Globalny lider produkcji opon, Hankook Tire & Technology (Hankook Tire) ogłosił wyniki finansowe spółki za III kwartał 2021 r., wskazujące na skonsolidowaną sprzedaż globalną na poziomie 1,82 bln KRW (1340 mln euro) i zysk operacyjny w wysokości 180 bln KRW (131 mln euro).
W omawianym kwartale, spółka Hankook Tire kontynuowała wzrost, co odzwierciedlają globalne wyniki sprzedaży opon o średnicy 18 cali i więcej, która stanowi 36,4 proc. łącznej sprzedaży opon do samochodów osobowych i oznacza wzrost o 2,4 punkty procentowe w stosunku rok do roku. Osiągnięcie tego celu było możliwe dzięki odpowiedniemu zarządzaniu jakością i konkurencyjności. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wzrósł udział spółki Hankook na jej podstawowych rynkach, w tym w Korei Południowej, Chinach, Europie i Ameryce Północnej. Spółka odnotowała wzrost sprzedaży opon o większej średnicy o 9,8 punktów procentowych w stosunku rok do roku, do poziomu 43,4 proc. na rynku w Chinach. Na rynku europejskim, sprzedaż opon o większej średnicy wzrosła 3,6 punktów procentowych w stosunku rok do roku.
W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, skonsolidowana sprzedaż globalna oraz zysk operacyjny obniżyły się o 3 i 19,5 proc., odpowiednio, na skutek spowolnienia w światowej produkcji samochodów z uwagi na niedobór najważniejszych części, w tym półprzewodników. Dodatkowe wyzwania były spowodowane globalnych kryzysem łańcucha dostaw i zwiększonymi kosztami surowców. Jednak spółce udało się osiągnąć wymierne wyniki w omawianym kwartale, świadczące o dalszej poprawie sytuacji z poprzedniego kwartału. Globalna sprzedaż spółki wzrosła o 1,3 proc. w stosunku kwartał do kwartału przy niesłabnącym popycie na opony zastępcze.
Firma uzyskała bardzo wysokie notowania w testach opon przeprowadzanych przez renomowane czasopisma motoryzacyjne w drugiej połowie bieżącego roku. Produkty spółki zdominowały wszystkie segmenty, od opon letnich po opony wielosezonowe. Na przykład, w teście dotyczącym wielosezonowych opon dla SUV'ów przeprowadzonego we wrześniu 2021 r. przez Auto Bild Allrad, zwycięzcą okazały się opony Hankook Kinergy 4S 2 X. Co istotne, spośród wszystkich testowanych opon, jedynie Kinergy 4S 2 X otrzymała najwyższą możliwą punktację. Również opona Hankook Ventus S1 evo 3 została doceniona i zajęła pierwsze miejsce w teście opon letnich z 2021 r. przeprowadzonym przez Auto Express Magazine, najlepiej sprzedający się brytyjski magazyn motoryzacyjny. Dodatkowo, zapewniająca znakomite parametry opona Winter i*cept evo 3 wygrała tegoroczny test opon przeprowadzony przez Auto Bild Sportscars.
Hankook Tire w dalszym ciągu rozwija swoją obecność na rynku fabrycznego wyposażenia (OE) oraz opon do pojazdów elektrycznych (EV). Producent dostosowuje swój bieżnik typu ultra-ultra-high-performance, Ventus S1 evo Z, do wymogów nowego modelu Porsche Panamera. Ponadto, zespół z Volkswagen ID.4 USA Tour, który korzystał z dedykowanych opon Hankook EV Kinergy AS ev (produkowanych wyłącznie na rynek amerykański) ustalił światowy rekord Guinnessa w zakresie najdłuższej drogi przebytej przez samochód elektryczny (bez paneli solarnych) w granicach jednego kraju.
W ramach działań ukierunkowanych na osiągnięcie celu sprzedażowego w wysokości 7 bln KRW na rok bieżący, spółka będzie nadal koncentrować się na sprzedaży opon o większej średnicy na swoich głównych rynkach, poszerzaniu współpracy partnerskiej na rynkach OE z globalnymi producentami samochodów, a także zabezpieczeniu swojej wiodącej pozycji w sektorze opon do samochodów elektrycznych.
Źródło i fot. Hankook