BRIDGESTONE
Bettlax BT-01
Jest to ultrasportowa opona nowej generacji stworzona wyłącznie dla Ducati Desmosedici Racing Replica. Nowa BT-01 zapewnia tej ekscytującej drogowej maszynie ekstremalne osiągi. Skonstruowano oponę, która poza niepowtarzalnym wzorem, miękką mieszanką, indeksem prędkości ZR i poziomem osiągów na mokrej nawierzchni, spełniającym wymagania opon ultrasportowych, miałaby wymiary oraz profil najbardziej zbliżone do wyścigowej opony MotoGP. Jako że rozmiar opon MotoGP wynoszący 16.5” nie jest homologowany przez ETRTO do użytku drogowego, inżynierowie Bridgestone, po przeprowadzeniu badań nad prześwitem podwozia w celu określenia najbardziej odpowiednich rozmiarów, zdecydowali się na przednie opony w rozmiarze 17” (120/70ZR 17M/C) oraz tylne w rozmiarze 16” (200/55ZR 16M/C) z niższym profilem 55. Stabilność jazdy oraz komfort - z dobrym czuciem podłoża i liniowym, ale lekkim prowadzeniem - są zapewniane przez sprawdzoną, monospiralną konstrukcję opasania w przedniej oponie. Opona tylna, z kevlarowo-stalowym opasaniem monospiralnym i pojedynczą, nylonową osnową, zapewnia niezbędny poziom kontroli, lekkie prowadzenie oraz doskonałe reakcje. Specjalna mieszanka bieżnika, rozwinięta z technologii Bridgestone w MotoGP, korzysta z nowych substancji chemicznych, które dają lepszą przyczepność, niż inne mieszanki używane w oponach drogowych, jednocześnie utrzymując pożądaną lekkość prowadzenia. Rozmieszczenie rowków i wskaźnik porowatości bieżnika BT-01 zostały zoptymalizowane tak, by osiągnąć maksymalną przyczepność, zarówno w warunkach suchych, jak i mokrych. Przedni wzór bieżnika z rowkami barku, które biegną równolegle do kierunku siły wejściowej, zapewnia dużą skalę przyczepności na zakrętach, podczas gdy duży obszar kontaktowy tylnego bieżnika daje znakomitą przyczepność na prostej. Duża sztywność obszaru środkowego w kierunku obwodowym efektywnie przenosi na drogę siłę hamowania w przypadku przedniej opony oraz ogromne przyspieszenie i moc silnika V4 w przypadku opony tylnej. Dopełniając fantastyczny wygląd Desmosedici RR, Bridgestone Battlax nosi logo „UNO” - odnoszące się do BT-01 - oraz dynamiczny rysunek na ścianie bocznej, symbolizujący wiatr opływający owiewki i ramię kierowcy. Po raz pierwszy pokazana została publiczności na salonie w Paryżu.
DUNLOP
Sportmax Roadsmart
Prototyp opony Sportmax Roadsmart został przetestowany już w 2007 roku. Już wtedy otrzymała ona entuzjastyczne recenzje. Michael Neeves, główny tester magazynu MCN powiedział wówczas: “Roadsmart wyznacza nowe standardy w segmencie opon do motocykli typu sport touring. Ta opona zdecydowanie wyprzedza inne, nawet biorąc pod uwagę, że jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju”. Po dwóch latach intensywnych prac powstał produkt finalny: Sportmax Roadsmart – opona zapewniająca znacznie lepsze parametry od swojej poprzedniczki - Sportmax D220ST, w szczególności podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Efekt ten został osiągnięty przy zachowaniu wyjątkowej trwałości i wysokich osiągów. Nowa opona Dunlop Sportmax Roadsmart została stworzona zwłaszcza z myślą o właścicielach motocykli klasy sport touring i GT, oczekujących od opon dłuższej żywotności, wygody oraz bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni, przy jednoczesnym zachowaniu osiągów motocykli typu roadster czy naked bike. Sportmax Roadsmart zawdzięcza swoje znakomite parametry kombinacji najnowszych technologii, ulepszonemu wzorowi bieżnika ze zwiększoną liczbą rowków oraz zastosowaniu technologii Triple Tread Compound.
Sportmax GP (D211GP)
Opona została stworzona z myślą o niezwykle wymagających klasach wyścigowych Supersport (600 cm3) i Superstock (1000 cm3), opony dostępne są w nowych rozmiarach i oparte są o nową konstrukcję, wykorzystującą technologię Dunlop Multi Tread (MTT) z siedmioma strefami bieżnika w tylnej oponie. Dzięki nim opona gwarantuje lepsze osiągi we wszystkich obszarach, większą kontrolę dla prowadzącego oraz poprawioną stabilność. Wywodzący się wprost od gładkich opon Superbike (slick), profil nowej przedniej opony Sportmax GP (D211GP) o podwyższonym ciśnieniu zapewnia szeroki kontakt z nawierzchnią w trakcie hamowania i podczas pokonywania zakrętów. Profil ten wspiera również brzegi bieżnika, poprawiając stabilność w środku zakrętu, podczas gdy specjalna konstrukcja ściany bocznej zmniejsza drgania, które mogą się pojawić przy dużych kątach nachylenia i wysokich prędkościach. Wzór bieżnika wykorzystuje opracowaną przez Dunlopa technologię krzywej cosecant. Rozmieszczenie rowków w tej konstrukcji zapewnia optymalną sztywność bieżnika, co redukuje jego nieregularne zużycie i pozwala na zastosowanie bardziej miękkich składników o większej przyczepności. Konstrukcja ta posiada dwuwarstwową osłonę radialną z dwoma pasami z poliamidów aromatycznych wzmacniających bieżnik, kontrolujących profil opony i odkształcenie bieżnika na polu styku opony z nawierzchnią. Częścią konstrukcji jest również nowy sposób osadzenia opony na obręczy. Cechą kluczową opony tylnej są jej rozmiary: 190/55ZR17 dla maszyn klasy Supersport (600 cm3) i 200/55ZR17 dla Superstock (1000 cm3). Nowe rozmiary mają sprostać wymaganiom rosnących mocy silników, typowych w tych klasach. Profil opony 190/55ZR17 Sportmax GP (D211GP), charakterystycznej dla maszyn 600 cm3, zamontowanej na obręczy 5,50”, doskonale zachowuje się w sytuacji nagłych zmian kierunku, typowych dla tej klasy oraz utrzymuje duże pole kontaktu z nawierzchnią w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością, jak również podczas przyspieszania przy wyjściu z wirażu. Opona 200/55ZR17, zamontowana na obręczy 6,00” używanej w większości maszyn 1000 cm3, oferuje zwiększone pole styku z nawierzchnią na krawędzi bieżnika oraz na całym łuku kątów pośrednich. Poprawia to trakcję przy wychodzeniu z zakrętu, tym samym zwiększając jeszcze bardziej osiągi maszyn.
D407
To nowa linia opon do Harley’a-Davidsona, stworzona dla motocykli z serii Touring 2009, w której zastosowano technologię Multi Tread Compound (MTC). Znalazła ona zastosowanie w tylnej oponie D407. Łączy ona ze sobą wytrzymały, niezwykle trwały składnik w strefie środkowej oraz składnik zapewniający dużą stabilność poprzeczną w strefie barkowej opony. Taka budowa gwarantuje dłuższe przebiegi oraz pozwala na pewniejsze pokonywanie zakrętów. W recenzji nowych modeli w klasie turystycznej Harley-Davidson, motocyklowy magazyn internetowy
„Motorcycle.com” zwrócił uwagę na korzyści, jakie przynoszą nowe opony Dunlopa. Opona D407 180/65-16, dzięki twardszej środkowej strefie ma dłuższą żywotność, co jest szczególnie ważne przy dużej ładowności motocykli touring. Z kolei miękka strefa boczna sprawia, że motocykl z większą pewnością pokonuje zakręty. Rodzina D407 została zaaprobowana przez Harley-Davidson jako oryginalne wyposażenie w motocyklach Harley’s Rocker, Screamin’ Eagle Road King oraz Softail, a także w nowej serii Touring 2009. Dunlop dostarcza opony do nowych motocykli turystycznych Harleya od czerwca 2008 r. D407 jest elementem zmian w motocyklach Harley-Davidson, które obejmują także podwozie, ramę i amortyzatory. Mają one ułatwić prowadzenie, zwiększyć ładowność i komfort jazdy. Zespół badań i rozwoju opon motocyklowych Dunlopa pracuje nad wdrożeniem technologii Multi Tread Compound także w innych segmentach opon motocyklowych.