Na rynku jest już dostępna nowa gama opon zimowych do samochodów ciężarowych Michelin X Multi Grip. Model ten został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa i mobilności w ekstremalnych warunkach zimowych dzięki doskonałej przyczepności na drogach pokrytych śniegiem, błotem pośniegowym oraz na mokrej nawierzchni.
Zwiększone bezpieczeństwo przez cały okres użytkowania
Innowacyjna rzeźba bieżnika z samoregenerującymi się lamelami w technologii Michlin Regenion zapewnia doskonałą przyczepność przez cały czas eksploatacji opony. Przy głębokości bieżnika na poziomie 5 mm, trakcja na śniegu jest lepsza o ponad 50 procent, zaś hamowanie na śniegu - o 20 procent. Przy dwóch milimetrach głębokości bieżnika przyczepność boczna jest o 20 proc.1 wyższa.
Michelin X Multi Grip charakteryzuje się dobrą przyczepnością na każdym rodzaju nawierzchni spotykanej zimą - na lodzie, śniegu (świeży, ubity lub topniejący) oraz na mokrych drogach, dzięki czemu są idealne do użytkowania przez cały ten okres. Przez resztę roku ogumienie z nowej gamy do pojazdów ciężarowych nadal zapewnia bardzo dobre osiągi, zwłaszcza na mokrych nawierzchniach.
Zwiększony przebieg
Wydłużony okres przebiegu, niezmienna przyczepność przez cały okres użytkowania oraz wysoka wytrzymałość bieżnika sprawiają, że opona Michelin X Multi Grip jest atrakcyjnym ekonomicznie rozwiązaniem. Przebieg ogumienia z nowej gamy został zwiększony o ponad 10 proc. dla opon na oś sterującą2 i o ponad 30 proc. dla opon na oś napędową3. Możliwość pogłębiania i bieżnikowania opony dodatkowo zwiększa okres jej użytkowania i pomaga obniżyć koszt przejechanego kilometra.
Niższy opór toczenia dla większej oszczędności paliwa
Opór toczenia nowej gamy Michelin został zmniejszony nawet o 10 procent4. W przypadku ciągnika siodłowego wyposażonego w opony 385/65R22.5 Michelin X Multi Grip Z oraz 315/80R22.5 Michelin X Multi Grip zużycie paliwa może zostać obniżone o 0,6 l/100 km, co oznacza oszczędność paliwa w wysokości 574 euro rocznie i redukcję emisji CO2 o średnio 1,5 tony rocznie5 w początkowym okresie eksploatacji opon.
Źródło: Michelin
Badania wewnętrzne przeprowadzone w Centrum Testowym Michelin w Ivalo w Finlandii w lutym 2020 roku. Porównanie opon 385/65 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP Z i 315/80 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D z oponami 385/65 R 22.5 MICHELIN XFN2 AS i 315/80 R 22.5 MICHELIN XDW ICEGRIP zamontowanymi na ciężarówce 4x2 o masie 10 ton.
Obliczenia wewnętrzne przeprowadzone w listopadzie 2020 r. – porównanie opon 385/55 R 22.5 i 385/65 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP Z do poprzedniej gamy opon MICHELIN XFN2.
Obliczenia wewnętrzne przeprowadzone w listopadzie 2020 r. – porównanie opon 315/70 R 22.5 i 315/80 R 22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D do poprzedniej gamy opon MICHELIN XDW ICEGRIP.
Pomiary wewnętrzne przeprowadzone w 2020 r. – porównanie opon 315/80R22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D i 315/80R22.5 MICHELIN XDW ICE GRIP.
Obliczenia wewnętrzne na podstawie Vecto przeprowadzone w marcu 2021 r. - porównanie konwoju z oponami 385/65R22,5 MICHELIN X MULTI GRIP Z, 315/80R22.5 MICHELIN X MULTI GRIP D oraz 385/65R22,5 MICHELIN X MULTI T vs. konwój z oponami 385/65R22. 5 MICHELIN XFN2 AS, 315/80R22.5 MICHELIN XDW ICE GRIP oraz 385/65R22.5 MICHELIN X MULTI T (konwój z ciągnikiem siodłowym 4x2 i naczepą trzyosiową, ładunek 40 ton, użytkowanie w 100% na drogach regionalnych, 100 000 km/rok, koszt paliwa: €1/litr).