Producent opon klasy premium, firma Hankook, ogłosiła dziś wyniki finansowe za I kwartał 2021 r.: skonsolidowana sprzedaż globalna wzrosła o 12,6 proc. r/r do 1,61 bln KRW (1203 mln euro), a zysk operacyjny wyniósł 186 mld KRW (138 mln euro), co oznacza wzrost o 75,5 proc. r/r.
W miarę jak światowy rynek odbudowuje się po skutkach pandemii, od drugiej połowy 2020 roku działalność firmy Hankook również systematycznie wraca do normy. Producent odnotowuje stabilizację sprzedaży na kilku głównych rynkach, w tym w Europie, Ameryce Północnej i Chinach, szczególnie w sektorze opon o dużej średnicy, czyli od 18 cali wzwyż. Globalna sprzedaż opon o dużej średnicy stanowiła 38 proc. całej sprzedaży opon, co stanowi wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.
Sprzedaż opon na rynku wtórnym również wzrosła, ponieważ popyt na rynku w Stanach Zjednoczonych i Europie nadal się poprawiał. W Chinach też odnotowano wzrost popytu na rynku wtórnym przy jednoczesnej dobrej sprzedaży opon na oryginalne wyposażenie (OE), co wskazuje na ożywienie w produkcji pojazdów samochodowych. Sprzedaż opon o dużej średnicy wzrosła w Chinach o 13 punktów procentowych do 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
Pomimo spowolnienia w ubiegłym roku, Hankook wznawia swoją działalność z dużym zaangażowaniem w celu wzmocnienia swojej reputacji marki premium. Firma kontynuuje również współpracę z globalnymi producentami samochodów, aby zwiększyć liczbę kontraktów na OE, czego dowodem jest niedawne ogłoszenie dostawy opon Ventus S1 evo 3 o bardzo wysokich osiągach do Porsche 718 Boxster i Porsche Cayman. Firma Hankook ponadto aktywnie rozwija współpracę w zakresie wyposażania pojazdów elektrycznych (EV), czego dowodem jest umowa na dostawę opon montowanych fabrycznie w pierwszym elektrycznym samochodzie sportowym Porsche o wysokich osiągach, Taycan, a także NIO ES6 i EC6, flagowych modelach produkowanych przez szybko rozwijającą się chińską markę pojazdów elektrycznych.
W 2021 roku Hankook będzie dążyć do utrzymania tempa wzrostu sprzedaży opon o dużych średnicach na głównych rynkach i dodania współpracy z producentami OE do już solidnego portfela. Wzrost w sektorze opon do pojazdów elektrycznych będzie również jednym z głównych obszarów działania, ponieważ firma wznawia dążenie do doskonałości w zakresie innowacji w oponach EV, jak również w dziedzinie przyszłych technologii i rozwiązań, które przekształcają wyobrażenia konsumentów w rzeczywistość. W trakcie tego rozwoju firma będzie nadal przeć naprzód, dążąc do osiągnięcia pozycji lidera technologicznego, który wywiera pozytywny wpływ na społeczność i środowisko, właściwy dla marki premium.
Źródło i fot. Hankook