2021-05-24

Opony do e-autobusów

Francuski koncern wprowadza na rynek nową gamę opon Michelin X Incity EV Z do autobusów elektrycznych. Jest to pierwszy model w ofercie marki o takim przeznaczeniu. Jednak mimo konstrukcji dostosowanej do wymogów transportu elektrycznego, seria ta oferuje możliwość montażu w tradycyjnych autobusach miejskich i podmiejskich, zapewniając znakomite osiągi również w pojazdach z silnikami spalinowymi.

Po europejskich drogach porusza się obecnie około 5 tys. autobusów elektrycznych, a według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie.  Opona Michelin X Incity EV Z dzięki większej nośności, która sięga 8 ton (1) może być z powodzeniem stosowana w autobusach elektrycznych, które z uwagi na wyższą wagę akumulatorów są cięższe od pojazdów spalinowych. 

Dla większego bezpieczeństwa nową oponę wyposażono w mocniejsze boki bardziej odporne na uszkodzenia o krawężniki. Na barkach opony znajduje się  wskaźnik zużycia bieżnika, który ułatwia określenie momentu obrotu na obręczy.

Samoregenerująca się rzeźba bieżnika, możliwa dzięki technologii Michelin Regenion, zapewnia przyczepność wzdłużną i poprzeczną opony X Incity EV Z przez cały okres użytkowania. Ogumienie można pogłębiać i bieżnikować, a oznaczenie 3PMFS jest gwarancją wysokiej przyczepności na zaśnieżonych drogach.

Swoje wysokie osiągi Michelin X Incity EV Z zawdzięcza połączeniu pięciu innowacyjnych, opatentowanych technologii. Za sprawą większej o 10 proc. trwałości (3), niższego o 13 proc. oporu toczenia (2), a także wyższej nośności nowa opona może obniżać koszty działalności operatorów flotowych.

Opona będzie dostępna w standardowym rozmiarze 275/70 R22.5 152/149J, co ułatwi zarządzanie flotami pojazdów i ich obsługę.


1) Porównanie indeksu nośności opon Michelin XR Incity EV Z 275/70 R 22.5 (152/149J) i Michelin X Incity XZU (148/145J). Do 8 ton dzięki nośności większej o 15% zgodnie z zaleceniami ETRTO dotyczącymi opon w użytkowaniu miejskim (indeks nośności 152 w układzie pojedynczym = 7100 kg + 15% = 8165 kg na przedniej osi).

2) Wewnętrzny pomiar przebiegu (2020). Zysk przebiegu dzięki technologii Forcion w porównaniu z przebiegiem Michelin X Incity XZU 275/70 R 22.5.

3) Wewnętrzne pomiary oporu toczenia opony Michelin X Incity EV Z 275/70 R 22.5, klasa C, w porównaniu z Michelin X Incity XZU 275/70 R 22.5, klasa D (+13%) oraz Michelin X Incity HLZ 275/70 R 22.5, klasa D (+5%).

Źródło i fot. Michelin

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń