Firma Hankook nadal koncentruje uwagę na bieżnikowaniu opon do pojazdów użytkowych. Począwszy od wiosny, firma będzie rozszerzać znaną markę bieżnikowania Hankook Alphatread na rynku niemieckim, oferując dodatkowe profile. Profil R-TH31 o rozmiarze 385/65R22.5, przeznaczony na naczepę, pojawiła się na rynku już w kwietniu. Od maja lub czerwca model R-DH31 zostanie uzupełniony przez swój odpowiednik na oś napędową w rozmiarach 315/70R22.5 i 315/80R22.5. Oba profile są odpowiednie do zastosowań w segmencie regionalnym. I na koniec, w czerwcu do usługi Hankook Alphatread zostanie wprowadzony model R-DM11. Ten bieżnik jest przeznaczony do zastosowań mieszanych (drogi/off-road) i dostępny w rozmiarze 315/80R22.5. Jak dotychczas, rzeźba bieżnika do autobusów miejskich R-AU03+ o rozmiarze 275/70R22.5 spotkała się z dobrym przyjęciem na rynku.
- Inwestując w coraz szersze usługi bieżnikowania, w przyszłości będziemy mogli oferować użytkownikom pojazdów komercyjnych własne kompleksowe bieżnikowanie w zakładzie - podkreślił Manfred Zoni, dyrektor ds. sprzedaży ciężarówek w Hankook Reifen Deutschland. Regenerowane na gorąco opony wysokiej jakości firmy Hankook są kierowane nie tylko na rynek niemiecki, ale także do krajów ościennych, jak Holandia, Belgia, Francja, Polska, Czechy, Słowacja czy Austria.
Profile Alphatread są wytwarzane w zakładzie bieżnikowania opon Reifen Müller w Hammelburgu, który należy do firmy Hankook od przejęcia w 2018 r. Uwe Müller, dyrektor zarządzający Reifen Müller GmbH & Co. Runderneuerungswerk KG, powiedział: - Z uwagi na poszerzenie usług Hankook Alphatread, w naszym zakładzie bieżnikowania opon wprowadzono w ostatnim czasie nowe, dodatkowe prasy zgrzewające. Jesteśmy gotowi obsługiwać operatorów floty dzięki poszerzonej linii wysokiej jakości regenerowanych na gorąco opon firmy Hankook.
Firma Hankook pokazuje korzyści z bieżnikowania opon na gorąco dla firm flotowych na przykładzie swojej koncepcji SmartLife Solutions. Wszystkie opony do pojazdów komercyjnych są projektowane w taki sposób, aby dało się w nich pogłębić rowki, a dzięki wysokiej jakości karkasowi można je bieżnikować nawet kilka razy. Dzięki tym cechom opony, firmy flotowe mogą czerpać znaczące korzyści finansowe: Po pogłębieniu rowków w oponie, 5-9 mm warstwa dodatkowej podstawy gumowej pod bieżnikiem zapewnia do 25 proc. dłuższego przebiegu. Usługi bieżnikowania Alphatread mogą zapewnić nawet 100 proc. dłuższy przebieg nowej opony o podobnej wydajności przy 60 proc. kosztach. Powtarzane pogłębianie rowków i bieżnikowanie zgodnie z koncepcją Hankook SmartLife Solutions może wydłużyć żywotność nowej opony nawet do 250 proc. Oprócz tych korzyści finansowych, istnieją także niezliczone korzyści dla środowiska naturalnego. Na przykład: bieżnikowanie pozwala zaoszczędzić około 70 proc. surowców używanych do produkcji nowych opon.
Więcej informacji o Hankook SmartLife Solutions oraz Hankook Alphatread można znaleźć tutaj: https://hankooktire.com/de/files/Hankook_Alphatread_2021.pdf
Źródło i fot. Hankook