Nissens Automotive rozszerzył ofertę turbosprężarek o elektrycznie sterowane turbosprężarki z kierownicami spalin o zmiennej geometrii, przeznaczone do popularnych na rynku modeli pojazdów.
W tego typu konstrukcjach jednostka sterująca silnika pojazdu (ECU) oblicza wymagane położenie łopatek kierownicy turbiny dla żądanego obciążenia silnika i przesyła wartość do elektronicznego siłownika turbosprężarki. Elektroniczny siłownik ze zintegrowanym czujnikiem położenia ustawia łopatki kierownicy w żądanym położeniu. Takie rozwiązanie zapewnia bardzo dokładne, płynne i szybkie sterowanie mechanizmem kierownicy turbosprężarki, a poprzez to szybką reakcję turbosprężarki.
Turbosprężarka to wysoce zaawansowany i delikatny komponent. Działa w niezwykle wymagających i trudnych warunkach z prędkościami do nawet 250 tys. obr/min i przy temperaturze spalin wynoszącej niekiedy aż 1100° C. Nieodpowiednie warunki do działania, a zwłaszcza zanieczyszczenia i ciała obce wewnątrz układu, mogą z łatwością doprowadzić do jej uszkodzenia. Funkcjonowanie turbosprężarki jest w ogromnym stopniu zależne od pracy różnych systemów pojazdu. Regularne serwisowanie samochodu, dobra kondycja silnika i prawidłowe spalanie, a także odpowiednio działające systemy, takie jak układ smarowania silnika, układ dolotowy powietrza, układ wydechowy z zaworem EGR i filtrem DPF/katalizatorem (o ile są stosowane), mają kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania i żywotności produktu.
Turbosprężarka Nissens to komponent opracowany zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Zapewnia ona doskonałe osiągi silnika, odpowiednią emisję spalin oraz długą żywotność i niezawodną pracę dopasowaną do cyklu życia silnika pojazdu.
Cechy turbosprężarek Nissens:
Nissens oferuje 157 turbosprężarek pokrywających ponad 1500 numerów OE. Wszystkie są produktami First Fit, co oznacza, że są dostarczane w opakowaniu w komplecie z uszczelkami oraz olejem do pierwszego uruchomienia turbo.
Źródło i fot. Inter Cars