Opony ciężarowe zimowe i całoroczne
CONTINENTAL
HSW2 Scandinavia
Opona wyróżnia się doskonałymi zimowymi własnościami użytkowymi. Dzięki „inteligentnemu” bieżnikowi i licznym krawędziom wcinającym się w podłoże, szczególnie dobrze nadaje się do autokarów międzymiastowych i autobusów obsługujących tereny słabo zurbanizowane podczas umiarkowanych i ciężkich zim. Zapewnia maksymalną sterowność i skuteczność hamowania na zimowych drogach, a po częściowym zużyciu bieżnika zmienia się w konwencjonalną oponę letnią. W rezultacie korzystanie z opon HSW Scandinavia przynosi wyraźne korzyści także z ekonomicznego punktu widzenia. Oba typy opon zimowych są oznaczone kodem M+S i symbolem płatka śniegu. To, a także nazwa Scandinavia, wyraźnie wskazuje na fakt, że mamy do czynienia z typowo zimowymi oponami. Dzięki temu nie musimy też obawiać się kontroli drogowej. Opona jest dedykowana na osie kierunkowe.
HSU 1 M+S
Nowa opona na oś kierowaną przeznaczona jest do jazdy w mieście. Stanowi ona uzupełnienie opon HSU 1 oraz HSW Scandinavia. Opona charakteryzuje się poprawioną skutecznością hamowania oraz bezpieczeństwem kierowania. Dzięki oponie HSU 1 M+S firma uzupełnia swoją rodzinę ogumienia przeznaczonego do jazdy w mieście wraz z HSU 1, oponą całoroczną przeznaczoną do różnych warunków pogodowych i HSW2 Scandinavia, przeznaczoną do ekstremalnych warunków zimowych panujących na drodze. Opona ta zapewnia lepszą przyczepność na drogach pokrytych błotem lub śniegiem. Nowo opracowany wzór bieżnika daje większy margines bezpieczeństwa hamowania oraz kierowania niż opony całoroczne. Skrót M+S na oponie oznacza, że nadaje się ona do użytku w zimie. Zmieniona budowa bloków oraz duża liczba nacięć sprawiają, że rzeźba bieżnika zapewnia odpowiednie osiągi. Zwiększono liczbę krawędzi o wysokiej przyczepności, zdolnych do przylgnięcia do powierzchni drogi, co pozwoliło poprawić przyczepność na glinie lub śniegu w przybliżeniu o 25 proc. Opona HSU 1 M+S pozostaje pomimo tego bardzo cicha i zapewnia komfort jazdy. Nacisk położony na bezpieczeństwo oraz wprowadzone rozwiązania konstrukcyjne nie wpłynęły negatywnie na trwałość. Niezwykle wytrzymały karkas opony z gwarancją C2 zapewnia doskonałe możliwości powtórnego bieżnikowania. Dzięki wzmocnionym bocznym ściankom opony HSU 1 M+S kierowca nie musi się obawiać otarć na zakrętach. Profil opony, materiały, z których jest wykonany bieżnik oraz głębokość bieżnika dobrano specjalnie tak, aby zapewnić długie użytkowanie w ruchu miejskim, nie zapominając również o jeździe na suchych nawierzchniach. Opona HSU 1 M+S jest dostępna w rozmiarze 275/70 R 22.5, 148/145 J (152/ 148 E).
DUNLOP
SP472 City All Season
Nowa opona jest przeznaczona na oś napędową do autobusów i innych pojazdów komunalnych, wykorzystywanych w ruchu miejskim. Nowość Dunlopa została zaprojektowana z myślą o autobusach, pojazdach do wywozu śmieci, wozach strażackich, zamiatarkach ulic, pojazdach asenizacyjnych i innych, wykorzystywanych w ruchu miejskim. Konstrukcja Dunlop SP472 City All Season umożliwia stosowanie jej niezależnie od pory roku. W porównaniu do poprzedniego modelu, jej parametry ulepszono pod względem trakcji i drogi hamowania zimą. Przebiegi opony zostały także znacząco wydłużone w zestawieniu z tymi, który oferowała opona SP531 City. Specyfika użytkowania pojazdów komunalnych sprawia, że często zatrzymują się i ruszają, przez co narażone są na otarcia opon o krawężnik. Muszą gwarantować przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno pasażerom, jak i przechodniom, we wszystkich warunkach klimatycznych. Ważnymi parametrami, oprócz niskiego poziomu hałasu, są komfort jazdy oraz konkurencyjny koszt eksploatacji w przeliczeniu na kilometr jazdy. Korzyści płynące z zastosowania nowej opony to między innymi wyjątkowo długie przebiegi, jak również doskonałe parametry hamowania i trakcji na mokrej, pokrytej śniegiem nawierzchni. Aby sprostać ciężkim warunkom eksploatacji, wzmocnioną konstrukcję opony wyposażono w zbrojone ściany boczne, co w połączeniu z odpornym na ścieranie składnikiem mieszanki bieżnika zwiększa jej wytrzymałość oraz możliwości bieżnikowania. Nowy wzór bieżnika z lamelkami wykonanymi w technologii 3D-BIS zwiększa przebiegi opony, a także zapewnia precyzję jazdy oraz niski opór toczenia. W nowej oponie, oznaczonej symbolem M+S, z lamelkami o rozstawie zapewniającym lepsze parametry na mokrej nawierzchni oraz zimą, wykorzystano także nowy składnik mieszanki bieżnika oraz konstrukcję zwiększającą precyzję jazdy. Zastosowana osnowa zapewnia także mniejszy opór toczenia, większą odporność na ścieranie o krawężnik, niski poziom hałasu, większy komfort oraz bardziej równomierne ścieranie. W porównaniu z poprzedniczką - SP531 City - nowa SP472 City All Season oferuje o 40 proc. dłuższy przebieg, 15 proc. lepszą trakcję na mokrej nawierzchni, 10 proc. lepszą trakcję zimą, bardziej równomierne ścieranie bieżnika oraz utrzymanie tego samego poziomu trakcji w miarę zużywania się bieżnika. SP472 City All Season jest dostępna od września br. w rozmiarze 275/70R22.5 148/145 J (152/148 E).
