2021-08-19

Hankook w II kwartale

Firma Hankook, producent opon klasy premium, podała swój wynik finansowy za II kwartał 2021 informując, że skonsolidowana globalna sprzedaż wyniosła 1806 miliardy KRW (1336 milionów EUR), a zysk operacyjny: 187 miliardy KRW (ok. 138 mln EUR).

Producent opon odnotował w II kwartale 2021 r stały wzrost sprzedaży globalnej, którego wartość wyniosła 1,806 bln KRW (1,336 mln EUR), a zysk operacyjny - 187 mld KRW (138 mln EUR). Oznacza to wzrost sprzedaży i zysku operacyjnego odpowiednio o 32,4 i 167,1 proc. rok do roku (r/r) oraz o 11,7 i 0,6 proc. kwartał do kwartału (k/k). Sprzedaż opon o dużej średnicy, czyli 18 cali i więcej, stanowi 38 proc. całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek, co stanowi wzrost o 5,4 punktu procentowego r/r. Firma Hankook Tire po raz kolejny z powodzeniem zaznaczyła swoją obecność jako marka klasy premium, wprowadzając nowe produkty do pojazdów elektrycznych i o wysokich osiągach.

Istotna okazała się sprzedaż zarówno opon w ramach oryginalnego wyposażenia (OE), jak i opon zamiennych (RE), które wzrosły w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Co więcej, globalna sprzedaż opon o średnicy od 18 cali stanowiła 38 proc. całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek, dając wzrost o 5,4 punktu procentowego r/r.

Hankook Tire od drugiej połowy ubiegłego roku może pochwalić się stałym wzrostem sprzedaży na kilku głównych rynkach, w tym w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. W omawianym kwartale odnotowano szczególne zwiększenie popytu na rynkach Europy i USA., a firma odnotowała wzrost sprzedaży o 6 punktów procentowych opon o średnicy od 18 cali przy jednoczesnym znaczącym wzroście sprzedaży opon OE i RE w Europie. Jeśli chodzi o rynek amerykański, sprzedaż opon o dużej średnicy, OE i RE, wykazywała silny wzrost w skali roku, a tempo tego wzrostu było wręcz szybsze niż popytu na rynku. Zwiększyła się również znacząco sprzedaż dużych opon w Chinach, aż o 8 punktów procentowych r/r, co doprowadziło do stabilizacji sprzedaży, prowadząc do dalszego wzrostu jakościowego.

Firma umacnia swoją wiodącą pozycję jako marka klasy premium w zakresie dostawcy dla sektoru pojazdów elektrycznych (EV) i samochodów o wysokich osiągach. Niedawno ogłosiła, że będzie wyposażać w Ventus S1 evo3 ev pierwsze w pełni elektryczne samochody: SUV VW ID.4 Volkswagena i sportowy Audi e-Tron GT Audi. Oprócz wyposażenia OE, firma dostarczyła w pełni elektrycznemu Volkswagenowi ID.4 swoje Kinergy AS ev na potrzeby „Volkswagena ID.4: Great Roadshow przez USA", czyli trasy prowadzącej przez cały kraj. Rozpoczęła się ona w lipcu i przebiegać będzie na dystansie 36 000 mil przez 48 stanow USA.

W lipcu firma irma ogłosiła, że wyposaża BMW X3 M i X4 M w Ventus S1 EVO Z. Opona została opracowana specjalnie dla segmentu Ultra-Ultra-High-Performance, do szczególnie sportowych pojazdów o wysokich osiągach.

Dążąc do osiągnięcia celu sprzedaży w wysokości 7 bilionów KRW w 2021 r., firma Hankook Tire skupi się w drugiej połowie bieżącego roku na dalszym wzroście tempa sprzedaży opon o dużej średnicy na głównych rynkach, jednocześnie nadal poszerzając partnerstwo w dziedzinie dostarczania wyposażenia oryginalnego z globalnymi producentami samochodów premium. Wzrost w sektorze opon do pojazdów elektrycznych pozostanie w centrum uwagi, przy jednoczesnym ciągłym dążeniu do wzrostu zarówno ilościowego, jak i jakościowego poprzez optymalizację strategii dystrybucji, odpowiednio dla każdego regionu.

Źródło i fot. Hankook

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń