W tym roku na rynek trafią nowe rozmiary opon marki Michelin do aut o najwyższych osiągach. Wśród nich będą nowe wersje modeli takich jak Pilot Sport 4 S, Pilot Sport Cup 2 R oraz Pilot Sport 4.
Pilot Sport Cup 2 R - sportowe doznania na co dzień
Model Pilot Sport Cup 2 R to opona typu semi-slick stworzona z myślą o doświadczonych kierowcach lubiących sportową jazdę lub profesjonalnie rywalizujących na torach wyścigowych, zoptymalizowaną pod kątem użytkowania na suchej nawierzchni. Opona Pilot Sport Cup 2 R (symbol R to skrót od angielskiego słowa racing) powstała z myślą o profesjonalnej jeździe po torze wyścigowym, ale jest też homologowana do poruszania się po drogach publicznych. Opona jest homologowana przez Porsche, Ferrari, Mercedesa AMG i Corvette.
Zastosowane technologie zapewniają optymalne prowadzenie i precyzję kierowania, które przekładają się na krótszy czas pokonywanego okrążenia. Wyniki te potwierdziły testy wewnętrzne Michelin przeprowadzone na włoskim torze, podczas których Porsche 911 GT2 RS wyposażone w opony Pilot Sport Cup 2 R osiągnęło wynik o 0,5 s/km lepszy niż to samo auto jadące na oponach Pilot Sport Cup 2. Dla porównania - aby uzyskać podobną poprawę wyniku, konieczne byłoby zwiększenie mocy silnika o około 30 proc.
Dla zapewnienia najlepszej sterowności na torze i drodze Michelin zaleca montaż kompletu 4 opon Pilot Sport Cup 2 R.
Nowe rozmiary sportowych opon Pilot Sport 4 S
Michelin proponuje na lato 12 nowych rozmiarów Pilot Sport 4 S - od 18 do 23 cali. Oznacza to, że w sprzedaży będzie dostępnych 105 modeli w rozmiarach od 15 do 23 cali. Oponę cechują najwyższe osiągi w tak kluczowych obszarach jak wytrzymałość i trwałość na torze (1) (2), a także wyjątkowy wygląd, między innymi dzięki szerokiemu rantowi ochronnemu felgi.
Dzięki wykorzystaniu technologii Bi-Compound, czyli zastosowaniu w bieżniku dwóch mieszanek gumy o różnych właściwościach, Pilot Sport 4 S charakteryzuje efektywność hamowania zarówno na drodze suchej, jak i mokrej, co stanowi unikalną cechę w świecie opon sportowych.
W modelu tym zastosowano też technologię Premium Touch, dzięki której powierzchnia boków opony i rantu wygląda jak aksamit, co ponadto zwiększa kontrast napisów na bokach opon.
Pilot Sport 4 SUV - sportowa opona do luksusowych SUV-ów
Pilot Sport 4 SUV to innowacyjna opona sportowa do SUV-ów o wysokich osiągach, która będzie dostępna od wiosny w 16 nowych rozmiarach. Oznacza to że użytkownicy będą mieć do wyboru 82 modele tej opony w rozmiarze od 17 do 23 cali.
Celem konstruktorów Michelin było stworzenie opony sportowej do pojazdów SUV, a nie opony SUV o sportowym charakterze. W efekcie powstała Pilot Sport 4 SUV do pojazdów o wyższym środku ciężkości i większej masie niż typowy samochód sportowy, która poradzi sobie z większymi siłami odśrodkowymi i poprzecznymi.
Pilot Sport 4 SUV może być stosowana w różnych typach aut: 4x4, kompaktowych, średnich, premium i sportowych. Posiada homologację m.in. do Volvo, Jaguara, Mercedesa, Porsche i Land Rovera.
Opona zapewnia wyjątkową przyczepność i bezpieczeństwo oraz jest ogumieniem nr 1 w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni (3) nawet przy dopuszczalnym prawem poziomie zużycia ogumienia (4). Pilot Sport 4 SUV to także opona nr 1 w zakresie hamowania na suchej nawierzchni (5). Cechuje ją doskonała trwałość (6) i wytrzymałość dzięki sztywnym klockom bieżnika oraz dwuwarstwowej osnowie o dużej gęstości, która zmniejsza elastyczność opony.
Opona zawdzięcza bardzo dużą przyczepność zastosowaniu asymetrycznego wzoru bieżnika: zewnętrzna część została zaprojektowana do jazdy po suchej nawierzchni, zaś wewnętrzna część - do jazdy po mokrej drodze. Boki opony wykonano w technologii Michelin Premium Touch.
Pilot Sport 4 - przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo
Pilot Sport 4 to opona z ultra reakcyjnym bieżnikiem oraz technologią Michelin Premium Touch. W tym sezonie na rynek trafiło 13 nowych rozmiarów opony, która występuje teraz w 138 rozmiarach od 16 do 21 cali.
W tym modelu zastosowano technologię Michelin Dynamic Response, która jest oparta na opasaniu wykonanym z hybrydowego połączenia aramidowych i nylonowych wzmocnień tekstylnych, które są w stanie sprostać działaniu siły odśrodkowej przy wysokich prędkościach.
Inną wyjątkową cechą opony Pilot Sport 4 jest jej wygląd. Laserowe grawerowanie wzorów na powierzchni boków form zwiększa kontrast napisów. Dodatkowo guma załamuje światło, przez co opona wygląda jak wykonana z aksamitu.
Pilot Sport 4 jest przeznaczona zarówno do samochodów sportowych, jak i popularnych aut osobowych. Podczas jej projektowania inżynierowie Michelin wykorzystali doświadczenia zdobyte przy tworzeniu opon sportowych, a także współpracowali z markami BMW, Mercedes, Audi i Porsche.
1) Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD na zlecenie Michelin w czerwcu 2019 r. z oponami CONTINENTAL SportContact 6, GOODYEAR Eagle F1 Supersport, DUNLOP Sport Maxx RT 2, HANKOOK Ventus Evo3 i PIRELLI P Zero w rozmiarze 235/35-19 96Y zamontowanymi w VW Golf 7. 1. miejsce pod względem hamowania na suchej nawierzchni, 1. miejsce ex aequo z CONTINENTAL SportContact 6 pod względem hamowania na mokrej nawierzchni i 1. miejsce ex aequo z CONTINENTAL SportContact 6 pod względem precyzji kierowania na suchej nawierzchni.
2) Na podstawie wyników zewnętrznych testów przeprowadzonych przez DEKRA na zlecenie Michelin w lipcu 2019 r. z oponami CONTINENTAL SportContact 6, GOODYEAR Eagle F1 Supersport i HANKOOK Ventus Evo3 w rozmiarze 235/35-19 96Y zamontowanymi w Audi A3, testów z czerwca i lipca 2016 r. z oponami DUNLOP Sport Maxx RT 2 w rozmiarze 255/35-19 91Y XL zamontowanymi w Audi A4 oraz testów z czerwca i lipca 2017 r. z oponami PIRELLI P Zero w rozmiarze 235/35-19 91Y XL zamontowanymi w Audi A3. Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km z ekstrapolacją wyników do zużycia bieżnika do 1,6 mm. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i atmosferycznych.
3) Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na mokrej nawierzchni, przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin na przełomie sierpnia i września 2018 r. oraz w październiku 2019 r. i kwietniu 2020 r. oraz testów hamowania na mokrej nawierzchni przeprowadzonych przez APPLUS IDIADA na zlecenie Michelin w październiku 2020 r. z oponami MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV (100%), CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 SUV (85,6%), DUNLOP SPORT MAXX RT 2 SUV (93,8%), HANKOOK VENTUS PRIME 2 (89,4%), PIRELLI SCORPION VERDE (90,3%), BRIDGESTONE TURANZA T005 (92,2%) i GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV (94,9%) w rozmiarze 235/60 R18 zamontowanymi w Audi Q5.
4) Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na mokrej nawierzchni opon o dopuszczalnym poziomie zużycia* przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin na przełomie sierpnia i września 2018 r. oraz w październiku 2019 r. i kwietniu 2020 r. oraz testów hamowania na mokrej nawierzchni opon o dopuszczalnym poziomie zużycia* przeprowadzonych przez APPLUS IDIADA na zlecenie Michelin w październiku 2020 r. z oponami MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV (100%), CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 SUV (86%), DUNLOP SPORT MAXX RT 2 SUV (88,6%), HANKOOK VENTUS PRIME 2 (85,9%), PIRELLI SCORPION VERDE (90,7%), BRIDGESTONE TURANZA T005 (96,2%) i GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV (90,6%) w rozmiarze 235/60 R18 zamontowanymi w Audi Q5.
5) Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na suchej nawierzchni przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin na przełomie sierpnia i września 2018 r. oraz w październiku 2019 r. i kwietniu 2020 r. oraz testów hamowania na suchej nawierzchni przeprowadzonych przez APPLUS IDIADA na zlecenie Michelin w październiku 2020 r. z oponami Michelin Pilot Sport 4 SUV (100%), Continental Sportcontact 5 SUV (93,2%), Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV (96,6%), Hankook Ventus Prime 2 (96,4%), Pirelli Scorpion Verde (92,3%), Bridgestone Turanza T005 (94,9%) i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV (94,5%) w rozmiarze 235/60 R18 zamontowanymi w Audi Q5.
6) Na podstawie wyników zewnętrznych testów trwałości przeprowadzonych przez Dekra Test Center na zlecenie Michelin w sierpniu i wrześniu 2018 r., październiku 2019 r. oraz wrześniu i październiku 2020 r. z oponami Michelin Pilot Sport 4 SUV (100%), Continental Sportcontact 5 SUV (80,8%), Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV (73,1 %), Hankook Ventus Prime 2 (82,4%), Pirelli Scorpion Verde (69,6%), Bridgestone Turanza T005 (67,3%) i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV (95,2%) w rozmiarze 235/60 R 18 zamontowanymi w Hyundai Santa Fe CRDI. Test trwałości w warunkach przeciętnego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km przy głębokości bieżnika 1,6 mm.
Źródło i fot. Michelin