W zakończonej ofercie publicznej Triggo S.A. - spółki, która opracowała innowacyjny i opatentowany praktycznie na całym świecie pojazd elektryczny będący odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych, złożono zapisy na akcje o wartości 11,6 mln złotych, co przewyższa o 84 proc. oferowane 45,5 tys. sztuk akcji o wartości 6,3 mln zł brutto. Środki posłużą realizacji produkcji pilotażowej, uzyskaniu homologacji europejskiej oraz prac nad wdrożeniem produkcji seryjnej. Triggo planuje debiut na NewConnect w ciąg najbliższych miesięcy. Koordynatorem Oferty publicznej akcji był Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.
7 maja Zarząd Triggo podjął uchwałę o przydziale 45,5 Akcji Serii C7 oferowanych w ramach Oferty Publicznej. W transzy inwestorów indywidualnych (Małych Inwestorów) objęto 20 tys. szt. akcji (przy poziomie redukcji zapisów rzędu 24,57 proc.), w transzy Dużych Inwestorów objęto 25 tys. akcji. Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A. podkreślił, że pozyskane środki pozwolą zrealizować kluczowe zadania zmierzające do wdrożenia seryjnej produkcji - przybliżając firmę do celu, jakim jest uczynienie z Triggo polskiego hitu eksportowego w skali globlnej.
Spółka w latach 2021-22 zakłada przeprowadzenie pilotaży w Europie, krajach azjatyckich oraz w Wielkiej Brytanii. Ich celem będzie sprawdzenie konstrukcji Triggo w warunkach realnej eksploatacji oraz prezentacja pojazdu szerokiej międzynarodowej publiczności. Pilotaże pomogą w realizacji pierwszego filaru komercjalizacji - sprzedaży pojazdów do flot Mobility-as-a-Service.
- Naszym kluczowym celem operacyjnym na najbliższe kwartały jest realizacji produkcji pojazdów serii pilotażowej oraz wdrożenie programu pilotażowego, prowadzonego wspólnie z partnerami flotowymi, zwłaszcza z branży Mobility-as-a-Service - zaznaczył Rafał Budweil. - Chcemy go realizować na rynkach europejskich, w Wielkiej Brytanii oraz w Singapurze. Ich celem będzie testowanie pojazdów w warunkach realnej eksploatacji przez zainteresowane pojazdem podmioty oraz przedstawienie Triggo szerokiej publiczności poprzez akcje medialno-promocyjne mające na celu wspomóc proces komercjalizacji.
Oferta Publiczna akcji
Triggo zakończyło Ofertę Publiczną, której przedmiotem było oferowanie do 45500 akcji zwykłych, na okaziciela, serii C7 i cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 milionów złotych. Zapisy przyjmował Koordynator Oferty Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska w okresie od 27 kwietnia do 5 maja włącznie. Intencją zarządu Triggo jest wprowadzenie wszystkich akcji do obrotu na rynku NewConnect. Główny cel emisyjny dotyczy wydatków (do 3,4 mln zł) na produkcję pilotażową. Drugim (do 1,5 mln zł) jest zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5. Opracowanie wersji L5 poza rynkami europejskimi pozwoli także na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA. Trzecim celem emisyjnym w wys. do 1 mln zł jest przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne wyspecjalizowanych podwykonawców, lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki.
- Głównymi odbiorcami pojazdów Triggo będą operatorzy platform usług automatycznego wynajmu środków transportu w ramach szeroko pojętego rynku Mobility-as-a-Service (MaaS) oraz operatorzy profesjonalnych flot pojazdów - wyjaśnił Rafał Budweil. - W nieco dalszej perspektywie drugim, niezwykle lukratywnym źródłem wysokiej jakości, powtarzalnych przychodów będzie świadczenie usług Mobility-on-Demand w obrębie własnych platform zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych komercyjnie metropoliach. Ponadto, jako właściciel praw niematerialnych do produktu, będziemy udzielać licencji na wdrażanie produkcyjne i sprzedaż swoich produktów - szczególnie na odległych i trudnych do bezpośredniego zaadresowania rynkach. Opłaty licencyjne stanowią trzecie główne źródło przychodu naszej spółki.
Źródło i fot. Triggo