GOODYEAR
UrbanMax MCA
Nowa gama opon całorocznych do pojazdów miejskich, oferuje zwiększoną żywotność oraz doskonałe parametry hamowania na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni. UrbanMax to najnowszy członek rodziny innowacyjnych opon Goodyear, wykorzystujących technologię Max, opartą na najnowocześniejszych materiałach, specjalnie opracowanej konstrukcji bieżnika oraz wytrzymałej osnowie, do zastosowań m. in. w autobusach miejskich, wozach strażackich czy samochodach oczyszczania miasta. Największą zaletą będzie zwiększona żywotność nowych opon. MCA oferuje o 30 proc. więcej przebiegu niż jej poprzedniczka. Całoroczny charakter opony ma ogromne znaczenie w regionach bardziej wysuniętych na północ lub bardziej górzystych. Na tych terenach pojazdy mogą jeździć wyposażone w nowe opony przez cały rok. UrbanMax MCA wykonywana jest z myślą o osi przedniej i osiach nie napędowych. Opona została zaprojektowana specjalnie do całorocznego użytku w pojazdach pracujących w wymagającym środowisku miejskim, w zgodzie z planowanymi wymogami UE dotyczącymi emisji hałasu. MCA posiada wzmocnione ściany boczne, zapewniające zwiększoną ochronę przed uszkodzeniami przez najechanie na krawężnik, a także wskaźniki zużycia ścian bocznych. Kolejną zaletą dla pasażerów i środowiska jest niska emisja hałasu. Bieżnik UrbanMax MCA posiada pięć żeber, co zwiększa żywotność opony, obniża poziom generowanego hałasu i podnosi precyzję prowadzenia. Dzięki lamelom na brzegach opona oferuje lepsze parametry jazdy po mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni oraz bardziej równomiernie się zużywa. Dzięki trakcji, jaką zapewnia środkowa część bieżnika o wysokiej amplitudzie, MCA może być stosowana na wszystkich osiach nienapędowych. Dodatkowo konstrukcja barków opony zwiększa ich odporność na uszkodzenia.
UrbanMax MCD Traction
Opona oferuje podobne korzyści co UrbanMax MCA i jest przeznaczona na oś napędową. Jej przebieg jest aż o 40 proc. dłuższy niż jej poprzedniczki. Bieżnik wyposażono w domykające się bloki w technologii 3D-BIS, co przyczynia się do wydłużenia żywotności opony, większej precyzji jazdy oraz mniejszego oporu toczenia, a zastosowana gęstość lameli przekłada się na poprawę parametrów jazdy na mokrej lub pokrytej śniegiem nawierzchni. Parametry te są dodatkowo ulepszone dzięki zastosowaniu nowego składnika mieszanki kauczukowej, który zmniejsza opór toczenia oraz obniża poziom generowanego hałasu. Ponadto, pozytywny wpływ na żywotność opony, jej opór toczenia oraz zwiększenie precyzji jazdy mają rozmiar i konstrukcja bieżnika. Osnowa w obu oponach zaprojektowana została z myślą o wymagających zastosowaniach miejskich i wykorzystuje, m. in. technologię stalowych pasów o zwiększonej rozciągliwości, tzw. super tensile belts. Ta innowacyjna konstrukcja zwiększa odporność na pękanie i korozję wewnętrzną, poprzez zmniejszenie wewnętrznego napięcia i dokładne wypełnienie kauczukiem przestrzeni między żyłami osnowy, co jednocześnie przekłada się na zmniejszenie wagi opony. Taka konstrukcja zapewnia też większą precyzję jazdy, mniejszy opór toczenia oraz lepszą ochronę przed uszkodzeniami spowodowanymi uderzeniem o krawężnik. Nowe opony zastępują oponę letnią Metro MCS oraz Metro MCD - obie przeznaczone do zastosowań na błocie i śniegu (oznaczenie M&S). Ułatwia to operatorom podjęcie decyzji i daje im możliwość korzystania z odpowiednich opon przez cały rok. Nowa gama opon w pełni nadaje się do bieżnikowania i rowkowania, a dostępna jest już od września br.