2021-10-25

Całoroczne coraz lepsze

Niemieccy dziennikarze sprawdzili wielosezonowe opony do SUV-ów

Niemiecki magazyn specjalistyczny Auto Bild Allrad przetestował 10 opon przeznaczonych do aut typu SUV. W teście po raz pierwszy pojawiła się nowa opona Michelin CrossClimate 2.

Testowany rozmiar 215/65 R17 pasuje do wielu popularnych samochodów typu SUV, takich jak: VW Tiguan, Audi Q5, Mercedes GLA czy Nissan Qashqai.  

Testy Allrad nie są tak dogłębne jak te przeprowadzane przez  Auto Bild. Nadal jednak stanowią doskonały punkt odniesienia dla rynku, szczególnie przydatny dla kierowców samochodów typu SUV lub osób zainteresowanych porównaniem opon całorocznych z oponami letnimi i zimowymi.

Na suchym

W hamowaniu na suchej nawierzchni najlepszy okazał się nowy CrossClimate 2, który pozwolił na zatrzymanie ze 100 km/h testowego auta po 38,2 m. Drugie miejsce z wynikiem 40,3 m przypadło Pirelli Cinturato All Season SF2, a trzecią lokatę (40,6 m) zajął Maxxis Premitra All Season.

W prowadzeniu i jeździe na czas po torze ponownie liderem został Michelin. Uzyskał on średnią prędkość na poziomie 105,5 km/h. Równie dobrze poradził sobie Vredestein Quatrac Pro - 105,2 km/h. Trzeci był Hankook Kinergy 4S 2 X - 104,9 km/h.

 

Hankook Kinergy 4S 2 X Michelin CrossClimate 2 Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV

 

Na mokrym

W hamowaniu na mokrej nawierzchni świetnie zaprezentował się Continental AllSeasonContact, który potrzebował 48,3 m na zatrzymanie auta. Z drugim wynikiem 48,6 m zameldował się Vredestein, a na trzecim miejscu z rezultatem 49,9 m znalazł się Goodyear Vector 4Seasons.

Najszybszą oponą na torze był Vredestein, który poruszał się ze średnią prędkością 66,2 km/h. Za nią znalazł się Bridgestone Weather Control A005 EVO - 65,7 km/h, a trzeci był Continental - 65,5 km/h.

W próbach aquaplaningu wzdłużnego najbardziej stabilną oponą był Goodyear. Pozwolił on na stabilną jazdę z prędkością 86,8 km/h. Continental osiągnął 86 km/h, a trzeci Cooper Discoverer All Season - 85,5 km/h.

Na śniegu

Wyniki w próbach na białym podłożu wszystkich opon były zbliżone. W hamowaniu na śniegu między najlepszą
a najsłabszą różnica wyniosła półtora metra. Pierwsze miejsce zajął Hankook - 23,8 m, drugie Continental - 23,9 m, a trzecie Michelin - 24,4 m.

W testach przyczepności i prowadzenia na śniegu wygrał Hankook. Za nim znalazły się Continental i Michelin. Trzeba podkreślić, że wszystkie trzy opony wykazały się świetnymi osiągami zbliżonymi do osiągów opon zimowych.

Podsumowanie

W całym teście zwyciężyły opony Hankook Kinergy 4S 2 X, a to wszystko dzięki dobrym właściwościom jezdnym w każdych warunkach pogodowych, stabilnemu, bezpiecznemu prowadzeniu na mokrej i suchej nawierzchni, precyzyjnemu układowi kierowniczemu, a także niskiemu poziomowi hałasu i dobrej cenie.

Na drugim miejscu znalazł się nowy Michelin CrossClimate 2. Jak zaznaczyli dziennikarze, jest to świetna opona, która sprawdzi się w każdych warunkach. Najlepiej spisuje się na suchej i ośnieżonej nawierzchni. Ma również najniższe opory toczenia.

Na trzecim miejscu uplasował się Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 SUV. To opona zrównoważona, zachowuje się stabilnie, ma krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni i zapewnia dobry komfort jazdy.

Szymon Kruk

Fot. producenci

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2021 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń