Platforma B2B ALZURA Tyre24 opublikowała wyniki sprzedażowe tegorocznego sezonu letniego w Polsce. Napawają one optymizmem.
W okresie od 01.03.2021 do 31.07.2021 platforma osiągnęła wzrost liczby sprzedanych opon letnich o 6,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Najpopularniejszym rozmiarem opon do samochodów osobowych w sezonie letnim jest jak dotąd 205/55 R16, następnie 225/45 R17 i 195/65 R15. Analiza sprzedaży opon do samochodów osobowych wykazała również, że popyt na opony całoroczne ponownie nieznacznie wzrósł w dotychczasowym sezonie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Udział opon całorocznych w całkowitej sprzedaży wynosi obecnie w Polsce około 11 procent. W Niemczech udział opon całorocznych w dotychczasowym sezonie wyniósł ponad 20 procent. Najlepiej sprzedającą się marką opon w Polsce w tym sezonie jest Nexen, a kolejne miejsca zajmują Hankook i Continental.
Top 5 marek opon letnich (według liczby sprzedanych opon), okres od 01.03.2021 do 31.07.2021
1. Nexen
2. Hankook
3. Continental
4. Goodyear
5. Michelin
Top 5 rozmiarów opon letnich oraz top 5 marek na rozmiar (według liczby sprzedanych opon), okres od 01.03.2021 do 31.07.2021
205/55 R16
1. Nexen
2. Hankook
3. Nokian
4. Goodyear
5. Roadstone
225/45 R17
1. Hankook
2. Nokian
3. Barum
4. Nexen
5. Viking
195/65 R15
1. Kormoran
2. Goodyear
3. Roadstone
4. Nexen
5. Hankook
245/45 R18
1. Nexen
2. Goodyear
3. Continental
4. Debica
5. Viking
225/50 R17
1. Hankook
2. Nokian
3. Michelin
4. Goodyear
5. Pirelli
Stosunek liczby opon letnich do liczby opon całorocznych (okres oceny: od 1 marca 2021 r. do 31 lipca 2021 r.) to 89,19 : 10,81 procent.
Stosunek liczby opon letnich do liczby opon całorocznych (okres oceny: od 1 marca 2020 r. do 31 lipca 2020 r.) to 90,59 : 9,41 procent.
Żródło: Alzura Tyre24