Podczas czwartej serii „Let’s talk Business” eksperci omawiali innowacje, które mogą pomóc producentom i warsztatom sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed nimi cyfryzacja i przejście na mobilność. Swoimi poglądami na temat tego zagadnienia podzielili się przedstawiciele firm AVL DiTEST (diagnostyka pojazdów, inżynieria pomiarowa i analiza spalin), Carbon (innowacyjne naprawy blacharsko-lakiernicze) oraz Hunter Engineering Company (wyposażenie warsztatów).
- Nasza seria „Let’s talk Business” oferuje wiodącym graczom z branży możliwość podzielenia się swoimi nowymi pomysłami i osiągnięciami z międzynarodową publicznością Automechaniki - powiedział Olaf Mußhoff, dyrektor Automechanika Frankfurt i moderator panelu dyskusyjnego.
Niezależnie od tego, czy dotyczy to urządzeń do pomiaru emisji, systemów autonomicznej kontroli pojazdów bądź naprawy nadwozia, eksperci nie marnowali czasu i zgodzili się, że innowacyjne rozwiązania warsztatowe dla mobilności muszą być tak zrównoważone i przyjazne dla użytkownika, jak to tylko możliwe. Oprócz nowo opracowanych rozwiązań dla serwisów omówili również wyzwania, jakie cyfryzacja i przejście na mobilność stawia nie tylko warsztatom, ale także producentom.
Felix Scholl z Carbon podkreślał: - Jeśli chcemy chronić środowisko i klimat, musimy mówić o ochronie zasobów i zrównoważonym rozwoju. Zrównoważony rozwój odgrywa szczególną rolę dla Carbon. Od ponad 20 lat aktywnie promujemy w warsztatach „naprawę zamiast odnawiania”. Ochrona zasobów i ochrona środowiska są integralną częścią koncepcji naszych produktów.
Aby zmniejszyć emisję CO2 i przyspieszyć przejście na mobilność, niezbędne są alternatywne układy napędowe. Oznacza to również, że warsztaty, które do tej pory pracowały wyłącznie z silnikami spalinowymi, będą musiały zapewnić swoim pracownikom niezbędny sprzęt i szkolenia. Swoją opinię na temat funkcjonowania warsztatów w obliczu zachodzących zmian przedstawił dr Tristan Reinisch z AVL DiTEST: - W przyszłości warsztaty będą wymagały różnych profili zawodowych. Będą eksperci specjalizujący się w elektromobilności oraz eksperci specjalizujący się w zaawansowanych systemach wspomagania jazdy, a także technicy specjalizujący się w silnikach z zapłonem wewnętrznym.
Według F. Scholla z Carbon, być może w przyszłości, jako uzupełnienie szkoleń, będzie można wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość: - Rzeczywistość rozszerzona to dla nas wielka rzecz, ponieważ jest już wykorzystywana w zakresie oceny szkód powypadkowych, na przykład przez asesorów i firmy ubezpieczeniowe. Istnieją do tego bardzo dobre rozwiązania programowe, które mogą być dla nas interesujące w przyszłości podczas naszych szkoleń.
Rozszerzona rzeczywistość jest już wykorzystywana w firmie Hunter: - Kiedy nasz zespół produkcyjny napotyka problem, za pomocą rozszerzonej rzeczywistości komunikuje się z naszym zdalnym zakładem produkcyjnym, aby dokładnie zobaczyć, co się tam dzieje i gdzie jest problem - powiedział Darcy Tallon z firmy Hunter.
Dyskusja internetowa dotyczyła również tematu standaryzacji procesów i produktów cyfrowych: - Normalizacja jest bardzo ważna dla rynku europejskiego, ponieważ pozwala uniknąć różnych ram prawnych w każdym kraju. W przeciwnym razie produkcja urządzeń pomiarowych i testujących może szybko stać się bardzo skomplikowana, jeśli będzie trzeba spełniać różne wymagania w każdym kraju - nawet w przypadku pomiarów tych same rzeczy. Dotyczy to w szczególności sprzętu do pomiaru emisji, w którym musisz dokonać zmian dla każdego kraju, nawet jeśli używasz tego samego czujnika. Dlatego uważam, że standaryzacja jest ważna nie tylko dla cyfryzacji, ale także dla sprzętu - podkreślił T. Reinisch
Cała dyskusja w języku angielskim dostępna jest na stronie internetowej: www.automechanika.com/lets-talk-business.
Źródło i fot.: Messe Frankfurt
Oprac. (zl)