Firma Hankook rozszerza pierwotną działalność na sektor mobilności elektrycznej. Od wprowadzenia na rynek w pełni elektrycznego SUV-a firmy Volkswagen - ID.4 - producent opon wyposaży ten model w opony Ventus S1 evo 3 ev, które zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach elektrycznych. Zmniejszone opory toczenia tej opony przyczyniają się do podtrzymania zasięgu pojazdu, podczas gdy lekki, dwuwarstwowy karkas pewnie przenosi masę usportowionego, a jednocześnie wszechstronnego Volkswagena, stanowiąc ważny element jego dynamicznego charakteru. Prototyp opony Hankook Ventus S1 evo 3 ev został wcześniej zamontowany w modelach testowych VW ID. Crozz - to na jego projekcie oparto konstrukcję ID.4.
- Prototypy różnych pojazdów elektrycznych firmy VW były już wyposażane w opony Hankook - powiedział Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe. - Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z tego, że możemy rozszerzyć i wspierać portfolio alternatywnych systemów napędowych dzięki oponom przeznaczonym do ID.4, współpracując tym samym z naszym długotrwałym partnerem, firmą Volkswagen. Dzięki temu chcemy dodatkowo przyczynić się do rozwoju zrównoważonej mobilności.
Zmniejszone opory toczenia, niższa masa i wyższa zdolność przenoszenia obciążeń: są to cechy charakterystyczne szczególnie istotne dla opon przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. Ich celem jest wspomaganie wydajności akumulatora i zasięgu pojazdu, przy większej masie pojazdu. Aby sprostać tym konkretnym wymaganiom, inżynierowie Hankook wyposażyli oponę EV do samochodów Ventus S1 evo 3 ev w dwuwarstwową osnowę, którą wykonano ze specjalnie zaprojektowanego i wysokowydajnego włókna. Oferuje ona wysoką stabilność przy względnie niskiej masie własnej w odniesieniu do rozmiaru. Istotna jest także mieszanka bieżnika Ventus S1 evo 3 ev, która dla zachowania doskonałej przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni, została przystosowana do bardzo wysokiego momentu obrotowego pojazdów elektrycznych i posiada zoptymalizowane opory toczenia. Opony 20-calowe wyposażono w dodatkowe stalowe wzmocnienie w obszarze stopki z uwagi na mniejszą wysokość ściany bocznej, która przyczynia się do jeszcze większej sztywności boku opony. Oprócz precyzyjnego dopasowania opony do obręczy, to rozwiązanie zapewnia bardziej sportową i bezpośrednią reakcję układu kierowniczego.
W zależności od wariantu wyposażenia opony Ventus S1 evo 3 ev w rozmiarach od 18 do 21 cali są częściowo wyposażone w technologię zabezpieczającą przed przebiciem Hankook Sealguard®. Rozwiązanie to zastosowana w oponach Hankook o rozmiarze 19, 20 i 21 cali, przeznaczonych do VW ID.4. Technologia ta automatycznie uszczelnia przebicia o maksymalnej średnicy 5 mm na obszarze bieżnika opony. Sealguard® oferuje tę zaletę, że nawet w mało prawdopodobnym przypadku przebicia opony na przykład gwoździem, będzie można kontynuować podróż bez większych problemów i bez konieczności zmiany opony. Dlatego w samochodach wyposażonych w to rozwiązanie nie ma konieczności przewożenia opony zapasowej, co daje więcej miejsca w bagażniku, mniejszą masę pojazdu i eliminuje konieczność potencjalnie niebezpiecznej wymiany koła na poboczu. Oprócz zdecydowanych zalet w zakresie bezpieczeństwa, opony wyposażone w tą technologię oferują komfortową pracę, a podstawowa konstrukcja nie różni się od opon bez tej technologii.
Wielu czołowych producentów już wyposaża swoje samochody elektryczne i hybrydowe w opony EV firmy Hankook w ramach standardowego wyposażenia, ponieważ producent nieustannie inwestuje w badania i rozwój, a także jest przygotowana na zmiany w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie zrównoważony rozwój to szczególne wyzwanie dla producentów opon. Dla przykładu Hankook jest jedyną azjatycką firmą, która po raz piąty z rzędu została uwzględniona w renomowanym Dow Jones World Sustainability Index (DJSI World), a w zeszłym roku otrzymała prestiżową nagrodę EcoVadis Platinum Award za skuteczne i zrównoważone zaangażowanie. Dodatkowo, ostatni potwierdzono, że firma ta została nowym, ekskluzywnym dostawcą opon i partnerem technicznym ABB FIA Formula E World Series na sezon 2022/23 i późniejsze lata. Hankook będzie dostarczać trwałe i energooszczędne opony sportowe.
Źródło i fot. Hankook