2021-08-17

Iveco Poczcie Polskiej

Iveco Poland zrealizowało dostawę dużej partii samochodów ciężarowych Eurocargo z zabudowami kontenerowymi i windami załadunkowymi, które trafiły do eksploatacji w dziesięciu głównych oddziałach Poczty Polskiej. Zamówienie na pojazdy złożyła firma PKO Leasing S.A., której oferta została uznana za najkorzystniejszą w toku przetargu ogłoszonego przez Pocztę Polską S.A. w 2020 r. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu był „Leasing samochodów ciężarowych o ładowności do 8 ton”. 

Ciężarówki Eurocargo zgodnie z umową zostały dostarczone do użytkownika, którym jest Poczta Polska S.A., w dwóch transzach. Pierwsze 18 sztuk pojazdów (2 szt. ML 100 i 16 szt. ML 150) trafiło do klienta jeszcze w 2020 roku, natomiast kolejne 25 sztuk (1 szt. ML 100 i 24 szt. ML 150) przekazano do użytkowania w 2021 roku.  Nowe ciężarówki obsługują 10 głównych oddziałów Poczty Polskiej rozlokowanych na terenie całego kraju (w Bydgoszczy, Gdańsku, Szczecinie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Zabrzu).

Dostarczone pojazdy zostały wyposażone w zabudowy kontenerowe zapewniające bezpieczny przewóz przesyłek oraz ich wygodny załadunek i wyładunek. Wykonanie zabudów zostało zlecone partnerowi Iveco Poland, firmie Plandex ze Stęszewa. Furgony posiadają konstrukcję ścian wykonaną z płyt typu plywood oraz dach zabudowany izolowany z płyty warstwowej i poszycie wewnętrzne i zewnętrzne z blachy aluminiowej. Wygodny i szybki załadunek oraz wyładunek zapewniają windy Dhollandia DHLMA 20 o udźwigu 2000 kg. Zabudowy wyróżniają się wewnętrznymi wymiarami (Eurocargo ML 100):  długość: 4500 mm, szerokość: 2450 mm i wysokość: 2200 mm. W przypadku Eurocargo ML 150 długość zabudowy wynosi 6000 mm, natomiast pozostałe wymiary są analogiczne jak w ML 100.             

Ekologiczny, wydajny i wszechstronny

Eurocargo to idealny samochód ciężarowy do miejskich zadań transportowych i dla służb komunalnych. Zaspokaja różne potrzeby - od dowozu zaopatrzenia w mieście poprzez zbiórkę odpadów i czyszczenie jezdni, po usługi drogowe i przewóz kontenerów. Dzięki zwężonej kabinie (2,1 m), dużemu kątowi skrętu (52 stopnie) i najmniejszej średnicy zawracania w swojej kategorii (niespełna 11 m w wersji z rozstawem osi 2790 mm) jest doskonałym partnerem w biznesie.

Wyższy poziom komfortu i ergonomii

Eurocargo zapewnia też wysoki poziom komfortu pracy oraz ergonomii. Przyciski na kierownicy umożliwiają kierowcy w pełni bezpieczną obsługę radia i telefonu. W pojazdach zastosowano także nowe i bardziej ergonomiczne rozwiązania w zakresie sterowania klimatyzacją, oświetleniem oraz manualne skrzynie biegów. Wszystko jest w zasięgu ręki: jeszcze więcej schowków na drobne przedmioty i dokumenty, specjalne przegródki na karty oraz wieszak na tylnej ściance kabiny. Dodatkowo pojazdy Poczty Polskiej zostały wyposażone w osłony stalowe chłodnicy i miski olejowej. 

Większa elastyczność, niższe zużycie paliwa

Pojazd jest oferowany z dwoma silnikami czterocylindrowymi o mocy 160 lub 190 KM, zaprojektowanymi specjalnie do eksploatacji w warunkach miejskich. Moment obrotowy i moc zostały zoptymalizowane właśnie pod kątem takiej specyfiki pracy. Dzięki zastosowaniu nowych tłoków i wtryskiwaczy, współczynnik sprężania wzrósł z 17:1 do 18:1 co spowodowało wraz ze zwiększeniem elastyczności nowej turbosprężarki wzrost momentu obrotowego powyżej 1200 obr./min o około 8 proc. Dwa nowe silniki rozwijają obecnie 680 Nm (wersja 160 KM) lub 700 Nm (wersja 190 KM) i osiągają moc maksymalną już przy 2200, a nie przy 2500 obr./min. To z kolei istotnie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa w cyklu miejskim oraz w trakcie przyspieszania. Eurocargo napędzają jednostki wysokoprężne Tector 5 (4 cylindry, 4,5 litra pojemności) oraz Tector 7 (6 cylindrów, 6,7 litra). Występują one w 7 odmianach różniących się mocą od 160 do 320 KM i dysponują maksymalnym momentem obrotowym do 1100 Nm. Silnik przystosowany do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG) osiąga moment obrotowy 750 Nm i moc 204 KM. Silniki te współpracują ze skrzyniami manualnymi o 6 lub 9 przełożeniach, 6- lub 12 biegowymi skrzyniami zautomatyzowanymi lub automatycznymi ze zmiennikiem momentu obrotowego.

Specjalny system oczyszczania spalin Iveco HI-SCR charakteryzuje się niewielką masą, dużą wydajnością i eliminuje przerwy w pracy związane z procedurą regeneracji niezbędną w przypadku konkurencyjnych modeli z układami EGR+SCR. Regeneracja filtra cząstek stałych (DPF) jest pasywna, ciągła i całkowicie zautomatyzowana, co oznacza, że odbywa się bez udziału kierowcy. Nie są także potrzebne techniczne przerwy w eksploatacji pojazdu, a podzespoły układu nie rozgrzewają się do wysokich temperatur, co zwiększa ich niezawodność.  

Źródło i fot.  CNH Industrial

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń