Apollo Vredestein, holendersko-indyjski producent opon, zaprezentował zmodernizowane wersje swoich wysoko wydajnych opon letnich do samochodów klasy premium typu SUV, aut o wysokich osiągach i sportowych. Opony Ultrac Vorti+ i Ultrac Vorti R+ zostały zoptymalizowane pod kątem większych kół (od 18 do 22 cali) i są wykonane z nowych materiałów, dzięki czemu zapewniają doskonałe osiągi zarówno na mokrych, jak i na suchych nawierzchniach.
Model Ultrac Vorti+ zapewnia kierowcom najwyższy poziom kontroli nad pojazdem, nawet na granicy przyczepności. W porównaniu z poprzednim modelem - Ultrac Vorti, nowa opona charakteryzuje się sztywniejszą konstrukcją krawędzi i ścianek bocznych oraz zwiększoną o 13 proc. powierzchnią stopki. Wprowadzono nowe mieszanki bieżnika stworzone z myślą o zapewnieniu wysokiej przyczepności i skróceniu drogi hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Zmiany te zapewniają większą precyzję i lepszy czas reakcji podczas pokonywania zakrętów oraz zwiększone o 5 proc.* właściwości jezdne na nawierzchniach suchych.
Model Ultrac Vorti R+ oferuje jeszcze wyższy poziom kontroli, zwłaszcza przy większych prędkościach i podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów. Bezpośrednie i przewidywalne reakcje układu kierowniczego oraz doskonałe właściwości jezdne osiągnięte zostały dzięki znacznemu zwiększeniu punktu szczytowego, usztywnieniu konstrukcji ścianki bocznej i zwiększeniu stabilności części środkowej. Ponadto mieszanka bieżnika zawiera starannie wyważone połączenie polimerów i żywic, dzięki czemu zapewnia lepszą przyczepność oraz kontrolę podczas hamowania i szybkich zmian kierunku jazdy.
Ultrac Vorti+ | Ultrac Vorti R+ |
W korpusach opon Ultrac Vorti+ oraz Ultrac Vorti R+, w obszarze punktu szczytowego, rantu i osnowy, zastosowano mieszanki nowej generacji w celu zmniejszenia oporu toczenia, obniżenia zużycia paliwa i wydłużenia okresu eksploatacji opony.
Opony z nowej serii Vorti+ dostępne są w rozmiarach od 18 do 22 cali, natomiast opony Vorti R+ w rozmiarach od 19 do 21 cali. Niektóre z dostępnych rozmiarów zostały zoptymalizowane pod kątem tylnej osi, a ich opasanie ustawione jest pod większym kątem, co zapewnia jeszcze większą stabilność. Wszystkie wersje wyposażone są w rowki centralne pozwalające na skuteczne odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni, co skutkuje doskonałymi właściwościami jezdnymi i ochroną przed aquaplaningiem.
Zarówno opony Ultrac Vorti+, jak i Ultrac Vorti R+ zostały opracowane i produkowane są w zakładach badawczo-rozwojowych firmy Apollo Vredestein w Enschede w Holandii.
- Opony Vredestein od wielu lat cieszą się doskonałą reputacją w segmencie wysokiej klasy. W oparciu o ten sukces wprowadzamy na rynek nowe opony Ultrac Vorti+ i Vorti R+” - wyjaśnił Yves Pouliquen, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na rynek europejski. - Nowe opony zapewniają najwyższy poziom osiągów i bezpieczeństwa, a ponadto są dostępne w wersjach do pojazdów z napędem na wszystkie koła i z napędem na tylne koła. Są one doskonałym rozwiązaniem dla entuzjastów motoryzacji i sprawdzą się podczas jazdy w najbardziej wymagających warunkach.
Nowe Vorti+ zadebiutowały niedawno jako opony wybrane do modelu Ferrari „Breadvan Hommage”, autorskiego pojazdu zaprojektowanego przez holenderską firmę Niels van Roij Design. - Pojazdy o niezwykłym wyglądzie muszą zapewniać równie niezwykle osiągi, więc dobór odpowiednich opon jest naprawdę istotny - stwierdził Niels van Roji. - Dlatego nalegam na wybór najwyższej jakości opon o najlepszych osiągach i wyjątkowych pod względem wizualnym. Opony marki Vredestein takie jak Ultrac Vorti+ zostały stworzone we współpracy ze studiem ItalDesign, stanowią więc doskonałe połączenie holenderskiego doświadczenia w dziedzinie produkcji opon i niepowtarzalnego włoskiego stylu.
* Dane oparte na wewnętrznych testach, w których nową oponę porównano z poprzednikiem, modelem Ultrac Vorti w rozmiarze 245/45 R18 (Y) XL
Źródło i fot. Apollo Vredestein