Jesienią 2021 minie 10 lat od powstania pierwszego serwisu BestDrive w naszym kraju. Bieżący rok jest nie tylko rokiem jubileuszowym w historii sieci BestDrive w Polsce ale także czasem, okrągłych rocznic, które świętują firmy - partnerzy handlowi tej sieci serwisów.
25 lat TYMPOL Łobez
Firma powstała w 1996 roku. Od połowy 2015 roku pracuje pod szyldem BestDrive a od 2020 roku, po przedłużeniu umowy franczyzowej, jest to serwis BestDrive Hybrid ( posiadający kompetencje do obsługi zarówno aut osobowych jak i cieżarowych). - Przystąpienie do sieci BestDrive było dla nas zmianą na lepsze i motywacją do wysokiej jakości wykonywanych usług - mówi Mateusz Tymoszczuk, syn właściciela firmy Zbigniewa Tymoszczuka. - Dzięki regularnym, wielo tematycznym szkoleniom organizowanym przez BestDrive jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi nowościami technicznymi w branży motoryzacyjnej.
W ciągu ostatnich 5 lat powiększono do 6 liczbę stanowisk do obsługi pojazdów oraz zwiększono do 6 liczbę zatrudnionych mechaników. Kontynuowano także dobrą tradycję firmy jaką jest szkolenie praktyczne uczniów – młodych adeptów zawodu mechanika samochodowego. Wprowadzono wiele nowych rodzajów usług m.in. dynamiczną wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Serwis jest przygotowany do obsługi aut hybrydowych i elektrycznych. Aktywnie działa serwis mobilny Conti360, który nie tylko naprawi lub wymieni opony ale usprawni zepsutą klimę także w ciągnikach rolniczych i kombajnach oraz w maszynach budowlanych. Generalnie BestDrive Hybrid Tympol słynie w mieście i okolicy z kompleksowej obsługi klimatyzacji. Klienci przyjeżdżają do nich mijając po drodze inne serwisy. Jak mówią ten obiekt i logo światowego koncernu Continental budzi zaufanie i zarazem daje gwarancję.
Z okazji 25 lecia działalności firmy wybudowano nowoczesny obiekt „hotelu” dla opon. Niebawem pierwszych klientów przyjmie firmowa Stacja Kontroli Pojazdów (auta do 3,5 t), która czeka na urzędowy odbiór techniczny.
Firma Tympol od początku działalności zajmowała się obsługą samochodów ciężarowych i konsekwentnie rozwijała potencjał zaplecza technicznego. Ostatnio serwis uzyskał certyfikat Urzędu Dozoru Technicznego uprawniający do obsługi wind załadowczych do ciężarówek w zakresie konserwacji i napraw. Klientów w okolicy nie zabraknie jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w Łobzie uruchomiono duże Centrum Dystrybucyjno – Logistyczne ogólnopolskiej sieci supermarketów DINO.
15 lat BA - MAR Mosina
Firma powstała w 2006 roku. Od października 2014 działa w ramach sieci BestDrive. Serwis jest zlokalizowany przy trasie z Poznania do Wrocławia i już niejeden kierowca zawracał z drogi, aby obejrzeć z bliska ten ciekawy architektonicznie obiekt. BestDrive Ba - Mar jest przykładem tego, że można było w ciągu zaledwie 6 miesięcy wybudować od podstaw, wyposażyć i uruchomić duży, nowoczesny serwis motoryzacyjny. Hala ze szkła i aluminium, 950 m kw pod dachem, dużo przestrzeni dla klientów i ich aut.
- To prawda, że łatwo nas odnaleźć. Wyróżniamy się atrakcyjną wizualizacją. Wieczorem serwis jest podświetlony a z racji bliskiego sąsiedztwa ruchliwej drogi trudno go nie zauważyć. A do tego marka Continental ma swoją sprawdzoną przez nas, magiczną moc - mówi Marcin Andrzejewski, właściciel serwisu.
W minionych latach, już pod szyldem BestDrive, zwiększeniu uległa powierzchnia magazynowa na opony i felgi. Rozbudowano przechowalnię opon z początkowych 300 kompletów mieści dzisiaj już tysiąc kompletów opon lub kół. Z 4 do 7 powiększono ilość stanowisk do obsługi aut osobowych, terenowych i dostawczych. Do tego osobno działa stanowisko dla ciężarówek. W 2014 roku w BestDrive Ba - Mar pracowało 8 mechaników, obecnie jest ich już 15.
W osobnym budynku obsługuje auta 2 stanowiskowa myjnia parowa, połączona z samochodowym salonem piękności. W porównaniu ze zwykłym myciem samochodu auto detailing różni się diametralnie. Przede wszystkim nie może być tutaj mowy o zbyt szybkim działaniu. Wszystko odbywa się planowo: etap po etapie, z maksymalną precyzją, na zewnątrz i w środku pojazdu. Tak, aby pod koniec operacji: detailing olśnić właściciela auta oraz wszystkich, którzy będą to auto oglądać.
Warto dodać, że w serwisie działa także 2 stanowiskowa myjnia samoobsługowa wykorzystująca wodę pod ciśnieniem i profesjonalne preparaty czyszcząco - konserwujące.
Od 2016 roku BestDrive Ba - Mar prowadzi wypożyczalnię samochodów osobowych, dostawczych i busów. Obecnie do dyspozycji klientów jest 36 samochodów. Natomiast w 2018 roku rozpoczęła działalność wypożyczalnia turystycznych kamperów. Ciekawie przedstawia się rozwój tej dziedziny usług. Na początku w ofercie były 3 pojazdy. Dzisiaj jest ich już 15 ale zainteresowanie ze strony klientów jest tak duże, że przydałyby się kolejne samochody. Niestety producenci nie nadążają za potrzebami rynku wymuszonymi sytuacją pandemiczną i renesansem tego sposobu podróżowania.
10 lat CZOGUM Pruszcz Gdański
- To jest dla mnie osobiście rok wyjątkowo bogaty w jubileusze. Mamy bowiem 10 lat BestDrive w Polsce, 150 lat istnienia firmy Continental, właściciela tej marki, a do tego 10 lecie firmy Czogum, 20 lecie mojej pracy w branży oponiarskiej i na finał tej długiej listy dodam moje 55 urodziny - mówi Adam Czoske, właściel serwisu BestDrive Czogum.
Firma powstała w 2011 roku. Od marca 2017 roku dołączyła do BestDrive. Serwis został wybudowany od podstaw według planu jaki właściciel sobie wymarzył. Dlatego też w jego wnętrzach panuje iście domowa atmosfera. Nie tylko klienci ale także pracownicy korzystają z wielu udogodnień - przyjaznego oświetlenia ledowego, komfortowych łazienek i zaplecza socjalnego, ekologicznego ogrzewania gazowego czy panoramicznej szyby oddzielającej halę serwisową od poczekalni dla klientów.
W Biurze Obsługi Klienta znajdują się kanapy i fotele oraz osobna, wygodna kanapa dla rodziców z dziećmi. Jakby tego było mało, przy wejściu do łazienki dla klientów zamontowano profesjonalny… kącik do przewijania niemowląt, bo i na taką okoliczność ten serwis BestDrive jest przygotowany!
W ostatnich latach, działając pod szyldem BestDrive z 6 do 8 zwiększyła się ilość stanowisk obsługujących auta. Wprowadzono usługi z zakresu auto detailingu oraz - zyskujące coraz większą popularność wśród klientów - przeglądy przedzakupowe.
Od lat firmę Czogum budują członkowie rodziny: pan Adam wraz z żoną oraz synem. Niedawno do zespołu dołączyła córka, która zajmuje się marketingiem. To ona m.in. zorganizowała w mediach społecznościowych jubileuszowy konkurs z okazji 10 lecia firmy. Spełniło się kolejne marzenie właściciela serwisu - to dotyczące domowego charakteru firmy.
Na pytanie o ocenę słuszności podjęcia decyzji o przystąpieniu do sieci serwisów BestDrive usłyszałem, że była to wręcz epokowa decyzja, którą Adam Czoske podjąłby i dzisiaj bez wahania. Dla niego hasło Continental oznacza niezmiennie markę, ludzi i porządek w papierach. Co ważne, koncern realizując swoje plany rozwoju w Polsce nie „sieje” serwisów po garażach i komórkach! I jeszcze jedno, bardzo ważne spostrzeżenie. Współpraca z partnerami handlowymi w ramach sieci BestDrive jest uczciwa. Wszystko co zostanie uzgodnione jest realizowane a gdy tak się zdarzy, że nadejdą cięższe czasy - jak teraz pandemia COVID19 - mocniejszy podmiot w tym układzie nie odwraca się od tego słabszego tylko podaje mu pomocną dłoń.
Tekst: (kż), Fot. arch. BestDrive