2021-08-05

HL od Pirelli

Włloski koncern oponiarski prezentuje swoje pierwsze opony z indeksem nośności High Load. Jest to nowy rodzaj opon dedykowany głównie do samochodów elektrycznych, hybrydowych i typu SUV. Tego rodzaju pojazdy są zazwyczaj cięższe ze względu na dodatkowe akumulatory, a opony Pirelli HL zostały zaprojektowane tak, by zapewnić wysoki komfort prowadzenia pojazdu i niższy opór toczenia.

 

Nowy typ opon posiada oznaczenie HL (high load - wysokie obciążenie) na ścianie bocznej, by wskazać na ich zdolność utrzymania 20proc. większej masy w porównaniu do standardowych opon, a także 6-9proc. większej masy niż opony z indeksem XL tego samego rozmiaru.

Technologie Elect I PNCS

Samochód Lucid Air będzie pierwszym pojazdem, który zostanie wyposażony w nowe opony HL Pirelli. Ten nowy, luksusowy elektryczny sedan będzie produkowany i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych już w tym roku, a dedykowane do niego opony Pirelli P Zero będą dostępne w następujących rozmiarach: HL 245/35R21 99 Y XL na przedniej osi oraz HL 265/ 35 R21 103 Y XL na tylnej osi. Zgodnie ze strategią Pirelli „Perfect Fit", opony P Zero do samochodu Lucid Air zostały stworzone we współpracy z producentem samochodu, by w pełni sprostać wymaganiom jakości. W celu umożliwienia identyfikacji tego konkretnego modelu stworzonego dla amerykańskiego producenta, opony będą posiadać na bokach oznaczenie „LM1”.

- Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań technicznych zawsze było bardzo ważne dla Pirelli.- powiedział Pierangelo Misani, starszy wiceprezes ds. Badań i Rozwoju oraz Cyber Security przedsiębiorstwa Pirelli. - Uwaga, którą poświęcamy nowym formom przyjaznego dla środowiska transportu, prowadzi nas teraz ku technologii, która jest w stanie przewidzieć przyszłe oczekiwania producentów samochodów do ich nowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych, które wymagają coraz bardziej wyspecjalizowanego działania opon.

Opony P Zero będą wspierane przez technologie Elect i PNCS. Pirelli Elect oferuje niższy opór toczenia w celu zwiększenia zasięgu oraz zmniejszony hałas dla maksymalnego komfortu. Technologia Pirelli Elect zakłada sprostanie wymaganiom elektrycznej skrzyni biegów oraz strukturę zdolną do utrzymania masy zestawu akumulatorów. Dodatkowo, opona w tej technologii wykonana jest ze specjalnej mieszanki materiałów zapewniającej przyczepność. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort wnętrza, technologia PNCS składająca się ze specjalnego materiału dźwiękochłonnego umieszczonego w oponie - pomaga stłumić wibracje powietrza, które mogłyby dostać się do wnętrza pojazdu. Korzyści płynące z tego systemu można odczuć zarówno na zewnątrz, jak i w środku samochodu.

źródło, fot: Pirelli

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń