Klienci ostateczni, którzy najczęściej docierają jesienią i na wiosnę do serwisów, chcieliby kupować opony świeże jak pieczywo. Przegląd Oponiarski oraz Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego od lat informują, że opony to nie są pączki ani bułeczki, które następnego dnia zaczynają czerstwieć. Przechowywane w dobrych warunkach, czyli w odpowiednio przygotowanych magazynach, nawet po trzech latach są nowe i gotowe do jazdy. Oczywiście, gdyby w takim magazynie zastosować dodatkowo zamiast powietrza, atmosferę składającą się tylko z azotu, termin nowości można by przesunąć o kolejne kilka lat. Wszak opony nie mogą być rzucone jedna na drugą. Poskręcane czy poukładane w kolumny po kilkanaście sztuk, bo po prostu te najniżej masa górnych zgniecie, a co za tym idzie ulegną one deformacjom i zniszczeniu.
Dlatego też, aby opony mogły być składowane w doskonałych warunkach i czekać na klientów, firma Interpneu Polska oddała niedawno do użytku własny magazyn wysokiego składowania (do 11 metrów) w miejscowości Koninko k. Poznania. Na powierzchni 4000 m kw. można obecnie składować 50 tys. opon oraz kilka tysięcy felg aluminiowych. Kilkanaście bram umożliwia szybkie rozładowanie i załadowanie naczep ciężarowych. Specjalne przenośniki, pakowarki ułatwiają ponad 25-osobowej załodze szybkie odbieranie, magazynowanie i wysyłkę produktów do klientów w całym kraju, czyli generalnie serwisów oponiarskich współpracujących z Interpneu. System palet wysokiego składowania, specjalne kosze i podnośniki pozwalają na dużo większe możliwości zmagazynowanie opon.
Jak zaznaczają szefowie polskiego oddziału Interpneu Marcin Wawrzyniak oraz Mariusz Grzelak, to jeszcze nie ostatnie słowo w sprawie magazynu. Niebawem zostanie on rozbudowany o kolejny moduł o powierzchni 2 tys. m kw., co pozwoli na zwiększenie możliwości magazynowych do 75 tys. sztuk opon.
Interpneu Niemcy, spółka matka, polskiego oddziału firmy jest w posiadaniu magazynów o powierzchni 105 tys. m kw. na działce mierzącej 19 hektarów. W magazynie tym zlokalizowanym w okolicach Karlsruhe można zgromadzić nawet 1,3 mln opon oraz 200 tys. felg aluminiowych. Oprócz opon w magazynie tym gromadzone są części zamienne i inne artykuły związane z motoryzacją. Aby ułatwić pracę, szczególnie wyszukiwanie odpowiednich marek, rozmiarów, itd. magazyn jest skomputeryzowany. W Karlsruhe znajduje się także montownia kompletnych kół.
(seg)
fot. S. Górzyński, arch. Interpneu