2021-09-13

Nowy projekt Bridgestone’a

Bridgestone, światowy lider rynku oponiarskiego oraz dostawca rozwiązań w zakresie bezpiecznej i zrównoważonej mobilności, wspólnie z EVBox, wiodącym dostawcą rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych (EV), ogłosili rozpoczęcie długoterminowej współpracy. Jej celem jest rozbudowa europejskiej sieci stacji do ładowania samochodów elektrycznych poprzez utworzenie blisko 3,5 tys. nowych punktów w sieciach serwisów Bridgestone, takich jak First Stop i Speedy. Zaplanowany na pięć lat projekt rozpocznie się we Francji i Włoszech, a następnymi rynkami będą Wielka Brytania, Niemcy, Polska, Hiszpania i inne państwa europejskie.

Nowa sieć ładowania będzie składać się zarówno ze standardowych, jak i szybkich stacji ładowania położonych w strategicznych lokalizacjach i będzie dostępna dla wszystkich kierowców pojazdów elektrycznych - zarówno prywatnych, jak i flotowych. Stacje szybkiego zostaną umiejscowione przy ruchliwych trasach, aby kierowcy mogli szybko naładować pojazd. Współpraca będzie przebiegać przy wsparciu TSG, partnera EVBox, europejskiego lidera w zakresie usług technicznych dla rozwiązań mobilnych, który będzie odgrywał wiodącą rolę w projektowaniu, instalacji i utrzymaniu infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w europejskiej sieci sprzedaży detalicznej Bridgestone.

Dzięki współpracy między Bridgestone i EVBox, kierowcy indywidualni i floty pojazdów elektrycznych zyskają dostęp do jednej z największych publicznych sieci stacji ładowania pojazdów w Europie, obejmującej ponad 130 tys. punktów oraz 3,5 tys. nowych lokalizacji. Całość będzie obsługiwana przez jeden system i rozliczana za pomocą karty lub aplikacji mobilnej, współpracującej z oprogramowaniem Charging Management Software EVBox.

Aplikacja (lub karta) zapewnia użytkownikom jeszcze większą wygodę i umożliwia sprawniejsze ładowanie, dzięki zastosowaniu pojedynczej, scentralizowanej platformy do obsługi płatności i fakturowania. Platforma zapewnia także możliwość analizowania danych na temat zachowań użytkowników punktów ładowania i umożliwia im podróż z Madrytu do Helsinek wyłącznie przy wykorzystaniu tego niepowtarzalnego rozwiązania. Dzięki współpracy z EVBox Bridgestone będzie również oferować kierowcom pojazdów elektrycznych możliwość zakupu i zainstalowania domowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Inwestycja promująca elektryczną mobilność w Europie

Bridgestone postrzega pojazdy elektryczne jako ogromną szansę na zmniejszenie emisji CO2 i uczynienie mobilności bardziej przyjazną dla środowiska. Ponadto już w 2025 r. 20 procent sprzedaży nowych samochodów w Europie będą stanowić pojazdy elektryczne (1).

Niemniej jednak wciąż istnieje wiele barier do pokonania, zanim w pełni elektryczna przyszłość stanie się możliwa. Według corocznego badania Bridgestone dotyczącego popytu na pojazdy elektryczne w Europie, 50 proc. ankietowanych nierozważających zakupu pojazdu elektrycznego jako powód takiej decyzji podało niedostatecznie rozwiniętą infrastrukturę ładowania pojazdów (2). Rozwiązanie przynosi unijny pakiet „Fit for 55”, zgodnie z którym państwa członkowskie są zobowiązane do rozbudowy sieci ładowania zgodnie z prognozami dotyczącymi sprzedaży samochodów o zerowej emisji oraz tworzenia stacji ładowania i tankowania paliw w regularnych odstępach przy głównych autostradach (3).

Bridgestone jest zaangażowany w budowanie zrównoważonej mobilności, dlatego wprowadza odpowiednie zmiany w swojej organizacji, aby upowszechniać korzystanie z aut elektrycznych. W ramach kompleksowych działań firma inwestuje w rozwój opon klasy premium w technologii przystosowanej do pojazdów elektrycznych, a także nowoczesne rozwiązania dla flot. Koncern współpracuje również z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych i rozwija sieć serwisową do obsługi pojazdów elektrycznych, oferując w jednym punkcie usługi serwisowe pojazdów elektrycznych i opon, usługi ładowania pojazdów elektrycznych oraz dedykowane usługi mobilne.

Ewolucja i rozwój z myślą o e-mobilności i jej potrzebach

- Celem Bridgestone jest pomoc w uczynieniu elektrycznej przyszłości rzeczywistością. Współpracujemy z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych, opracowując opony klasy premium i zrównoważone technologie, które spełniają szczególne wymagania pojazdów elektrycznych - powiedział Christophe de Valroger, VP Retail Operations w Bridgestone EMIA. - Kluczem do realizacji naszych planów jest również budowa sieci serwisów w pełni przystosowanej do obsługi pojazdów elektrycznych. Zamierzamy wspierać rozbudowę tak bardzo potrzebnej europejskiej infrastruktury ładowania pojazdów oraz zapewniać kierowcom pojazdów elektrycznych i operatorom flot wygodę i sprawność obsługi, jakiej oczekują. Od 2010 roku EVBox kreuje rozwój elektromobilności, jest więc zdecydowanie najbardziej odpowiedni partner dla nas.

  1. Źródło: Własne szacunki Bridgestone na podstawie Frost & Sullivan, BCG, ACEA, LMC, Transport & Environment oraz IHS, 2020.
  2. Wewnętrzne badanie Bridgestone, przeprowadzone w 2021 roku w gronie 3 tys. europejskich konsumentów we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
  3. Co 60 km w przypadku ładowania elektrycznego i co 150 km w przypadku wodoru.

Źródło i fot. Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń