Firma Apollo Tyres Europe wprowadziła na rynek oponę nowej generacji do przyczep i naczep ciężarowych: EnduRace RT2. Bazując swoim poprzedniku, nowy model regionalnej opony do przyczep i naczep zapewnia doskonałe osiągi w każdych warunkach pogodowych, zmniejszony opór toczenia oraz zwiększoną trwałość i wytrzymałość. To doskonałe i korzystne cenowo rozwiązanie dla użytkowników pojazdów ciężarowych.
Nowa, produkowana w Europie opona Apollo EnduRace RT2, następca modelu EnduRace RT, została stworzona z myślą o zastosowaniach regionalnych i przeznaczona jest do transportu średnio- i dalekodystansowego. Wprawdzie nowy model został zoptymalizowany pod kątem niezrównanej przyczepności na mokrej nawierzchni i w warunkach zimowych, ale charakteryzuje się również dobrymi osiągami całorocznymi. Zapewnia także wysoką przyczepnością na śniegu, o której świadczy symbol „alpejski” (płatek śniegu na tle góry o trzech szczytach). Przyczepność ogólna lepsza o 15 proc. w porównaniu z poprzednią generacją.
Opona EnduRace RT2 charakteryzuje się trwałością, zwiększoną wytrzymałością oraz zmniejszonym oporem toczenia, co jest po części zasługą ulepszonej mieszanki bieżnika, która minimalizuje ścieranie i wytwarzanie ciepła. Zoptymalizowana osnowa o wysokiej wytrzymałości zapewnia również zwiększone możliwości w zakresie bieżnikowania, co jest ważne z punktu widzenia wielu właścicieli flot samochodowych.
Zwiększona powierzchnia styku przekłada się na równomierne zużycie wzoru bieżnika, a przez to równomierny rozkład ciśnienia, co w jeszcze większym stopniu poprawia parametry trwałości i oporu toczenia. Wzmocniona osłona przyczynia się do poprawy trwałości, która jest o 170 proc. większa, niż wymagają tego europejskie przepisy prawne, oraz do zwiększenia odporności na rozdarcia.
John Nikhil Joy, dyrektor ds. klastra opon do pojazdów ciężarowych i autokarów na rynku europejskim w firmie Apollo Tyres, powiedział: - Jest to niezwykle konkurencyjny segment europejskiego rynku opon do samochodów ciężarowych. Włożyliśmy wiele sił i specjalistycznej wiedzy w działania badawczo-rozwojowe, aby nowy model EnduRace RT2 sprostał potrzebom najbardziej wymagających użytkowników.
Nowa opona na oś napędzaną przeznaczona do transportu regionalnego
Asortyment opon został wzbogacony również o nowy model Apollo 315/80 R22.5 Endu™Race RD2 do samochodów ciężarowych. Nowa opona do transportu regionalnego wyposażona została w unikalne żłobienie bieżnika, stworzone z zastosowaniem technologii ukrytych rowków „HGTech” z wielokrawędziowymi blokami w części skrajnej, co zapewnia doskonałą przyczepność na śniegu i optymalne osiągi na śliskich nawierzchniach.
Przyczepność opony na śniegu jest o 140 proc. większa niż wymagają tego standardy europejskie. Opona oznaczona jest symbolem „alpejskim” - płatkiem śniegu na tle góry o trzech szczytach. Zwiększona trwałość bieżnika i przyczepność tej opony na oś napędzaną stworzonej z myślą o transporcie regionalnym zapewnią doskonałe osiągi i niezrównaną trakcję - cechy, do których użytkownicy pojazdów ciężarowych przykładają dużą wagę.
John Nikhil Joy dodał: - Wiemy, w jak wielkim stopniu opony mogą wpływać na koszty operacyjne flot. Opracowując oponę Endu™Race RD2, oprócz istotnych usprawnień zwiększających przyczepność i trakcję w każdych warunkach, skupiliśmy się również na wytrzymałości i oporze toczenia oraz, naturalnie, niezwykle istotnej kwestii ekonomicznej. Modele Endu™Race RT 2 i RD2 zapewniają niezrównane osiągi i najlepszy stosunek jakości do ceny w swojej klasie na rynku europejskim.
W ostatnim czasie firma Apollo Tyres wprowadziła gamę opon do samochodów ciężarowych na rynek pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej. Opony te produkowane są w zakładach w Europie oraz Indiach. Wprowadzenie opon do samochodów ciężarowych w USA i Kanadzie miało miejsce po wprowadzeniu na tamtejsze rynki kompleksowej gamy opon do pojazdów osobowych.
Źródło i fot. Apollo Tyres