Opony bieżnikowane
GEYER&HOSAJA
GH-LD
Opona regenerowana w klasie L-5 przeznaczona jest do ładowarek kołowych. Bieżnik o agresywnym, kierunkowym bieżniku do zastosowania w kamieniołomach i trudnym terenie. Bieżnik wykonany został ze specjalnej, wzmocnionej mieszanki odpornej na przecięcia. Opona dostępna jest w popularnych rozmiarach: 23,5R25, 26,5R25.
GH-ADT
Opona regenerowana w klasie E-4 przeznaczona do wozideł przegubowych. Ma bardzo dobrą trakcję, świetnie nadaje się do pracy w ciężkich warunkach terenowych. Opona dostępna jest w rozmiarach: 23,5R25 i 26,5R25.
MARANGONI
Mine
Opona radialna w klasie L4/L5, bieżnikowana w systemie Recaflex opatentowanym przez Marangoni, o niekierunkowym wzorze bieżnika i dodatkowym jego wzmocnieniu, została opracowana z myślą o ładowarkach kołowych. Zastosowana w procesie produkcji mieszanka gumowa o specjalnych cechach fizyko-chemicznych zwiększa wydajność opony oraz jej odporność na przecięcia i uszkodzenia spowodowane uderzeniami. Gładka centralna część bieżnika gwarantuje szeroką powierzchnię styku opony z podłożem, a wzmocnione barki z charakterystycznymi żłobieniami zapewniają doskonałą trakcję. Mine przeznaczona jest na wymagające warunki pracy, na podłoże kamieniste, skaliste. Opona dostępna jest w bardzo szerokiej palecie rozmiarów, o średnicy osadzenia felgi od 25’’ do 57’’. Opony bieżnikowane Marangoni zapewniają najniższy koszt w przeliczeniu na motogodzinę pracy, tym samym stanowią doskonałą alternatywę dla powszechnie używanych produktów francuskich, japońskich czy amerykańskich koncernów. Dystrybucją opon bieżnikowanych marki Marangoni zajmuje się firma Nonilion Sp. z o.o. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.nonilion.pl .
Opony przemysłowe
MICHELIN
X-Super Terrain AD
Opona charakteryzuje się zwiększoną o 10 proc. trakcją, nowym samooczyszczającym bieżnikiem oraz zwiększoną przyczepnością wzdłużną i poprzeczną. Bieżnik opony jest grubszy, głębszy i bardziej wytrzymały, co ogranicza koszty jej eksploatacji. Trwałość opony wzrosła o 10 proc. dzięki: zwiększeniu grubości bieżnika o 10 proc., trwalszemu umocowaniu klocków bieżnika, grubszej warstwie gumy pod bieżnikiem oraz nowej strukturze klocków bieżnika, która zmniejsza drgania pojazdu podczas jazdy. Zastosowanie opony X-Super Terrain AD wyraźnie przyspiesza pracę na budowach. Pojazdy wyposażone w te opony mogą pokonywać do 26 km w ciągu godziny, czyli o ponad 18 proc. więcej od poprzedniego modelu, (dotyczy opony o rozmiarze 23.5 R 2. X Super Terrain w porównaniu z jej poprzedniczką XADT). Masywna budowa klocków bieżnika opony X-Super Terrain AD zwiększa produktywność wozideł przegubowych. To ogumienie wytrzymuje najtrudniejsze warunki oraz pozwala na zwiększenie wydajności przedsiębiorstw budowlanych. Opona została zaprojektowana w sposób, który ułatwia jej bieżnikowanie. Masywny bieżnik chroni warstwy opasania i osnowę przed uszkodzeniami, podczas gdy struktura radialna opony zmniejsza ryzyko zmęczenia materiału, często spotykane przy transporcie ciężkich ładunków. Tak skonstruowany bieżnik zmniejsza wibracje, co poprawia komfort prowadzenia pojazdu. W 2010 roku Michelin wprowadzi również na rynek nowy rozmiar opony do dźwigów X-Crane AT 525/80 R25.
MARANGONI
MDT
Opona radialna w klasie E4 przeznaczona jest dla wozideł sztywnoramowych. MDT o dwukierunkowym wzorze bieżnika oraz zwiększonej szerokości podstawy charakteryzuje się doskonałymi właściwościami samoczyszczącymi. Idealnie sprawdza się w wyjątkowo trudnych warunkach, zapewniając tym samym wysokie średnie prędkości. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa bieżnika redukuje ilość generowanego podczas cyklu pracy ciepła, zapewniając przy tym optymalną wydajność na godzinę. Opona dostępna jest w rozmiarach 18.00R33, 21.00R35 oraz 24.00R35. MDT znajduje się w ofercie firmy Nonilion, www.nonilion.pl .
Zobacz cały numer PO 12/69 (Grudzień 2009)
Opony bieżnikowane OTR
MARANGONI
MHD1
Opona radialna w klasie E4 z bieżnikiem MHD1 stanowi doskonałe rozwiązanie dla bardzo popularnych w Polsce wozideł sztywnoramowych BieLaz. MHD1 oferuje 3-4–krotnie większe przebiegi w porównaniu z często stosowanymi do tych pojazdów oponami diagonalnymi. Opona sprawdza się w wyjątkowo trudnych warunkach, dzięki dodatkowemu wzmocnieniu ścian bocznych oraz użyciu specjalnej mieszanki gumowej redukującej ilość generowanego ciepła, zapewniając tym samym wysokie średnie prędkości i optymalną wydajność na godzinę pracy. MHD1 posiada również doskonałe właściwości samoczyszczące. Dostępna jest w rozmiarze 18.00R25.