2021-07-25

Samochód ciężarowy roku

Siedmiotonowy Iveco Daily uzyskał tytuł „samochodu ciężarowego roku” (kategoria 6 -16 ton) w tegorocznym plebiscycie Fleet News Awards, którego finał zorganizowano na terenie Toru Wyścigowego w Ascot w Wielkiej Brytanii.  Sięgając po już drugą nagrodę roku w Wielkiej Brytanii, Iveco Daily tym razem musiał pokonać znacznie większą konkurencję o tytuł „samochodu ciężarowego roku” (Rigid Truck of the Year).

Doroczna gala plebiscytu Fleet News Awards odbyła się na terenie torów wyścigów konnych w Ascot. Po raz pierwszy połączono ją z plebiscytem Commercial Fleet Awards dla podkreślenia ogromnego zróżnicowania sektora flotowego.

Jury złożone z przedstawicieli czołowych animatorów rynku oraz zespołu redakcyjnego Fleet News oceniło: „Ten siedmiotonowy model jest dostępny z różnymi wersjami zespołu napędowego, w tym z silnikami Diesla i zasilanymi CNG, oraz w wielu konfiguracjach nadwozia, co czyni z niego bezapelacyjnego zwycięzcę. Jest elastyczny, zwrotny i ma imponującą ładowność. Nic dziwnego, że siedmiotonowy Daily jest bardzo popularny wśród operatorów flotowych”.

Daily w siedmiotonowej wersji zajmuje najwyższą pozycję w najbardziej kompleksowej pod względem dopuszczanej masy całkowitej ofercie pojazdów na rynku. Ładowność podwozia z kabiną zbudowanego na niezwykle wytrzymałej ramie z profili o przekroju C wynosi do 4900 kilogramów. Furgon o kubaturze od 16 do 19,6 m sześc. nadaje się do przewozu ładunków o dużych gabarytach i jest idealną bazą do zabudowy lub adaptacji.

Model ten w wersji podwozie z kabiną jest dostępny także z kabiną załogową oraz zredukowaną, a także z rozstawami osi od 3450 do 5100 mm, odpowiednimi do nadwozi o długości prawie 7 m i szerokości ponad 2,5 m. W każdej z tych konfiguracji pojazd zapewnia komfort i wrażenia z jazdy porównywalne z autem osobowym, a także ma wyjątkowo mały promień zawracania.

Samochód jest napędzany mocnym i wydajnym 3‑litrowym turbodoładowanym dieslem F1C, którego poszczególne warianty rozwijają moc 160, 180 lub 210 KM i maksymalny moment obrotowy 470 Nm. Siedmiotonowy Daily jest dostępny również z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym. Jednostka rozwija moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, a jeżeli pojazd zatankowano biometanem, bilans emisji CO2 jest nawet o 95 proc. niższy w porównaniu z olejem napędowym.

Sześciobiegowa przekładnia manualna jest łączona z silnikami o mocy 160 i 180 KM oraz silnikiem na CNG, natomiast cieszącą się uznaniem 8‑biegową przekładnię automatyczną Iveco HI‑MATIC można zamówić do 180- i 210‑konnego diesla oraz do wspomnianego silnika zasilanego CNG. Przekładnia może zmieniać biegi w ciągu 200 milisekund, zapewniając doskonałe połączenie mocy i oszczędności w każdej sytuacji przy jednoczesnym zmniejszeniu zmęczenia kierowcy w intensywnym ruchu miejskim.

Kierowcy Daily mogą korzystać z szybkiej pomocy drogowej Assistance Non-Stop 24/7 oraz tej samej sieci warsztatów, która obsługuje ciężkie pojazdy marki Iveco. Użytkownicy Daily mają też do dyspozycji zestaw inteligentnych i skomunikowanych pakietów napraw i przeglądów IVECO ON, pozwalających maksymalnie wykorzystać potencjał niskiego całkowitego kosztu posiadania pojazdu.

Źródło i fot. Iveco

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń