuacja rynkowa w ostatnich dwóch latach sprzyja niezależnym dystrybutorom części motoryzacyjnych. Potwierdzeniem tego - a jednocześnie siły marki ProfiAuto, było zwiększenie liczby nowych partnerów o kolejne cztery sklepy i hurtownie motoryzacyjne. Łącznie sieć liczy już 260 sklepów i hurtowni oraz ponad 2200 warsztatów w kraju i za granicą. Moto-Profil stale rozwija też współpracę z partnerami zagranicznymi. Wyniki te przełożyły się na aż 20 procentowy wzrost przychodów w porównaniu do roku 2020.

Nowoczesne technologie dla aftermarketu i kierowców

Rok 2021 był kolejnym krokiem w rozwoju pionierskich dla firmy i branży dystrybutorów części rozwiązań. Dotyczyło to m.in. ProfiAuto Wirtualnego Serwisu - aplikacji na bazie wirtualnej rzeczywistości, która pomoże zrewolucjonizować system kształcenia mechaników w Polsce. W październiku 2021 roku przedstawiciele ProfiAuto i Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zorganizowali „I Wojewódzki Turniej Młodych Mechaników VR”, a podczas towarzyszącej mu konferencji „Szkoła Przyszłości” przedstawili realizowany od grudnia 2021 program wprowadzenia jej do szkół.

Marka rozwijała także aplikację ProfiAuto dla kierowców oraz intensywnie pracowała nad rozwojem oprogramowania dla sklepów i hurtowni motoryzacyjnych - ProfiBiznes. Dzięki obecnej, zaktualizowanej wersji, obsługa sprzedaży, prowadzenie magazynu, zamawianie i raportowanie stają się dużo łatwiejsze, co pozwala na zwiększenie zysków przy jednoczesnej oszczędności czasu, jaki firma musi poświęcić na jej codzienną obsługę.

- Rozwój nowoczesnych systemów IT w dzisiejszej branży aftermarket to naszym zdaniem nie tyle wartość dodana, co konieczność, jeśli właścicielom firm zależy na budowaniu biznesu długofalowo. Tak, jak elektryfikują się samochody, tak też cyfryzuje się branża motoryzacyjna i w Moto-Profilu mamy tego świadomość. Dlatego zaopatrujemy partnerów w profesjonalne systemy informatyczne, które z jednej strony są odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby, a z drugiej - na wyzwania przyszłości - powiedział Adam Kapek, wiceprezes Moto-Profil odpowiedzialny m.in. za dział handlowy oraz IT.

Nowe projekty marketingowe

W roku 2021 marka ProfiAuto nadal przeprowadzała zakrojone na szeroką skalę działania promocyjne dotyczące zarówno samej sieci, jak i wprowadzonej w roku 2020 marki własnej części i akcesoriów motoryzacyjnych - ProfiPower. Jej oferta, ze względu na popularność, została powiększona o nowy asortyment.

- W związku z sytuacją covidową, ale też zgodnie z duchem czasu, umocniliśmy nasze działania promocyjne w internecie. Przykładem tego była kampania „Łowcy usterek” stworzona z kabaretem Łowcy.B, która przyniosła znakomite efekty w postaci niemal 7 milionów widzów, dopasowanych do grup odbiorczych - mówi Łukasz Kopiec, członek zarządu, odpowiadający w Moto-Profilu za dział marketingu i PR. - Sportowy profil marki podkreśliło zostanie sponsorem tytularnym Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski („ProfiAuto RSMP”) w poprzednim sezonie, który to cykl ma wierne grono fanów w Polsce. Strategie marketingowe opieramy więc zarówno na aktualnych trendach, jak i warunkach, w jakich funkcjonuje obecnie świat. Ważne jest dla nas to, że działamy efektywnie niezależnie od sytuacji, a jednocześnie nadal wyznaczamy nowe standardy promocyjne w branży.

Nieunikniona elektryfikacja

Jak podkreślają przedstawiciele Moto-Profilu, firma bardzo dokładnie monitoruje kierunek elektromobilności i już teraz przygotowuje się do zapowiadanych przez Unię Europejską zmian z nim związanych. Dotyczy to również aspektów cyberbezpieczeństwa oraz dostępu do danych, które mogą mieć kluczowy wpływ nie tylko na rozwój, ale też utrzymanie dobrej kondycji niezależnego rynku motoryzacyjnego. Ułatwia to m.in. obecność przedstawicieli firmy w radzie nadzorczej TEMOT International – międzynarodowego stowarzyszenia dystrybutorów części, współpracującego z organizacjami lobbującymi na rzecz branży aftermarketowej, jak np. FIGIEFA. Przełożeniem tego na bieżącą działalność firmy były m.in. zintensyfikowane w 2021 roku szkolenia z naprawy samochodów hybrydowych czy wyposażonych w systemy wspomagające kierowcę - ADAS.

- W tym i kolejnych latach „elastyczność” będzie w branży aftermarketowej kluczowym słowem. W kontekście pandemii, zmian legislacyjnych czy wyzwań logistycznych, dystrybutorzy części muszą dopasowywać swoje procedury, systemy i procesy biznesowe do gwałtownych zmian na rynku. Tak, jak to robimy w Moto-Profilu. Wymaga to oczywiście zgranego zespołu, perspektywicznego spojrzenia oraz dobrej współpracy z partnerami biznesowymi. Podstawą i wyróżnikiem naszych działań od początku działalności firmy były - i zawsze będą - otwarte oraz transparentne relacje z klientami. Połączenie takiego podejścia wraz z dalekowzrocznym spojrzeniem i wykorzystaniem nowoczesnych technologii, to według nas recepta na sukces w roku 2022 i kolejnych - dodaje Michał Tochowicz.

                                                                                               Źródło i graf.: Moto-Profil

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń