Michelin wprowadza dwie nowości w gamie opon do rowerów górskich. Michelin Force AM2 i Wild AM2 zostały zaprojektowane z myślą o osobach lubiących agresywną jazdę na rowerach AM po trudnym terenie. Obie opony mogą być montowane zarówno z przodu, jak i na tył.
Dwie nowe opony przeznaczone są do rowerów górskich i jazdy w wymagającym terenie. Obie są bardziej odporne na uszkodzenia, sztywniejsze i oferują większą przyczepność, co wpisuje się w charakterystykę rowerów allmountain najnowszej generacji. W efekcie opony zapewniają większą prędkość i są mniej podatne na uszkodzenia.
Obie nowości będą dostępne w kilku rozmiarach na koła 27,5- oraz 29-calowe o szerokości 2,40 oraz 2,60, dzięki czemu będą pasować do wielu popularnych modeli rowerów allmountain, trail i XC.
Michelin Force AM2
Force AM2to opona o niskim oporze toczenia zoptymalizowana pod kątem jazdy po twardym podłożu i terenie mieszanym. Kierunkowa rzeźba bieżnika oraz wydłużone klocki środkowe z licznymi krawędziami zapewniają doskonałą efektywność jazdy, a jednocześnie wysoką przyczepność podczas hamowania i trakcję w zakrętach.
Z kolei agresywne klocki po bokach inspirowane są oponą Michelin DH22 i odpowiadają za stabilność, przewidywalne zachowanie na trasie oraz pewne prowadzenie na wirażach. Zoptymalizowany stosunek klocków do rowków bieżnika pomaga utrzymać dynamikę jazdy na grząskim podłożu.
Michelin Wild AM2
Natomiast Wild AM2to model do jazdy po mieszanym terenie i miękkiej nawierzchni. Rzeźba bieżnika zapewnia wysoką przyczepność, natomiast mniejszy nacisk został położony na efektywność toczenia. Wysokie klocki centralne inspirowane oponą Michelin DH34 zapewniają maksymalną pewność podczas hamowania oraz gwarantują stabilność prowadzenia na grząskim podłożu. Także w tym modelu klocki boczne są wzorowane na oponie DH22, ale zostały zmodyfikowane tak, aby zwiększyć przyczepność, stabilność i prowadzenie na trudnej i miękkiej nawierzchni.
Mieszanki gumy i oploty zastosowane w obu oponach były wcześniej testowane podczas czołowych wyścigów enduro i zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić optymalną równowagę między przyczepnością, efektywnością toczenia, trwałością, niską wagą i wytrzymałością na uszkodzenia.
Dwuskładnikowa mieszanka stworzona w technologii GUM-X jest twardsza w środkowej części, co przekłada się na efektywność jazdy oraz żywotność opony. Po bokach i na barkach guma jest bardziej miękka i elastyczna dla lepszej przyczepności na zakrętach.
Oplot w technologii Gravity Shield zawiera włókno o wysokiej gęstości, co zapewnia większą odporność na uderzenia, przecięcia ścian bocznych i przebicia. Z kolei warstwa osnowy 3x60TPI zapewnia sztywność i stabilność prowadzenia, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu jazdy.
Opony Force AM2 i Wild AM2 można montować zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także łączyć oba modele zgodnie z poniższym schematem, aby dostosować ogumienie do różnych warunków, preferencji i stylu jazdy.
Przód |
Tył |
Przyczepność |
Efektywność toczenia |
Wytrzymałość |
Waga |
Force AM2 |
Force AM2 |
** |
**** |
*** |
*** |
Wild AM2 |
Force AM2 |
*** |
*** |
*** |
*** |
Wild AM2 |
Wild AM2 |
**** |
** |
*** |
*** |
Opony Force AM2 i Wild AM2 są dostępne w następujących rozmiarach:
Model Rozmiar Waga
Źródło i fot. Michelin