Firma Kumho około 60 lat temu pojawiła się na rynku w Korei. W 1965 r. zaczęła wchodzić na rynki zagraniczne. Obecnie posiada dziewięć filii i 12 oddziałów w 20 krajach. Do globalnej sieci Kumho Tire dołączy wkrótce oddział w Warszawie.
Centrum w Polsce pozwoli na optymalizację sprzedaży i wdrożenie strategii odpowiadających specyfice i potrzebom lokalnego rynku. Otwarcie warszawskiego oddziału w 2022 r. jest częścią przygotowań do stworzenia systemu dystrybucji, który obejmuje dywersyfikację lokalnych kanałów sprzedaży oraz prowadzenie bazy magazynowej w Polsce.
Polska jest piątą co do wielkości populacją w UE. Ma znacznie więcej obywateli niż sąsiednie Węgry, Czechy i Słowacja razem wzięte, co oznacza, że ma też znacznie większą gospodarkę - w tym rynek samochodowy. Dziś w Polsce jeżdżą ponad 22 miliony samochodów, a każdego roku rejestruje się dziesiątki tysięcy aut. Według ostatnich doniesień prasowych w lipcu sprzedano w Polsce 38 tys. nowych samochodów. Mówi się, że ta stosunkowo „niska” liczba (20 procent niższa niż w poprzednich latach) jest spowodowana COVID-19.
Po uruchomieniu warszawski oddział Kumho Tire będzie obsługiwał także rynek czeski i słowacki. W planach producenta jest świadczenie usług lepiej dostosowanych do różnych grup konsumentów poprzez tworzenie nowych lokalnych centrów sprzedaży. Bezpośrednia sprzedaż na rynkach lokalnych może nie tylko zwiększyć satysfakcję klientów i świadomość marki, ale także wzmocnić jej wartość poprzez zróżnicowanie kanałów sprzedaży i marketing.
Źródło i graf.: Kumho Tire