2021-10-13

Innowacje Continentala

W tym roku firma Continental obchodzi 150. rocznicę powstania. Od momentu założenia w Hanowerze w Niemczech w 1871 r., koncern rozwija pionierskie rozwiązania dla zrównoważonej mobilności ludzi i ich dóbr. Z małej fabryki w Hanowerze firma rozwinęła się w jednego z globalnych graczy w branży motoryzacyjnej, który obecnie działa na rynkach w 58 krajach. Poniżej kilka informacji o nowoczesnych rozwiązaniach i działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju firmy.

Świadomość zasobów jako czynnik napędzający doskonałość technologiczną

Continental angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w przemyśle oponiarskim i motoryzacyjnym od wczesnych lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Skutki kryzysu naftowego w 1973 r., stały się bodźcem do realizacji projektu badawczego mającego na celu opracowanie opon o zoptymalizowanym oporze toczenia. Wiedza zdobyta w ramach tego projektu doprowadziła ostatecznie do zaprezentowania w 1993 r. niespotykanego dotychczas produktu. Po raz pierwszy, opona ContiEcoContact łączyła w sobie korzyści dla środowiska i aspekty ekonomiczne z doskonałymi właściwościami jezdnymi i bezpieczeństwem. Od tego czasu, Continental stawia czoła poważnym wyzwaniom związanym z ograniczonymi zasobami surowców i koniecznością redukcji emisji CO2.

Wysiłki w zakresie zrównoważonego i odpowiedzialnego zarządzania koncentrują się wokół działań klimatycznych, mobilności niskoemisyjnej, gospodarki w obiegu zamkniętym i zrównoważonych łańcuchów dostaw, obejmując tym samym, wszystkie fazy łańcucha wartości. Już w 1903 r. w Seelze, koło Hanoweru, powstał zakład firmy zajmujący się przetwarzaniem i recyklingiem odpadów gumowych. W 2013 r. Continental otworzył jedyny w swoim rodzaju zakład ContiLifeCycle w hanowerskim Stöcken. Dzięki zintegrowanemu podejściu do bieżnikowania opon do samochodów ciężarowych i autobusów oraz specjalnie opracowanej instalacji do recyklingu gumy na skalę przemysłową, stał się pionierem w branży.

Aby opony przyszłości stały się jeszcze bardziej energooszczędne i przyjazne dla środowiska pod względem produkcji, użytkowania i możliwości recyklingu, firma systematycznie inwestuje w badania i rozwój nowych technologii, alternatywnych materiałów oraz zrównoważonych procesów produkcyjnych. Przykładowo, producent zamierza do 2050 r. stopniowo przechodzić na materiały produkowane w 100 proc. zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Technologia czujników i cyfryzacja

Continental stawia również na cyfryzację w branży oponiarskiej. Już w 1999 r. producent wykazał, że dane wymagane przez zaawansowane systemy wspomagania kierowcy mogą być określane jeszcze dokładniej i szybciej dzięki wykorzystaniu inteligentnej opony jako źródła danych. Od tego czasu firma kontynuuje rozwój cyfrowy, umożliwiając zupełnie nowe usługi dla flot i klientów końcowych. Od 2010 r. Continental połączył wszystkie usługi dla klientów flotowych tworząc Conti360° Fleet Services. Od rekomendacji i perfekcyjnego doboru właściwych opon, poprzez prawidłowy montaż i szybką pomoc w przypadku przebicia opony, aż po ciągłe kontrole i kompleksowe raporty dotyczące opon we wszystkich pojazdach, operatorzy flot otrzymują profesjonalny serwis.

Firma kontynuuje rozbudowę ekosystemu inteligentnych, cyfrowych rozwiązań dla opon premium Continental. Dla przykładu możliwość komunikacji opony z innymi komponentami związanymi z bezpieczeństwem doprowadziła do powstania przełomowego projektu na początku tego tysiąclecia „30-meter car”. Koordynacja wszystkich systemów biorących udział w procesie hamowania zaowocowała powstaniem pojazdu, który zatrzymywał się po zaledwie 30 metrach przy hamowaniu z prędkości 100 km/h. W tym czasie, średnia droga hamowania wynosiła jeszcze od 36 do 40 metrów. Odpowiada to skróceniu drogi hamowania nawet o 25 proc.

Obecnie Continental wykorzystuje bezpośrednie połączenie swoich opon i czujników z chmurą, aby zaoferować nowe modele biznesowe. Dzięki dużej liczbie danych, klienci flotowi firmy mogą w każdej chwili sprawdzić stan swoich opon, korzystając z algorytmów opracowanych we własnym zakresie. Konserwacja opon może być przeprowadzana w zależności od potrzeb, a nie jako środek zapobiegawczy.  Dostawcy flot korzystają w ten sposób ze zminimalizowanych przestojów spowodowanych naprawami, zwiększonego bezpieczeństwa, niższych kosztów ogólnych dzięki większej efektywności energetycznej i ogólnie bardziej wydajnej pracy. W 2020 roku Continental wyznaczył nowe standardy, prezentując udany projekt pilotażowy dotyczący bardzo dokładnego monitorowania głębokości bieżnika za pomocą algorytmów i danych telemetrycznych pojazdów.

W przyszłości, firma będzie nadal rozwijać innowacyjne rozwiązania w segmentach samochodów osobowych, ciężarowych i opon specjalnego przeznaczenia. W swoim programie strategicznym przedstawionym w 2020 r., Continental opisuje drogę firmy w nowej dekadzie. Głównym punktem programu strategicznego Wizja 2030 jest konsekwentne zorientowanie organizacji i wszystkich działań biznesowych na klienta. Ponadto, dział opon ma na celu dalszy, rentowny wzrost i wyróżnienie się na tle konkurencji, w szybko zmieniającym się otoczeniu rynkowym, szczególnie w obszarach zrównoważonego rozwoju i rozwiązań cyfrowych.

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń