Z udziałem w rynku wynoszącym 23,6 proc., Stellantis zajmuje w Europie pierwsze miejsce pod względem całkowitej sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych w pierwszym kwartale 2021 r.
Na tle umiarkowanego wzrostu rynku europejskiego na poziomie 3,8 proc., wyniki osiągnięte przez Stellantis są zdecydowanie lepsze. Wzrost sprzedaży wyniósł 10,8 proc. rok do roku z 854151 sprzedanymi samochodami w stosunku do całkowitej sprzedaży w Europie na poziomie 3619749 egzemplarzy i przy ogólnie pozytywnych wynikach osiągniętych przez wszystkie marki.
Pod względem produktu, to w I kwartale 2021 r. w europejskim rankingu Top 10 prowadził Peugeot 208, ale w rankingu znalazły się również inne modele należące do Stellantis: Citroen C3 i Peugeot 2008. W segmencie miejskich samochodów (segment A), Fiat Panda i nowy Fiat 500 nadal utrzymują się na prowadzeniu z udziałem ponad 38 proc. Ponadto, na drodze do elektryfikacji europejskiego rynku motoryzacyjnego, Peugeot 208 i nowy Fiat 500 znajdują się w pierwszej trójce zelektryfikowanych samochodów w swoich segmentach.
Znaczące wzrosty zostały odnotowane w prawie wszystkich głównych krajach, w tym w Austrii (+22,1 proc.), Francji (+17,6 proc.), Niemczech (+4,3 proc.) i Włoszech (+27,2 proc.), a Stellantis pozostaje liderem rynku w Belgii (25,2 proc. udziału), Francji (37,7 proc.), Grecji (28,8 proc.), na Węgrzech (16,9 proc.), Litwie (40,7 proc.), we Włoszech (41,3 proc.), w Portugalii (34,3 proc.), Hiszpanii (28,9 proc.).
Stellantis zajmuje również pozycję lidera na europejskim rynku samochodów dostawczych z udziałem wynoszącym 34,3 proc. i 184 tys. samochodów sprzedanych w pierwszym kwartale 2021 r.
Źródło i fot. Stellantis