2021-09-02

Rekord z Continentalem

Przejeżdżając łącznie 1099 kilometrów, dostawca usług kurierskich DPD Switzerland, marka pojazdów elektrycznych Futuricum oraz producent opon premium Continental, zapewnili sobie tytuł w Księdze Rekordów Guinnessa za najdłuższy dystans pokonany przez elektryczny samochód ciężarowy bez przerwy na ładowanie. Do pobicia rekordu partnerzy użyli e-trucka, który już od sześciu miesięcy działa w ruchu dostawczym, udowadniając, że zrównoważona, energooszczędna i efektywna kosztowo mobilność elektryczna w branży transportowej staje się rzeczywistością na europejskich drogach.

Rekordowy pojazd z akumulatorem o dużej pojemności i wydajnymi oponami

Rekord został ustanowiony przez ciężarówkę Futuricum, która jest używana przez DPD Switzerland w ruchu regionalnym. - Dla DPD Switzerland przekształciliśmy Volvo FH w pojazd z napędem elektrycznym. Ten 19-tonowy pojazd ciężarowy dysponuje teraz mocą 680 KM oraz - przy pojemności 680 kilowatogodzin - największym akumulatorem do samochodów ciężarowych w Europie - wyjaśnił Adrian Melliger, dyrektor generalny Designwerk Products AG, firmy stojącej za marką Futuricum.

- Do pojazdu wybrane zostały opony Continental EfficientPro, zaprojektowane z myślą o niskich oporach toczenia. Ożywienie w dziedzinie mobilności elektrycznej sprawiło, że jeszcze większy nacisk położono na optymalizację opon pod kątem niskich oporów toczenia - powiedział Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju produktów opon ciężarowych EMEA w Continental. Nasze opony zapewniają zarówno wysokie przebiegi, jak i wyjątkowo niskie opory toczenia, a tym samym oferują istotne cechy dla ekonomicznej eksploatacji pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym. EfficientPro to sprawdzony model, który został opracowany specjalnie z myślą o transporcie długodystansowym.

1099 kilometrów, 392 okrążenia, 23 godziny

Partnerzy do pobicia rekordu wybrali tor w pobliżu Hanoweru, w centrum testowym Continental. Contidrom to owalny tor testowy o długości 2,8 kilometra. Dwóch kierowców pokonało 392 okrążenia w zmianach po 4,5 godziny przy średniej prędkości 50 km/h, realistycznej dla codziennego użytkowania. Początkowo, warunki pogodowe nie były idealne - temperatura na zewnątrz wynosiła 14 stopni Celsjusza, a temperatura podłoża jedynie około 23 stopni. Dodatkowo, wiatr wiał ze średnią prędkością 18 km/h z porywami do 40 km/h. Mimo to, po niespełna 23 godzinach udało się ogłosić pobicie rekordu i uzyskać wpis w Księdze Rekordów Guinnessa za najdłuższy dystans pokonany przez elektryczny samochód ciężarowy bez przerwy na ładowanie, z wynikiem 1099 kilometrów.

Oficjalnie udokumentowana wydajność

- Ten rekord podkreśla przyszłość ekologicznych systemów napędowych w ruchu dostawczym i pokazuje, jak dużą wagę należy przykładać do wykorzystania nowych technologii w codziennym użytkowaniu: Zdecydowaliśmy się zainwestować w mobilność elektryczną już na wczesnym etapie. Ciężarówka Futuricum już od około sześciu miesięcy jeździ pomiędzy magazynem w Möhlin koło Bazylei a centrum dystrybucyjnym w Buchs/Zurychu - powiedział Marc Frank, dyrektor ds. strategii i innowacji w DPD Szwitzerland. - E-truck bez problemu pokonuje codziennie dystans około 300 kilometrów. Jesteśmy dumni, że możemy teraz oficjalnie udokumentować nasz poziom wydajności.

 Szczegółowe informacje:

  • Start: 6:37 CET
  • Koniec: 5:33 CET +1 dzień
  • Czas trwania: 22 godziny i 56 minut
  • Osiągnięty rekordowy dystans: 1,099 km (682.9 mil)
  • Średnia prędkość: 50 km/h (31 mph)
  • Średnie zużycie paliwa 58 kWh/100 km (58 kWh/62 mi)
  • Masa własna pojazdu wraz z nadwoziem wymiennym: 15,5 tony
  • Oficjalny tytuł Guinness World Records™: Największy dystans przejechany przez elektryczny samochód ciężarowy, jedno ładowanie

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń