Petronas Team De Rooy Iveco przygotowuje się do Rajdu Dakar - najbardziej ekstremalnej imprezy tego typu na świecie, która w 2022 r. po raz trzeci odbędzie się w Arabii Saudyjskiej. Petronas Lubricants International będzie sponsorem tytularnym i partnerem technicznym dostarczającym oleje opracowane we współpracy z Iveco i FPT Industrial.
W nowej edycji Rajd Dakar wraca do Arabii Saudyjskiej, na nowe trasy wytyczone wśród niesamowitych krajobrazów i bezmiaru piasków. Zawodnicy będą musieli zmierzyć się ze wszelkimi rodzajami piaszczystego terenu, pasmami wydm i wąwozami, a także wykazać się najlepszymi umiejętnościami nawigacyjnymi, aby nie zgubić się na tych niezwykle wymagających szlakach. Łączna trasa rajdu liczy 8000 km, z czego 4300 km przypada na odcinki specjalne.
W 2022 roku zespół będzie przemierzał ekstremalne trasy rajdu na pokładzie dwóch pojazdów Iveco Powerstar i jednego Trakkera. Już dziesiąty rok z rzędu Iveco będzie oficjalnym dostawcą pojazdów, silników i części zamiennych dla zespołu. Ciężarówki Iveco są wyposażone w silniki Iveco Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial.
Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym. W rajdzie Dakar już po raz trzeci wystartuje samochodem Iveco Powerstar Evo (pojazd nr 504), z pilotem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie się starał wykorzystywać doświadczenia zdobyte w poprzednich edycjach, w których kilkukrotnie był klasyfikowany w pierwszej dziesiątce.
Hans Stacey po raz pierwszy uczestniczył w rajdzie Dakar w 2004 r. Teraz usiądzie za kierownicą samochodu Iveco Powerstar (nr 515), a towarzyszyć mu będą pilot Anton van Limpt i mechanik Randy Smits.
Mitchel van den Brink zaliczył swój wyścigowy debiut już jako 16‑latek, kiedy dołączył do swojego ojca, Martina, który brał udział w Dakarze 2019 jako mechanik i pilot. Mitchel był wówczas najmłodszym uczestnikiem tej imprezy. Do Dakaru wrócił jako kierowca rajdowy w edycji 2021. W tym roku po raz pierwszy pojedzie Iveco Trakkerem (nr 524), z pilotem Rijkiem Mouwem i mechanikiem Bertem Donkelaarem.
Historia przygody Iveco z Rajdem Dakar sięga pierwszej edycji w 1979 r., kiedy to firma zaczęła dostarczać samochody ciężarowe zapewniające wsparcie na trasie. W latach 80. Były to modele PAC 260 i 190.
Współpraca pomiędzy Iveco, Petronas i De Rooy Team zaczęła się na Rajdzie Maroka w 2011 r., który marka Iveco wygrała samochodem Trakker. Kontynuacją tej podróży były dwa zwycięstwa w latach 2012 i 2016 w Rajdzie Dakar.
Źródło i fot.: IVECO