2021-05-06

Pilotażowy program Triggo

Triggo S.A. - spółka, która opracowała innowacyjny pojazd elektryczny będący odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych, zakłada w latach 2021-22 przeprowadzenie pilotaży w Europie i Azji. Ich celem będzie sprawdzenie konstrukcji auta w warunkach realnej eksploatacji oraz prezentacja pojazdu szerokiej międzynarodowej publiczności. Pilotaże pomogą w realizacji pierwszego filaru komercjalizacji - sprzedaży pojazdów do flot Mobility-as-a-Service. Spółka prowadziła Ofertę Publiczną akcji, z której środki będą dedykowane realizacji produkcji pilotażowej, uzyskaniu homologacji europejskiej oraz prac nad wdrożeniem produkcji seryjnej. Termin zapisów w IPO upłynął 5 maja włącznie.

Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A., powiedział - W kwietniu rozpoczęliśmy produkcję 30 pojazdów serii pilotażowej, której ukończenia spodziewamy się na przełomie 2021 i 2022 r. Program wdrożenia pilotażowego będziemy prowadzić z partnerami flotowymi z różnych branż tj. m.in. Mobility-as-a-Service, jak też jednostek publicznych oraz flot profesjonalnych. W pierwszej kolejności w Singapurze, na rynkach europejskich, oraz w Wielkiej Brytanii.

Bezpośrednim celem pilotażu będzie przetestowanie pojazdów w warunkach realnej eksploatacji, zebranie opinii kierowców testowych i ujawnienie ewentualnych mankamentów, wymagających usprawnień konstrukcyjnych pojazdu. Parametry jazdy podlegać będą stałemu monitorowaniu oraz interpretacji przez zespół Triggo, co usprawni proces modyfikacji. Drugim celem akcji pilotażowej jest przedstawienie pojazdu poprzez akcję medialno-promocyjną potencjalnym odbiorcom w krajach, w których pojazd zdołał zyskać popularność na bazie dotychczasowej komunikacji. To wpłynie na perspektywy komercjalizacji Triggo jako produktu skierowanego do użytkowników platform Mobility-as-a-Service. W tym roku firma planuje testy w komorach klimatycznych w Horiba-Mira w Wielkiej Brytanii - jednym z najbardziej znanych światowych instytutów testowania pojazdów o 75-letnim doświadczeniu.

Model biznesowy

Jak podkreślił R. Budweil, model biznesowy firmy zakłada kilka filarów komercjalizacji. Pierwszym jest sprzedaż pojazdów do klientów B2B przede wszystkim do szybko rosnącego rynku operatorów Mobility-as-a-Service, czyli wynajmu automatycznego. To zorganizowane, współdzielone użytkowanie pojazdów, powstałe jako odpowiedź na krótkoterminową potrzebę dostępu do samochodu przez konsumentów i skrócenia formalności z tym związanych. MaaS zapewnia dostęp na żądanie do pojazdu zarezerwowanego zwykle za pomocą aplikacji mobilnej. To alternatywa dla posiadania samochodu i uzupełnienie komunikacji miejskiej w przypadkach, kiedy przejazd samochodem jest konieczny.

Prezes zarządu firmy powiedział że dzięki układowi w pełni cyfrowego sterowania „Drive-by-Wire” - już w niedalekiej przyszłości wdrożone zostaną nowe funkcjonalności z zakresu optymalizacji pozycjonowania i dostępności floty. Spowodują one, że pojazdy będą jeszcze w większym stopniu w ruchu, uwalniając przestrzeń miejską od zajmującch ją samochodów, które głównie bezużytecznie stoją.

Biznesowe implikacje zastosowania układu DbW pozwalają na płynne wdrożenie pięciu kluczowych z punktu widzenia rentowności modelu biznesowego MaaS, form przebazowania floty: Remote Control (przebazowanie pojedynczego pojazdu poprzez operatora działającego zdalnie), Platooning (przebazowanie kolumny pojazdów za pomocą kierowcy fizycznie znajdującego się w pierwszym pojeździe), Platooning + remote control (przebazowanie kolumny pojazdów poprzez operatora działającego zdalnie), AFR (automated fleet repositioning - przebazowywanie pojazdów w trybie manewrowym bez pasażerów na pokładzie i po znanym terytorium) i MoD (Mobility on Demand - możliwość przywołania pojazdu do wskazanej lokalizacji). Wymienione, planowane do wdrożenia w przyszłości formy przebazowania zmierzają do optymalizacji stopnia wykorzystania dostępnej floty. Wdrożenie ich może być możliwe w przyszłości wraz z postępem technologicznym i liberalizacją rozwiązań regulacyjnych.

Oferta Publiczna akcji

Po zakończeniu IPO, intencją zarządu Triggo jest wprowadzenie wszystkich akcji do obrotu na rynku NewConnect. Główny cel emisyjny dotyczy wydatków (do 3,4 mln zł) na produkcję pilotażową. Drugim (do 1,5 mln zł) jest zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5. Opracowanie wersji L5 poza rynkami europejskimi pozwoli także na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA. Trzecim celem emisyjnym w wys. do 1 mln zł jest przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne wyspecjalizowanych podwykonawców, lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki.

Szanse na rozwój

Według danych Berg Insight AB liczba osób korzystających z usług carsharingowych na świecie w 2018 r. wyniosła ok. 50,4 mln użytkowników. Według szacunków, w 2023 r. liczba użytkowników ma osiągnąć blisko 227 mln osób, co daje średnioroczne tempo wzrostu bazy użytkowników na poziomie 35 proc. Z kolei Frost&Sulilvan ocenia, że liczba pojazdów wykorzystywanych we flotach carsharingowych wzrośnie z 300 tys. szt. w 2018 r. do 1,1 mln szt. w 2030 r., co wskazuje na średnioroczny wzrost o dynamice 31 proc. r/r. Według wyliczeń ośrodka Brand Essence Market Research całkowita wartość rynku car-sharing w skali globalnej na koniec 2018 r. wyniosła ok. 5,4 mld USD. Do końca 2025 r. branża ma wzrosnąć do blisko 11 mld USD.

Źródło i fot. Triggo S.A.

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń