2021-04-26

Letnie nowości Michelin

Jedną z nowości francuskiego koncernu na nadchodzące lato jest Michelin e.Primacy - oszczędna opona do aut spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Inna nowość producenta to Pilot Sport EV - pierwsza opona do elektrycznych samochodów sportowych. Michelin oferuje też nowe rozmiary wielokrotnie nagradzanej Primacy 4 oraz opon całorocznych CrossClimate+ do aut osobowych i SUV.

Oszczędność dzięki oponie e.Primacy

Model e.Primacy to ogumienie o najniższych oporach toczenia w swojej kategorii (1). Opona ma klasę A efektywności energetycznej i klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni. Warto podkreślić, że opony klasy A oporów toczenia i klasy A lub B przyczepności na mokrej nawierzchni stanowią mniej niż 1 proc. opon dostępnych na rynku (2). Niskie opory toczenia przekładają się na zmniejszenie zużycia paliwa w autach spalinowych i poprawiają zasięg samochodów elektrycznych. Niski opór toczenia e.Primacy zmniejsza zużycie paliwa o ok. 0,21 l/100 km co przynosi oszczędność ok. 80 euro w okresie eksploatacji opony (3) (4).

Opona e.Primacy jest dostępna w sprzedaży od marca br. w 56 rozmiarach od 15 do 20 cali.

Pilot Sport EV - opona do elektrycznych samochodów sportowych

W kwietniu na rynek trafi opona Pilot Sport EV zaprojektowana z myślą o właścicielach elektrycznych samochodów sportowych. Opona będzie dostępna w 16 rozmiarach pasujących do felg o średnicy od 18 do 22 cali. Na wyposażenie oryginalne przygotowano 11 rozmiarów, a na rynek wymiany 5 rozmiarów.

Podczas projektowania opony Pilot Sport EV  inżynierowie korzystali z doświadczenia zdobytego podczas rywalizacji Michelin w Formule E. W oponie zastosowano technologię ElectricGrip Compound, w której centralna część bieżnika jest wykonana z twardej mieszanki zapewniającej przyczepność niezbędną do pokonania wysokiego momentu obrotowego elektrycznych samochodów sportowych.

Gama całorocznych opon CrossClimate+

Gama CrossClimate+ dostępna jest w wersji do aut osobowych oraz segmentu SUV. Kierowcy samochodów osobowych mogą wybierać CrossClimate+ w 78 rozmiarach od 14 do 19 cali, zaś właściciele SUV-ów - wśród 41 rozmiarów od 16 do 20 cali. Opony z całorocznej gamy CrossClimate zaprojektowano tak, by zapewniały bezpieczeństwo niezależnie od warunków pogodowych.

Opony CrossClimate SUV produkowane są z myślą o kierowcach najpopularniejszych modeli, takich jak chociażby Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Toyota Rav 4, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander czy Nissan Qashqai.

Gama ta tworzy innowacyjną kategorię opon łączącą technologie ogumienia zimowego i letniego, które dostosowują swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Osiągi uzyskiwane przez opony całorocznej gamy CrossClimate  to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii:

  1. Innowacyjnej mieszanki bieżnika;
  2. Unikatowego połączenia kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D;
  3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią, co zwiększa efektywność hamowania na suchej nawierzchni. Jednoczesne zastosowanie lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Primacy 4 - bezpieczna od nowości do zużycia

Od wiosny na rynku pojawi się 19 nowych rozmiarów modelu Primacy 4, co oznacza, że kierowcy będą mieli do wyboru 112 modeli w wersji od 15 do 20 cali. Ogumienie zaprojektowano tak, by zapewniało długotrwałe bezpieczeństwo, czego dowodzą osiągi w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni od pierwszego (5) do ostatniego kilometra dzięki technologii EverGrip (6) (7). Technologia ta polega na tym, że rowki bieżnika są w przekroju bardziej prostokątne od tradycyjnych o stożkowatym kształcie. Dzięki temu przestrzeń do odprowadzania wody zwiększa się o 22 proc., co nawet przy bieżniku o dopuszczalnej prawem głębokości 1,6 mm podnosi jej odporność na aquaplaning.

Doskonałe wyniki hamowania na mokrej nawierzchni udało się osiągnąć także dzięki wykorzystaniu w mieszance gumowej elastomerów najnowszej generacji. W Primacy 4 ułatwiono także odczyt poziomu zużycia bieżnika, ponieważ oprócz tradycyjnych wskaźników na barkach zastosowano dodatkowe oznaczenia na dnie rowków. Dzięki nim kierowcy mogą łatwo określić poziom zużycia ogumienia.


1) Kategoria opon Michelin e.Primacy to opony letnie klasy premium, do których należą także produkty marek Continental, Goodyear, Bridgestone, Pirelli, Dunlop nieprzeznaczone do montażu jako oryginalne wyposażenie (tj. opony, które nie muszą spełniać określonych wymogów producentów samochodów), ale ogólnodostępne w sprzedaży detalicznej na  rynku wymiany.

2) Analiza ocen letnich opon do samochodów osobowych z bazy danych Lizeo z czerwca 2020 r.

3) Współczynnik oporu toczenia nowej Michelin e.Primacy jest niższy średnio o 2 kg/t od opon konkurentów. Oznacza to ograniczenie zużycia paliwa nawet o 0,21 l/100 km, a wraz z nim obniżenie emisji CO2 o 5 g w VW Golf 7 1.5 TSI lub zwiększenie zasięgu VW e.Golf o 7%.

4) Przez cały okres użytkowania współczynnik oporu toczenia Michelin e·Primacy jest niższy średnio o 1,5 kg/t od oporu toczenia opon konkurentów, co przynosi oszczędność ok. 80 euro na paliwie. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa do atmosfery nie trafia ok. 174 kg CO2. Wyniki obliczeń są uśrednionymi wartościami pomiarów opon nowych i z bieżnikiem startym do wys. 2 mm, które odzwierciedlają osiągi w rzeczywistych warunkach użytkowania. Obliczeń dokonuje się dla przebiegu 35 000 km i przy cenie paliwa 1,46 euro/l (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/week-oil-bulletin_en 6/1/2020) ważonych dla 10 krajów o najwyższym wskaźniku użytkowania pojazdów silnikowych w kraju i za granicą (https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Rzeczywiste oszczędności paliwa i wydatków mogą się różnić, przede wszystkim w zależności od stylu jazdy, charakterystyki technicznej pojazdu lub ciśnienia w oponach.

5) Opona Michelin Primacy 4 posiada klasy A i B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet.

6) Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EKG ONZ (ECE R30r03f)). Osiągi Michelin Primacy 4 w rozmiarze 205/55 R16 91V przewyższają wartość progu przyczepności na mokrej nawierzchni ustaloną w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Do ostatniego kilometra, czyli do dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika (1,6 mm).

7) Na podstawie wyników testów hamowania (od 80 do 20 km/h) na mokrej nawierzchni przeprowadzonych przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin we wrześniu 2019 r. i lipcu 2020 r. z oponami Michelin Primacy 4 (100%), Continental Premium Contact (99,6%), Bridgestone Turanza 4 (96,1%) i Goodyear Efficient Grip Performance 6 (94,7%) w rozmiarze 205/55.

Źródło i fot. Michelin

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń