Hankook podczas CES zaprezentował i-Flex – koncepcję opony niepneumatycznej. W przeciwieństwie do tradycyjnych opon i-Flex nie ucierpi z powodu przebicia lub utraty powietrza, nie wymaga także kontroli ciśnienia. Z uwagi na prezentację opon zamontowanych do modułowej platformy L7 Hyundaia, mają one nietypowe parametry: średnicę 400 mm i szerokość 105 mm.
i-Flex charakteryzuje się konstrukcją plastra miodu (biomimetyczną), podczas opracowywania wykonano rygorystyczne badania i testy. Zapewnia ona wysoki poziom amortyzacji i nośności, obniża koszty utrzymania oraz zwiększa bezpieczeństwo.
Wielowarstwowa konstrukcja opony została zainspirowana strukturą komórkową żywych organizmów. Bieżnik został zaprojektowany z myślą o pojazdach poruszających się w wielu kierunkach, dzięki jego konstrukcji powierzchnia styku z podłożem została zmaksymalizowana, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo pojazdu.
Hankook pracuje nad technologią opon niepneumatycznych od 2010 r., firma będzie kontynuować badania i dalszy rozwój tej technologii.
Hankook Innovative Performance (H.I.P) - filozofia technologiczna firmy, jest podstawą jej zaangażowania w zrównoważoną i przyjazną dla środowiska mobilność. Hankook Tire będzie w dalszym ciągu realizował projekty, które umożliwią pozytywne zmiany w przyszłości, co jednocześnie pozwoli firmie wzmocnić konkurencyjność na rynku dzięki innowacyjnym technologiom.
Źródło i fot.: Hankook