Goodyear ogłosił nawiązanie długoterminowej współpracy z firmą ZF, światowym dostawcą systemów do pojazdów osobowych i użytkowych oraz technologii przemysłowych. Ta strategiczna umowa połączy możliwości oferty Goodyear Total Mobility i rozwiązania Fleet Management Solutions (FMS) marki ZF.
Rozszerzony pakiet zaawansowanych opon i interoperacyjnych rozwiązań do zarządzania oponami i flotą na podstawie danych zapewni firmom transportowym kompleksowe podejście umożliwiające bardziej wydajną i zrównoważoną działalność. Dostosowywana indywidualnie propozycja firm Goodyear i ZF jeszcze bardziej ułatwi flotom i producentom OEM proces transformacji cyfrowej, łącząc wiele strumieni danych za pomocą jednego wspólnego sprzętu telematycznego.
- Unikalna propozycja ‘pod klucz’ oferowana przez Goodyear i ZF jest odpowiedzią na rosnącą złożoność związaną z wymagającymi operacjami flotowymi - powiedział Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. pojazdów użytkowych Goodyear w Europie. - Pozwala ona operatorom zachować elastyczność i podejmować świadome decyzje w celu wydłużenia czasu sprawności pojazdów, promowania bardziej ekonomicznej jazdy, zwiększenia okresu eksploatacji opon i aktywów, obniżenia emisji i usprawnienia zarządzania obsługą klienta w oparciu o zintegrowany zbiór danych o oponach i flocie, przekładający się na użyteczne informacje.
Rozwiązanie dla inteligentnego zarządzania oponami i naczepami
W 2019 r. Goodyear wprowadził na rynek swoją kompleksową ofertę Total Mobility z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb, zapewniając tym samym pełne monitorowanie opon i zarządzanie nimi, począwszy od montażu odpowiedniego ogumienia w zależności od rodzaju działalności, poprzez planowanie proaktywnej obsługi technicznej, aż po bieżnikowanie. Oferta obejmuje system monitorowania ciśnienia w oponach z autorskim algorytmem Goodyear G-Predict, który zapewnia proaktywne ostrzeżenia w czasie rzeczywistym i zapobiega nawet 90 proc. awarii związanych z oponami (1).
Dzięki interoperacyjnemu i elastycznemu rozwiązaniu, opartemu na pojedynczej skrzynce telematycznej o nazwie TX-TRAILERPULSE, klienci mogą teraz korzystać z usług i wsparcia obu firm, w tym z rozwiązań Transics FMS firmy ZF:
• połączenie rozwiązań TX-TRAILERPULSE i TX-TRAILERFIT z systemem zarządzania oponami FleetOnlineSolutions firmy Goodyear zapewni pełny wgląd w osiągi, użytkowanie i stan techniczny opon oraz parku naczep. Floty skorzystają na szybszej obsłudze i dokładnych informacjach o przebiegu opon, co pozwoli uniknąć przedwczesnej wymiany opon i konserwacji naczep. Z kolei firmy wynajmujące pojazdy użytkowe i naczepy mogą zapewnić większą przejrzystość związaną z dokładnym wykorzystaniem naczepy i opon przez klienta końcowego;
• TX-CONNECT udostępnia w czasie rzeczywistym dane o pozycji naczepy, geofencingu, informacje o ruchu drogowym, a także umożliwia śledzenie ładunku klienta. Dostawcy usług również mogą uzyskać dostęp do danych, aby zaplanować proaktywną konserwację w czasie przerw w pracy.
Zintegrowana oferta zarządzania oponami i flotą zapewni nową jakość w zakresie widoczności i wydajności operacyjnej:
• elastyczność - klienci wybierają pakiet usług i rozwiązań zgodny z ich potrzebami;
• uproszczenie - jeden wspólny sprzęt i zintegrowany pulpit nawigacyjny, zapewniający dostęp do danych dotyczących zarządzania oponami, pojazdami i ładunkami, który umożliwia dalszą integrację systemów niezależnie od marki, wykorzystywanych już w codziennej działalności;
• oszczędność czasu - podejmowanie decyzji w oparciu o fakty oraz praktyczne spostrzeżenia pozwala zapobiegać przestojom i planować proaktywną konserwację. Kompleksowa konfiguracja skracająca czas instalacji;
• obsługa klienta - obaj partnerzy zapewnią fachową pomoc drogową i flotową za pośrednictwem silnej ogólnoeuropejskiej sieci serwisowej.
Dla zaawansowanej mobilności i zrównoważonego transportu
Współpraca będzie bazować na wspólnych możliwościach monitorowania opartego na danych i analityce predykcyjnej, aby pomóc producentom OEM i flotom komercyjnym działającym na terenie UE w płynnym dostosowaniu się do przyszłych wymagań prawnych, w tym przepisów GSR5 TPMS, które wymagają, aby pojazdy HCV były stopniowo wyposażane w system TPMS od lipca 2022 r. To istotne wsparcie również z punktu widzenia spełnienia rozporządzenia UE w sprawie bezpieczeństwa ogólnego, które nakazuje stosowanie zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa.
Wspierając bardziej ekologiczną mobilność, inteligentna technologia monitorowania i opony o niskich oporach toczenia przyczyniają się do pozytywnego wpływu na całkowitą emisję CO2 przez pojazdy. Na przykład, flota licząca 100 pojazdów użytkowych może obniżyć emisję o 4 proc., a koszt TCO o 40 tys. euro rocznie, dzięki oszczędnościom na paliwie poprzez zastosowanie opon o niskich oporach toczenia (2).
W przyszłości partnerzy będą nadal dostarczać najnowocześniejsze i dostosowane do potrzeb wsparcie dla dużych flot i producentów naczep w całej Europie.
1) Porównanie 50 flot po instalacji systemu Goodyear TPMS w 2019 r.
2) Potencjalne oszczędności w oparciu o model obliczeniowy Goodyear, uwzględniający opory toczenia nowych opon. Rzeczywiste oszczędności mogą się różnić w zależności od stanu i konserwacji pojazdu, warunków drogowych, zachowania kierowcy i innych czynników.
Źródło i fot. Goodyear