Hankook wyposaży najnowszą wersję Porsche Panamera w nowy bieżnik Ultra Ultra High Performance (UUHP). W zależności od modelu lub na życzenie klienta, opony Ventus S1 evo Z na zamówienie są sprzedawane w rozmiarach 265/45 ZR19 105Y XL ND0 na oś przednią i 295/40 ZR19 108Y XL ND0 na oś tylną lub 275/40 ZR20 ( 106Y) XL ND0 z przodu i 315/35 ZR20 (110Y) XL ND0 z tyłu. Oprócz testów homologacyjnych, które są zwyczajowe dla tej kategorii pojazdów, opony mieszane stosowane w modelu Panamera zostały również przetestowane przy maksymalnej prędkości na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring Nordschleife, znanym jako „Zielone Piekło". Gwarantuje to, że wytrzymałą konstrukcję opon, które są w stanie sprostać „sportowym" wymaganiom w każdych warunkach.
Hankook Ventus S1 evo Z zostały opracowane specjalnie do pojazdów wysokiej klasy, które są szczególnie wymagające w kwestii opon. Dlatego model jest wyposażony w aramidowy materiał kompozytowy z dwuwarstwową osnową. Pozwala to na uniknięcie odkształceń, które w przeciwnym razie prowadziłyby do wzrostu obwodu toczenia, tym samym powodując mniej precyzyjne zachowanie podczas jazdy przy dużych prędkościach, pomimo możliwego wydzielania ciepła, które może wystąpić podczas intensywnego użytkowania. Włókna aramidowe są niezwykle odporne na ciepło i charakteryzują się wysoką wytrzymałością oraz dobrymi właściwościami tłumiącymi przy niewielkiej wadze w stosunku do ich rozmiaru. Stal o wysokiej wytrzymałości w obszarze opasań i stopki zapewnia nowemu bieżnikowi Hankook dodatkową stabilność. W połączeniu ze wzmocnioną ścianą boczną zapewnia stabilność na prostych odcinkach i precyzję kierowania przy dużych i maksymalnych prędkościach, a także sportowe, dynamiczne prowadzenie.
- Nasz nowy model Ventus S1 evo Z został specjalnie opracowany, aby zapewnić wysokie osiągi samochodów sportowych najwyższej kategorii w różnych warunkach - wyjaśnił Klaus Krause, szef Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju Hankook. - Te opony wspierają doskonalą dynamikę i komfort Porsche Panamera, pozwalając zarówno kierowcy, jak i pasażerom podróżować tak komfortowo, jak to tylko możliwe.
Kolejnym priorytetem podczas opracowywania Ventus S1 evo Z była wysoka przyczepność w różnych warunkach pogodowych. Zastosowana mieszanka bieżnika została „zapożyczona" z opon do samochodów wyścigowych, aby zapewnić optymalną interakcję między wypełniaczami, krzemionką i żywicami naturalnymi. Ponadto mieszanka zawiera najnowszą generację funkcjonalnie zaprojektowanych polimerów, które zapewniają wysoką przyczepność w szerokim zakresie zastosowań. Zastosowana Technologia mieszanek wywodzi się również z rozwoju opon wyścigowych firmy, gdzie nakłady produkcji oraz serie materiałów są mniejsze. Są one przetwarzane przez znacznie dłuższe okresy czasu w sposób, który chroni materiały użyte w mieszance.
Model Ventus S1 evo Z wykorzystuje asymetryczny wzór bieżnika, z naciskiem na szczególnie sportowe osiągi. Ułożenie poszczególnych klocków bieżnika względem siebie zostało opracowane tak, aby zapewnić ich optymalną sztywność w różnych sytuacjach na drodze. Trzy główne rowki umieszczone w wewnętrznej części bieżnika zapewniają szybkie odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni. Szczególną uwagę zwrócono też na zewnętrzną stronę bieżnika, gdzie zwiększony stosunek powierzchni bieżnika do szerokości opony uwzględnia wymagania dotyczące wysokiej wydajności na zakrętach i precyzyjnego prowadzenia bocznego np. podczas sportowej jazdy na suchej nawierzchni.
Nowe opony Ventus S1 evo Z są obecnie używane jako oryginalne wyposażenie przez wiodących producentów samochodów w przeważającej mierze sportowych i będą dostępne w 15 rozmiarach od 19 do 21 cali, z szerokościami bieżnika od 225 do 315 mm, profilach od 45 do 30 serii. W nadchodzącym roku dodatkowe rozmiary uzupełnią ofertę, szczególnie do pojazdów wysokiej klasy.
Źródło i fot. Hankook