2022-01-04

CES 2022: Continental

Na targach CES w Las Vegas Continental zaprezentuje praktyczne rozwiązania niektórych aktualnych problemów związanych z mobilnością.

- Przyszłość mobilności oznacza bezpieczniejsze, połączone i bardziej integracyjne systemy transportowe. Na CES pokazujemy możliwości osiągnięcia naszego celu Wizji Zero i optymalizacji wygody w celu łatwego dostępu do mobilności dla wszystkich - powiedział Gilles Mabire, dyrektor ds. technologii w Continental Automotive. - Innowacyjne rozwiązania firmy Continental nie tylko zmieniają wrażenia z jazdy, ale także na nowo definiują mobilność.

Jak samochody stają się komputerami na kołach

Technologia pojazdów przechodzi głęboką transformację w kierunku w pełni połączonych, zautomatyzowanych i definiowanych programowo pojazdów. Continental już napędza ten rozwój - firma jest pierwszym dostawcą, który wprowadził na rynek komputer o wysokiej wydajności - HPC (w elektrycznych Volkswagenach).

Pierwszy międzydomenowy HPC firmy Continental, który obsługuje funkcje i ustawienia z dziedziny sterowania nadwoziem i pojazdem, zostanie zintegrowany z pojazdami elektrycznymi od jednego z głównych chińskich producentów.

Podczas CES Continental zademonstruje, w jaki sposób oprogramowanie i potężna infrastruktura IT oparte na Continental Automotive Edge Framework umożliwiają nowe funkcje i zmieniają mobilność.

Design zwiększa bezpieczeństwo

Continental zademonstruje najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie projektowania, innowacji i funkcjonalności, takie jak nagradzany wyświetlacz ShyTech, który przywraca prostotę i zwiększa bezpieczeństwo bez uszczerbku dla zaawansowanych funkcji.

Powierzchnie sterujące złożone z przycisków, świateł i przełączników są ukryte, integrują  się z wyświetlaczem w zupełnie nowy sposób. Pełen zakres opcji sterowania jest zawsze dostępny dla użytkownika, natomiast widoczna jest tylko jego istotna treść. ShyTech, zamiast pustej przestrzeni, oferuje atrakcyjniejszy wygląd kokpitu. Wyświetlacz umożliwia rozwiązanie „od słupka do słupka”, wykorzystujące całą szerokość deski rozdzielczej, pozwala także na stworzenie zupełnie nowych interaktywnych obszarów dla kierowców i pasażerów, na których wyświetlacze tradycyjnie wcześniej nie były używane.

Continental po raz pierwszy zaprezentuje Switchable Privacy Display - rozwiązanie, które pozwala na zapewnienie rozrywki pasażerowi siedzącemu z przodu przy ograniczeniu rozpraszania uwagi kierowcy. Dzięki tej technologii pasażer może korzystać z treści multimedialnych poza polem widzenia kierowcy. W trybie prywatnym skierowane podświetlenie sprawia, że treści widoczne są tylko z perspektywy pasażera. W razie potrzeby wyświetlacz można przełączyć na tryb publiczny.

Wsparcie Wizji Zero

Technologie Wrong Way Driver i LiDAR firmy Continental wspierają cel firmy - Wizję Zero: zero ofiar, rannych i wypadków.

System Wrong Way Driver wspiera bezpieczeństwo na drodze poprzez ostrzeganie kierowców o pojazdach poruszających się w niewłaściwym kierunku. Wcześniejsze ostrzeżenia o lokalizacji, prędkości i kierunku jadącego pod prąd umożliwią kierowcom podejmowanie proaktywnych środków bezpieczeństwa. 

Wraz z partnerem AEye, Continental zadebiutuje z HRL131 - adaptacyjnym LiDARem dalekiego zasięgu opartym na systemie mikroelektromechanicznym (MEMS) do wspomaganych i zautomatyzowanych rozwiązań jazdy poziomu 3 i 4. Technologia ta stanowi kluczowy element umożliwiający autonomiczną mobilność: zapewnia najważniejsze funkcje dla zastosowań w pojazdach osobowych i użytkowych, łącząc wysoką i dynamiczną rozdzielczość przestrzenną z wykrywaniem dalekiego zasięgu. Czujnik jest skonfigurowany do obsługi najtrudniejszych środowisk jazdy autonomicznej - od scenariuszy z szybkimi autostradami, po zatłoczone drogi miejskie. Produkcja HRL131 rozpocznie się najprawdopodobniej w 2024 roku.

Zrównoważony rozwój w centrum uwagi

Podczas CES Continental zaprezentuje także innowacyjną koncepcję opon Conti GreenConcept. Wykorzystano w niej zarówno obecne, jak i pojawiające się podejścia technologiczne w inżynierii zrównoważonych opon do samochodów osobowych. Celem zintegrowanej i zrównoważonej koncepcji jest zminimalizowanie zużycia zasobów w każdym ogniwie łańcucha wartości opony. Koncepcja obejmuje cały cykl życia opony: od pozyskiwania i zakupu surowców na różnych etapach produkcji, po sposoby na przedłużenie okresu jej eksploatacji. Inżynierowie ds. rozwoju i eksperci ds. materiałów stanęli na wysokości zadania i znaleźli nowatorskie rozwiązania dla każdego z tych wyzwań. W rezultacie opona, która składa się w wyjątkowo wysokim procencie z identyfikowalnych, odnawialnych i pochodzących z recyklingu materiałów, ma innowacyjną, lekką konstrukcję, która oszczędza cenne zasoby i wydłuża żywotność dzięki odnawialnemu bieżnikowi.

Continental ma ambitny cel: do 2030 roku stać się najbardziej postępową firmą oponiarską pod względem odpowiedzialności ekologicznej i społecznej.

 

Źródło i fot.: Continental

Oprac. (zl)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń