Marka Cupra (Seat) wybrała opony Goodyear Eagle F1 SuperSport jako oryginalne wyposażenie najmocniejszego samochodu, jaki kiedykolwiek wyprodukował ten hiszpański producent, czyli Formentora VZ5.
Formentor VZ5, wytwarzający moc 390 KM z pięciocylindrowego silnika, jest flagowym modelem Cupry, przewodzącym gamie sportowych crossoverów Formentor. Koncern wyprodukuje tylko 7000 egzemplarzy tego modelu, co czyni go szczególnie ekskluzywnym.
Opony Goodyear Eagle F1 SuperSport będą montowane w modelu Formentor VZ5 w rozmiarze 255/35 R20. Użytkownikom zapewnią sprawdzone zachowanie na suchej nawierzchni, krótką drogą hamowania i bardzo dobre prowadzenie na mokrej nawierzchni. Bazując na wielokrotnie nagradzanej oponie Eagle F1 SuperSport, Goodyear współpracował z Cuprą przez 18 miesięcy, aby opracować ogumienie dostosowane do wymagań Formentora VZ5.
Mocne osiągi opony Eagle F1 SuperSport są zasługą zastosowanych innowacji technicznych, w tym masywnego, zamkniętego wzoru bieżnika, który poprawia osiągi na suchej nawierzchni i pokonywanie zakrętów, a także dzięki super sztywnej konstrukcji ściany bocznej, która wpływa na lepszą sterowność i stabilność.
Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający pionu opon osobowych na pierwsze wyposażenie Goodyear w regionie EMEA, powiedział: - Cieszymy się, że właściciele ekscytującego modelu Cupra Formentor VZ5 będą mogli korzystać z doskonałych osiągów opony Goodyear Eagle F1 SuperSport. Ściśle współpracowaliśmy z firmą Cupra, aby dopracować oponę pod kątem wymagań tego producenta, a fakt, że marka wybrała Eagle F1 SuperSport do swojego flagowego samochodu, jest dowodem na to, że ta opona jest naprawdę dobra.
Współpraca Goodyeara z marką Cupra jest znacznie szersza i trwa także na torze wyścigowym. Jako wyłączny dostawca opon do Pure ETCR, pierwszych na świecie mistrzostw w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek, oraz WTCR - Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA, Goodyear dostarcza wyścigowe wersje opon Eagle F1 SuperSport zespołom jeżdżącym elektryczną Cuprą e-Racer w Pure ETCR i Cuprą León Competición w WTCR.
Źródło i fot. Goodyear