2021-09-14

Kampania Castrola

Tej jesieni Castrol rozpoczyna kampanię marketingową „Trzymaj Poziom”, zachęcając właścicieli samochodów do oddawania pojazdu do serwisu, celem kontroli poziomu oleju w silniku. Firma stworzyła pakiet marketingowy dla warsztatów, który pomaga promować tę kampanię i motywować obecnych oraz potencjalnych klientów do regularnej kontroli pojazdu.

Zestaw marketingowy zawiera promocyjne szablony e-mailowe, banery reklamowe online - do wykorzystania na stronie internetowej serwisu i na Facebooku warsztatu; plakaty do umieszczenia w recepcji; ulotki, których można użyć w punkcie sprzedaży lub wysłać je pocztą; a także naklejki przypominające o konieczności kontroli oleju, które można zostawiać w samochodach klientów. Serwisy mogą zamówić bezpłatny pakiet marketingowy „Trzymaj Poziom” na stronie: www.castrol.pl/olej-wyzwanie.

Aby wesprzeć tę kampanię, firma zleciła badania*, przeprowadzone m.in. w Polsce, żeby dowiedzieć się, czy klienci wiedzą, jak ważne jest regularne sprawdzanie poziomu oleju. Co istotne dla serwisów pojazdów, 29 proc. właścicieli samochodów w badanej grupie polskich kierowców preferuje, aby poziom oleju sprawdzał mechanik - osoby te uważają, że profesjonalista lepiej wykonałby to zadanie. W dodatku blisko połowa respondentów (48 proc.) przyznaje, że nie czuliby się pewnie, gdyby mieli ocenić, ile oleju należy wlać do silnika
w przypadku jego niskiego poziomu

Spośród tych kierowców, którzy zazwyczaj nie sprawdzają poziomu oleju samodzielnie, 23 proc. przyznało, że nigdy nie sprawdzali poziomu oleju w silniku swojego samochodu (obecnego lub poprzedniego), a 12 proc. nie wie, jak sprawdzić poziom oleju w swoim obecnym pojeździe. 17 proc. respondentów stwierdziło, że nigdy nie uzupełniali oleju silnikowego w swoim aktualnym lub poprzednim samochodzie.

Olej wspomaga efektywną pracę silnika oraz sprzyja ekonomicznej jeździe. Smarowanie elementów silnika pozwala również zapobiegać ich zużyciu i korozji. Castrol zaleca przeprowadzanie kontroli poziomu oleju raz w miesiącu. Wyniki ankiety wskazują jednak, że 56 proc. właścicieli samochodów kontroluje stan oleju silnikowego rzadziej. 28 proc. osób z tej grupy sprawdza stan oleju dopiero, gdy zaświeci kontrolka.

Castrol szacuje, że 21 proc. pojazdów na europejskich drogach ma obecnie niski stan oleju silnikowego, a w 8 proc. z nich może z tego powodu w każdej chwili dojść do uszkodzenia silnika, gdyż stan oleju utrzymuje się poniżej zalecanego poziomu minimalnego**. Ponad połowa respondentów w Polsce (51 proc.) nie ma świadomości, że tak niski poziom oleju może skutkować uszkodzeniami*.

- Wyzwanie „Trzymaj Poziom” stanowi świetną okazję dla serwisów, aby zbudować pozytywny wizerunek w lokalnych społecznościach, zachęcić więcej konsumentów i zwiększyć przychody - powiedział Shailendra Gupte, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA w firmie Castrol. - I nie chodzi tu tylko o pozyskiwanie nowych klientów. Wyzwanie to ma na celu również wsparcie serwisów w nawiązaniu kontaktu z byłymi klientami i zbudowaniu platformy sprzedaży pakietów do uzupełniania poziomu oleju oraz ułatwia identyfikację dodatkowych usług, prac serwisowych i napraw.

* Badanie One Poll – przeprowadzone w lipcu 2021 r. w Polsce, w grupie 1000 właścicieli samochodów.

** Analiza danych z 1885 samochodów na pięciu rynkach.

Źródło i fot. Castrol

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń