2021-09-17

Opony do ładowarek

Firma Continental wprowadziła nową oponę do ładowarek teleskopowych i miniładowarek. CompactMaster AG to pierwsza opona zaprojektowana z nową warstwą bieżnika Turtle Shield i skręconym stalowym opasaniem.

- Jest to wzmocniona opona z utwardzaną warstwą bazową i elastyczniejszą konstrukcją z drutu stalowego, która pomaga zapobiegać przecięciom i uszkodzeniom, zapewniając jednocześnie większą stabilność podczas prac związanych załadunkiem i rozładunkiem w gospodarstwie - wyjaśnia Marcin Cywiński, regionalny manager sprzedaży opon rolniczych i MPT w Continental.

Jacek Młodawski, dyrektor sprzedaży opon specjalistycznych w Continental, dodał: - Opona ta stanowi owoc lat pracy badawczo-rozwojowej naszego zespołu ds. badań i rozwoju w dziedzinie rolnictwa w Lousado w Portugalii. Nowa konstrukcja skręconego stalowego opasania jest wyposażona w utwardzoną warstwę bazową „Turtle Shield” („skorupa żółwia”), aby chronić obszar barku opony przed uszkodzeniem. Większa szerokość bieżnika i klocków bieżnika została zaprojektowana specjalnie w taki sposób, aby zapewnić lepszą trakcję na różnych powierzchniach i poprawić zdolność do samooczyszczania się opony.

Nowa opona jest zdolna do pracy przy prędkości do 50 km na godzinę. Ten poziom tolerancji stanowi dowód wytrzymałości i elastyczności opony. Skręcone stalowe opasanie zapewnia solidną, ale elastyczną konstrukcję opony. Dzięki temu opona może pracować przy wyższych ciśnieniach na drodze w celu zwiększenia efektywności zużycia paliwa oraz przy niższych ciśnieniach w polu lub w terenie podczas przewożenia ciężkich ładunków - podkreślił M. Cywiński.

W porównaniu ze standardowym wzorem opony rolniczej, nowa konstrukcja klocków bieżnika w CompactMaster AG zapewnia o pięć procent większą powierzchnię styku opony z podłożem. - Ta konstrukcja żeber bieżnika jeszcze bardziej zwiększa przyczepność i przyczynia się również do bardziej równomiernego zużywania opon, co może poprawić czas eksploatacji i przebieg opony - powiedział J. Młodawski.

Opona ma również współczynnik nacięć (L/S) wynoszący 30 proc., co oznacza, że większa część opony pozostaje w kontakcie z podłożem. Jest to szczególnie ważne dla trakcji na mokrych i śliskich podłożach, więc oczekujemy, że operatorzy zauważą korzyści, wybierając te opony do użytku na trudniejszych nawierzchniach.

Ładowarki teleskopowe i miniładowarki muszą również wykonywać manewry w miejscu na twardych powierzchniach, co zwiększa nacisk boczny na oponę. Konstrukcja skręconego stalowego opasania opony CompactMaster AG sprawia, że jest ona sztywniejsza, co zapewnia większą stabilność. - W ciasnych przestrzeniach, w których pracują te pojazdy, często trzeba wykonywać skręty w miejscu, więc zaprojektowaliśmy oponę, która jest bardziej odporna i wytrzymała, aby skompensować obciążenia, jakie wywiera na nią pojazd - dodał M. Cywiński.

Opony Continental CompactMaster AG są dostępne dla kół 24-calowych w rozmiarze 460/70R24 159B.

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń