2021-09-07

Nowość od Michelina

Wyścig na coraz lepsze opony wielosezonowe trwa w najlepsze. Firmy oponiarskie doskonale zdają sobie sprawę z tego jak rozwojowy jest to segment dlatego też mocno inwestują w ich rozwój. Najnowszym produktem, który mieliśmy okazję zobaczyć jest Michelin CrossClimate 2.

Dokładnie 2 września miała miejsce europejska premiera najnowszego wielosezonowego modelu od Michelina. W wirtualnej prezentacji dowiedzieliśmy się czym charakteryzuje się następca jednej z najpopularniejszych opon wielosezonowych na rynku. 

Natomiast w 2015 r. Michelin zrewolucjonizował rynek opon całorocznych, wprowadzając na rynek CrossClimate - oponę, która podchodziła do całorocznych osiągów z innej strony. Udowodniła ona, że ten typ ogumienia sprawdza się w każdych warunkach i bez problemu radzi sobie zarówno w wysokich temperaturach jak i na zimowych  ośnieżonych trasach. 

Opona Michelin CrossClimate 2 łączy wiele, czasem pozornie niedających się pogodzić, osiągów i łatwo radzi sobie z różnymi warunkami pogodowymi we wszystkich porach roku. Opona zapewnia:

  • zalety opony letniej pod względem skuteczności hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, efektywności energetycznej i trwałości (2) (3) (11) (12),
  • zalety opony zimowej pod względem trakcji i hamowania na śniegu i w niskiej temperaturze.

Oznaczenie 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu) na bokach MICHELIN CrossClimate 2 potwierdza, że oponę można stosować zimą, także w krajach, gdzie stosowanie opon zimowych jest  obowiązkowe (1) (2).

Model CrossClimate 2 to innowacyjne połączenie zaawansowanych technologii, które zastosowano we wszystkich elementach opony - głównie w mieszance gumy i rzeźbie bieżnika.

Opona zarówno nowa, jak i po zużyciu bieżnika do dopuszczalnego poziomu  (zgodnego z przepisami krajowymi dotyczącymi użytkowania opon zimowych) - zwyciężyła w sześciu z dziewięciu testów przeprowadzonych w latach 2020 i 2021 (2) (3) (4) (7) (11) (12) - głównie w kategoriach skuteczności hamowania i trakcji. Opona wyróżnia się również doskonałą trwałością dzięki mieszankom gumy i ząbkowanym lamelom, które obniżają opory toczenia i  zwiększają trwałość opony (3).

Rozwiązania przyjazne środowisku naturalnemu

Dzięki większej trwałości, opony CrossClimate 2 można wymieniać rzadziej - dopiero po zużyciu bieżnika do dopuszczalnego poziomu. Mniej opon do  wymiany to mniej zużytych surowców i  mniej odpadów. Z kolei niższe opory toczenia obniżają emisję CO2. Opory toczenia tego modelu są porównywalne z oporami standardowej opony letniej (4). Ponadto dzięki większej trwałości opon kierowcy mogą cieszyć się lepszym stosunkiem jakości do ceny, a za sprawą niższych oporów toczenia, obniżeniem zużycia paliwa (5) (6).

Opona CrossClimate 2 jest dostępna na koła o średnicy od 15 do 20 cali. Na liście 115 wersji rozmiarowych jest 65 nowych pozycji, czyli o 40 proc. więcej niż przy poprzednim  modelu CrossClimate+. Ogumienie jest produkowane w siedmiu europejskich fabrykach, głównie we Francji, a także w Polsce, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii.

Michelin CrossClimate 2 zajmuje najwyższe miejsca w europejskich testach segmentu opon całorocznych:

  • 1. miejsce pod względem hamowania:

-  na suchej nawierzchni (7)

- na mokrej nawierzchni (opony z bieżnikiem o minimalnej dopuszczalnej głębokości) (8)

- na śniegu, od pierwszego do ostatniego kilometra (opony nowe i o dopuszczalnym poziomie zużycia) (9)

  • 1. miejsce w trakcji na śniegu od pierwszego do ostatniego kilometra ( opony nowe i o dopuszczalnym poziome zużycia) (10) (11)
  • 2. miejsce w hamowaniu na mokrej nawierzchni (opony nowe)(12)
  • Znakomity przebieg i opór toczenia (13 (14)

  1. Dane wewnętrzne Michelin.
  2. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% - zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% - zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% - zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% - zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% - zużycie: 77,0%).
  3. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,1% - zużycie: 87,5%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% - zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% - zużycie: 91,9%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% - zużycie: 90,6%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72,0% - zużycie: 54,2%). ​
  4. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. ​
  5. MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet.
  6. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. ​
  7. Testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020). Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) i MICHELIN CrossClimate+ (8,20 kg/t) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Ekoodpowiedzialna jazda zależy w głównej mierze od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach. W większości rozmiarów MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet. Jest to porównywalne do standardu opon letnich klasy premium, ponieważ większość z nich posiada ocenę B i wyższą według Product Tracking - Average Premium Summer tyre market in Europe - 2021.
  8. Dane wewnętrzne Michelin.
  9. Źródło: Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy (ETRMA)
  10. Dane wewnętrzne Michelin.
  11. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na suchej nawierzchni od 100 km/h do 0 km/h opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), MICHELIN CrossClimate+ (96,2%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (98,1%), CONTINENTAL AllSeasonContact (92,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (89,9%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (89,4%).
  12. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (październik-kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i o dopuszczalnym poziomie zużycia („dopuszczalny poziom zużycia” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 98,2% - zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% - zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% - zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 96,7% - zużycie: 89%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 97,4% - zużycie: 94,5%).
  13. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% - zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% - zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% - zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% - zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% - zużycie: 77,0%).
  14. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów hamowania na śniegu od 30 km/h do 10 km/h opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95% - zużycie: 88,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 92,4% - zużycie: 70,9%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 99,5% - zużycie: 96,4%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 97,6% - zużycie: 94,1%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 81,9% - zużycie: 77,0%).
  15. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (luty 2021) testów trakcji na śniegu opon nowych i z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości 2 mm (zużycie) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 95,1% - zużycie: 87,5%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 84,6% - zużycie: 65,2%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 95,6% - zużycie: 91,9%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 94,6% - zużycie: 90,6%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 72,0% - zużycie: 54,2%). ​​
  16. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (październik -kwiecień 2021) testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 km/h do 20 km/h opon nowych i o dopuszczalnym poziomie zużycia („dopuszczalny poziom zużycia” oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (nowa: 100% - zużycie: 100%), MICHELIN CrossClimate+ (nowa: 98,2% - zużycie: 101,1%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nowa: 103,2% - zużycie: 99,5%), CONTINENTAL AllSeasonContact (nowa: 94,9% - zużycie: 96,1%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (nowa: 96,7% - zużycie: 89%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (nowa: 97,4% - zużycie: 94,5%).
  17. Wyniki przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin (grudzień 2020) testów trwałości opon w rozmiarze 205/55 R16 94V XL zamontowanych w VW Golf 7. Testowane opony: MICHELIN CrossClimate 2 (100%), CONTINENTAL AllSeasonContact (100,8%), GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-3 (108,4%), BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (69,7%), PIRELLI Cinturato All Season Plus (96,9%). Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 14 460 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. ​
  18. Testy oporu toczenia przeprowadzone na maszynie przez Applus Idiada na zlecenie Michelin (sierpień 2020). Porównanie opon MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) i MICHELIN CrossClimate+ (8,20 kg/t) w rozmiarze 205/55 R16 94V XL. Ekoodpowiedzialna jazda zależy w głównej mierze od stylu prowadzenia, pojazdu i ciśnienia w oponach. W większości rozmiarów MICHELIN CrossClimate 2 posiada klasę B (na skali A-B-C-E) oporu toczenia z europejskich etykiet. Jest to porównywalne do standardu opon letnich klasy premium, ponieważ większość z nich posiada ocenę B i wyższą według Product Tracking - Average Premium Summer tyre market in Europe - 2021.

Źródło i fot. Michelin

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń