3414 kilometrów, 184 kolarzy, 21 etapów i niezliczona liczba kibiców - 26 czerwca rozpoczęła się 108. edycja Tour de France. Wyścig dookoła Francji to największe kolarskie wydarzenie, które przyciąga widzów z całego świata. Peleton, poza przygotowaniem fizycznym, musi posiadać niezawodny sprzęt, któremu może w pełni zaufać, dlatego wiele czołowych zespołów korzysta z wiedzy technologicznej inżynierów Continental.
W tym roku na oponach Continetal Competition Pro LTD ścigało się sześć drużyn: Ineos Grenadiers, Bahrain Victorious, Movistar, Groupama-FDJ, Intermarche–Wanty–Gobert Materiaux i Arkea-Samsic. Competition Pro LTD zostały opracowane w fabryce firmy w Korbach, w Niemczech, gdzie są produkowane ręcznie. Te zaawansowane technologicznie opony wyścigowe ważą zaledwie 250 gramów. W przeciwieństwie do innych opon rowerowych, są wykonane z powlekanej dętki, której zewnętrzna powierzchnia ma profil drobno żebrowany. Competition Pro LTD wytrzymują ciśnienie wewnętrzne aż do 15 barów. Mocno napompowane opony mają mniejszy opór toczenia, co jest szczególnie ważne dla kolarzy pokonujących długie etapy i ekstremalne podjazdy.
Szytki przyklejone są bezpośrednio do obręczy koła, co sprawia, że nie rozszczelnią się nawet w przypadku utraty ciśnienia. Jednak najbardziej charakterystyczną cechą opony Competition Pro LTD jest jej zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia, niezwykle wąska powierzchnia styku, która jest w stanie bezpiecznie przenieść na drogę siłę kierowania i hamowania podczas zjazdów, gdzie osiągana jest prędkość nawet do 100 km/h. Od czasu pierwszego na świecie etapowego wyścigu szosowego doszło do ogromnego rozwoju technologii opon. Wpłynął on m.in. na zwiększenie średniej prędkości kolarzy z 25 km/h do 40 km/h i to mimo coraz trudniejszego profilu trasy.
Grupa Continental jest również głównym partnerem Tour de France. Podobnie jak w poprzednich latach, oficjalne pojazdy organizatora A.S.O. (Amaury Sport Organization) przemierzały etapy wyścigu na oponach Continental. Ponownie zastosowano sprawdzoną oponę PremiumContact 6, dedykowaną do pojazdów klasy średniej i premium, dopuszczoną do jazdy z prędkością do 300 km/h. Cechy produktu łączą w sobie właściwości opon do sedanów z oponami do aut sportowych. Wspólnym ich mianownikiem jest komfort, precyzyjna reakcja na ruchy kierownicy, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz właściwości ekologiczne. Oznacza to, że opona PremiumContact 6 spełnia wymagania eskorty, zarówno podczas jazdy z ogromną prędkością na zalanych deszczem, krętych trasach zjazdowych, jak i na długich, płaskich odcinkach, czy w upale na górskich szczytach. Wszystkie opony samochodowe są produkowane lokalnie we francuskiej fabryce Continental w Sarreguemines.
Źródło i fot. Continental