W I kwartale 2021 r. Grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 254526 tys. zł wobec 167 862 tys. zł w I kwartale 2020 r. Wzrost przychodów o 51,63 proc. został zrealizowany mimo spowolnienia gospodarczego w kraju i na świecie wywołanego przez epidemię SARS-CoV-2 oraz wprowadzonych obostrzeń gospodarczo-społecznych.
Przychody
Na przychody ze sprzedaży Grupy składały się przychody z transakcji krajowych, które wyniosły 219094 tys. zł wobec 128726 tys. zł wygenerowanych przychodów w I kwartale 2020 r. i przychody ze sprzedaży zagranicznej, które wyniosły 35432 tys. zł. Udział sprzedaży krajowej w przychodach ogółem wyniósł 86,1 proc.
Wyniki za I kwartał 2021 rok
Grupa odnotowała także znaczącą poprawę wyników. Wynik brutto za I kwartał wyniósł -3272 tys. zł wobec wyniku brutto -9879 tys. zł odnotowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wynik netto za I kwartał 2021 roku wyniósł -2 404 tys. zł wobec -3267 tys. zł straty netto w I kwartale 2020 r.
Sprzedaż opon i felg
Od początku roku do końca marca 2021 roku Grupa sprzedała w sumie 743,1 tys. sztuk opon tj. o 22,2 proc. więcej niż w I kwartale ubiegłego roku oraz 36,5 tys. sztuk felg zarówno aluminiowych jak i stalowych.
- Kolejny rok z rzędu zauważyć można silne przesunięcia sezonowe, które wpłynęły na duże wzrosty sprzedaży opon zimowych w styczniu i w lutym. Jednocześnie przesunięciu uległ sezon wymiany opon na letnie - powiedział Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A. - Jednak zdecydowanie I kwartał był okresem ożywienia na rynku opon.
Według danych ETRMA w Europie sprzedano o 12 proc. więcej opon osobowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2020, zaś w Polsce w I kwartale 2021 roku sprzedano 3 238 tys. opon do samochodów osobowych, tj. o 15 proc.
Rynek e-commerce
Grupie sprzyja rozwój e-commerce, który odegrał w ostatnim czasie w światowej gospodarce kluczową rolę w obliczu kryzysu, zwiększonego reżimu sanitarnego oraz twardego lockdownu. Tempo wzrostu tego kanału w Polsce jest znaczące, Polacy często kupują przez internet, szczególnie w obecnej sytuacji, w której bezpieczeństwo zakupów dokonywanych przez internet ma decydujące znaczenie.
Rozwój i plany na przyszłość
Grupa w minionym roku postanowiła wejść w zupełnie w nową branżę - produktów metalowych, we współpracy z firmą Metalkas. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami spółka LAM S.A. uruchomiła w I kwartale br. sprzedaż metalowych drabin i regałów za pośrednictwem sklepu internetowego edrabiny.pl.
W 2021 r. Grupa będzie kontynuować działania mające na celu umacnianie pozycji rynkowej Oponeo.pl S.A. oraz spółek zależnych - Rotopino.pl .S.A oraz Dadelo S.A.
Źródło i fot. Oponeo.pl