2021-06-10

Continental do elektryków

W 2020 r. sześciu z dziesięciu największych na świecie producentów pojazdów elektrycznych korzystało z technologii Continentala, producenta opon klasy premium. Należą do nich Tesla z Modelem 3 i Modelem S oraz Volkswagen z ID.3, jak również BYD, jeden z największych chińskich producentów samochodów. Wykorzystanie opon Continental jako oryginalnego wyposażenia pojazdów elektrycznych różnych producentów podkreśla strategię i jakość produktów firmy w segmencie elektromobilności.

Modele w pełni elektryczne są teraz dostępne w prawie wszystkich segmentach pojazdów, od skuterów kabinowych, małych i średnich aut po SUV-y i samochody sportowe o wysokich osiągach. Dla każdego typu pojazdu wymagane są indywidualne konfiguracje opon - mówi Andreas Schlenke, projektant opon w firmie Continental. - Oznacza to, że nie ma jednej opony do wszystkich pojazdów elektrycznych. W rzeczywistości, już od ponad dekady, pracujemy nad rozwijaniem naszego portfolio tak, aby spełniało wymagania wszystkich pojazdów elektrycznych, a jednocześnie było w stanie w sposób zrównoważony zmniejszyć emisję również w przypadku pojazdów spalinowych. Niemal cała nasza gama opon jest zoptymalizowana pod kątem wszystkich typów napędu, a większość naszych produktów można dziś znaleźć w pojazdach elektrycznych.

W przypadku pojazdów elektrycznych, które nie są jeszcze fabrycznie wyposażone w opony Continental, producent posiada w swoim portfolio opony letnie, zimowe i całoroczne do prawie każdego modelu.

Opony z portfolio Continental w praktyce

Według badań przeprowadzonych przez Continental, opony odpowiadają nawet za 20 procent wszystkich oporów napotykanych przez pojazd. W związku z tym, kierowcy mogą zyskać dodatkowy zasięg dzięki oponom o zoptymalizowanym oporze toczenia. Niski opór toczenia jest więc szczególnie pożądany w samochodach elektrycznych, gdzie wyższa efektywność przekłada się wprost na możliwość przejechania dodatkowych kilometrów. W tym przypadku wielu producentów stawia na oponę EcoContact 6, w której Continental zastosował mieszankę gumową Green Chili 2.0. Specjalna mieszanka kauczuku naturalnego i innych komponentów wykazuje znacznie lepsze zachowanie podczas odkształceń mechanicznych. Efektem tego są niższe opory toczenia, a tym samym mniejsze zużycie energii.

Continental opracowując EcoContact 6 obniżył opór toczenia o 15 procent w porównaniu z wcześniejszą generacją produktu.

Producenci pojazdów klasy średniej i wyższej stawiają oponom nieco inne wymagania. Większą rolę odgrywa tutaj prowadzenie, precyzja kierowania i bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. W tym przypadku wybór pada na opony z serii PremiumContact lub SportContact. PremiumContact 6 gwarantuje równowagę między wydajnością, sportowym charakterem i komfortem. SportContact 6 to z kolei opona dla segmentu o najwyższych osiągach, z naciskiem na precyzję prowadzenia. Dzięki stabilności i skuteczności hamowania jest zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie przy dużych prędkościach.

Projektowanie opon jest zawsze technicznym konfliktem celów - wyjaśnia Schlenke. - Na przykład, wysoki opór toczenia może zapewniać większe bezpieczeństwo, ale także odpowiada za wyższe zużycie energii. Kluczowa umiejętność naszych inżynierów polega na jednoczesnym ulepszania obu czynników.

W samochodach elektrycznych hałas silnika przestał być problemem, dlatego ich kierowcy przywiązują większą wagę do cichego toczenia opon. Do pojazdów o wysokim poziomie komfortu stosowane są często opony z technologią ContiSilent, w których specjalna warstwa pianki pochłania drgania, a tym samym ogranicza przenoszenie hałasu do wnętrza.

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2021 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń