2021-05-24

Castrol do jednośladów

Castrol oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych do motocykli. Przy ich tworzeniu korzysta z ponad stuletniego doświadczenia w motorsporcie. W tym roku Castrol wspiera w MotoGP zespoły LCR Honda Castrol oraz Aprilia Racing. Produkty Castrol są także rekomendowane przez Piaggio Group, producenta takich marek motocykli i skuterów jak Vespa, Moto Guzzi, Aprilia, Piaggio.

Czego używać do smarowania łańcucha?

Wybierając smar do łańcucha, należy uwzględnić rodzaj łańcucha, przeznaczenie motocykla czy preferowany styl jazdy. W przypadku motocykli szosowych, turystycznych i sportowych, gdzie występują wyższe prędkości jazdy, sprawdzi się smar Castrol Chain Lube Racing, który przystosowano do każdego rodzaju łańcucha. Produkt został opracowany pod kątem uzyskania jak najlepszych osiągów w wyścigach. Do motocykli wyposażonych w łańcuch z uszczelnieniami O-Ring lub X-Ring oraz przy niższej prędkości poruszania się warto wybrać Castrol Chain Spray O-R. Obydwa produkty chronią przed zużyciem ściernym łańcucha oraz przed korozją.

Czyszczenie to podstawa

Regularne czyszczenie motocykla, a także wybór odpowiednich środków, przekłada się na wygląd maszyny i pozwala utrzymać ją w dobrym stanie.Do usuwania najbardziej opornych zabrudzeń z powierzchni metalowych (w tym z lekkich stopów), tworzywa sztucznego i gumy, a także z powierzchni lakierowanych można wykorzystać detergent myjący Castrol Greentec Bike Cleaner, nie niszczy materiałów, z których wykonane są współczesne motocykle.

Castrol Motorcycle Parts Cleaner stosuje się do odtłuszczania i czyszczenia elementów silnika, hamulców, gaźników, świec zapłonowych, przełączników elektrycznych oraz powierzchni metalowych. Środek może również posłużyć do usuwania brudu z łańcuchów motocyklowych, co zwiększa przyczepność świeżo nakładanego smaru. Sprzedawany jest w formie aerozolu.

Do elementów z tworzyw sztucznych czy gumy, takich jak uszczelki, można użyć Castrol Silicon Spray, silikonowy środek smarny w sprayu, odświeżający i nadający atrakcyjności wyblakłym częściom wykonanym z gumy i plastiku.

Płukanki do układu smarowania

Intensywna eksploatacja silnika sprawia, że w układzie olejowym silnika powstają zanieczyszczenia i szlam. Pozostawienie ich podczas wymiany oleju w układzie smarowania może nie tylko przyczynić się do przyspieszonego zużycia oleju, lecz także doprowadzić do zatkania magistral i kanałów olejowych, a w konsekwencji uszkodzić silnik.

Płukanka do silników Castrol Engine Shampoo to substancja usuwająca nawet 85 proc. zanieczyszczeń, ale bezpieczna dla wszelkich uszczelnień oraz mokrego sprzęgła. Jej regularne stosowanie pomaga utrzymać układ olejowy w dobrej kondycji.

Olej do nasączania filtra powietrza

We współczesnych motocyklach można znaleźć filtry z wkładami papierowymi suchymi lub gąbkowymi mokrymi, które wymagają nasączenia. Z myślą o tych drugich opracowano olej Castrol Foam Air Filter Oil. Zaprojektowano go w taki sposób, aby zapewnił najskuteczniejszą pracę filtra, minimalizując ryzyko zanieczyszczenia układu ssącego w silniku. Nadaje się do stosowania w każdych warunkach terenowych i pogodowych.

Oleje do silników skuterowych

Silnik skutera i motocykla o małej pojemności pracuje w ciężkich warunkach. Ostra eksploatacja prawie od momentu uruchomienia jest wyzwaniem dla układu korbowo-tłokowego. Jego zużycie można ograniczyć, stosując dobre środki smarne. Castrol oferuje trzy rodzaje olejów przeznaczonych do silników skuterowych o niewielkiej pojemności: Power1 Racing 2T, Power1 Scooter 2T oraz Power1 Scooter 4T 5W-40.

Pierwszy z nich - syntetyczny - jest przystosowany do użycia w najbardziej wymagających silnikach dwusuwowych. Ogranicza dymienie oraz odkładanie się nagaru, co sprzyja długotrwałej, bezawaryjnej jeździe. Półsyntetyczny Power1 Scooter 2T jest odpowiedni do popularnych silników dwusuwowych wymagających zaawansowanych środków smarnych. Podobnie jak olej Power1 Racing 2T ogranicza dymienie oraz odkładanie się nagaru. Natomiast Power 1 Scooter 4T 5W-40 stworzono z myślą o skuterach 4T. Produkt ogranicza straty wewnątrz silnika, dzięki czemu zapewnia szybką reakcję na ruch manetką gazu. To olej wytrzymały na „stres” termiczny, sprawdzający się w trudnych warunkach eksploatacji silnika.

Olej do dwusuwowych silników wyczynowych

Castrol Power1 A747 to zaawansowany środek smarny do pojazdów wyścigowych. Może być używany w wielocylindrowych silnikach dwusuwowych chłodzonych cieczą. Dzięki niewielkiej emisji popiołów oferuje łatwą kontrolę osadów w komorze spalania. Można go stosować nawet w proporcjach 1:40. 

Materiały eksploatacyjne

Castrol jest również producentem materiałów eksploatacyjnych odpowiednich do większości modeli. W ofercie producenta można znaleźć gamę olejów do amortyzatorów Cstrol Fork Oil o różnych lepkościach od 5W do 20W oraz syntetyczny Fork Oil Synthetic, doskonały do motocykli crossowych. Do motocykli z wałem napędowym koncern zaprojektował dwa rodzaje oleju przekładniowego. Mineralny Castrol MTX oraz syntetyczny MTX Full Synthetic.

Castrol produkuje też dwa rodzaje płynu hamulcowego do motocykli: Brake Fluid DOT 4 oraz React SRF Racing sprawdzający się w ekstremalnych warunkach, takich jak wyścig czy rajd.

Natomiast Castrol Motorcycle Coolant to gotowy do użycia płyn do układu chłodzenia wyprodukowany na bazie glikolu etylenowego.

Źródło i fot. Castrol

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń